Spring naar bijdragen
Evee

Vega / vegan topic 2019-2020

Recommended Posts

Ik ben heel benieuwd naar die slagroom, ik zal eens kijken. Een tijdje tracteerde ik mezelf vaak op vers fruit met kant en klaar geklopte slagroom, verrukkelijk vond ik dat. Totdat ik op een dag zag dat daar rundergelatine in zat. Gatver! Sindsdien eet ik mijn vruchten graag met biologische Griekse yoghurt. Ik eet geen vlees of vis, maar melk, yoghurt, kwark en kaas laten staan zou ik echt lastig vinden. Ik ben al een moeilijke eter en lust vrij weinig. Ben bang dat ik geen betaalbaar ontbijt zou vinden dat ik weg zou krijgen 's ochtends (brood lukt niet, alleen zuivel), en ook 's avonds zou ik mijn bakje yoghurt voor het slapen gaan vreselijk missen. Respect voor de mensen die volledig diervriendelijk door het leven gaan, en ook nog eens gezond blijven, niet failliet gaan, en niet obsessief alleen nog maar met eten bezig zijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De vegan slagroom van de ah vond ik niet super lekker. Een beetje een chemisch zoet smaakje aan. Niet vies hoor, maar niet vergelijkbaar met echte slagroom. Ook zakt een toef er van vrij snel in. Het is het toch net niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Evee:

De vegan slagroom van de ah vond ik niet super lekker. Een beetje een chemisch zoet smaakje aan. Niet vies hoor, maar niet vergelijkbaar met echte slagroom. Ook zakt een toef er van vrij snel in. Het is het toch net niet. 

Oh da's jammer! Klinkt niet echt aantrekkelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De meningen verschillen blijkbaar, het kost geen fortuin, dus gewoon proberen! Hoe lang laten jullie het staan dan? Ik heb mooi fluffy schuim, dat niet is ingezakt, maar daar krijgt het bij mij ook weinig kans voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het plantaardige ijs was in de reclame bij de ah. Ze hadden ook de vegan versie van Netflix and chilled dus ik ben benieuwd hoe die smaakt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze geprobeerd toen ie in de reclame was. En die is me toch lekker! Beetje duur, beetje zoet maar zeker voor herhaling vatbaar. 

20201020_194206.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de vegan Danio stracciatella (yoghurt) gekocht. Die is ook erg lekker, maar veel te duur. Normaal €2,99 voor 350 gram. Ik had de tweede gratis, en dan vind ik het eigenlijk nog onbetaalbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die vanille perzik danio vind ik ook super lekker! Maar inderdaad duur en qua voedingswaarde brengt het weinig goeds 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is echt duur inderdaad. Hebben jullie de prijs van de abbot kinneys yog (zo noemen ze het nu) weleens gezien? Ik vind dat spul fantastisch maar ik schrok me dood toen ik de prijs zag. En ik kijk eigenlijk nooit naar wat iets kost, ik neem het gewoon mee als ik het wil hebben. Beetje luxe, dat weet ik.

Ik ben helemaal fan van de ah sojayoghurt met een vleugje kokos. Echt top spul. Ik gooi daar twee bananen en een mango doorheen en dan nog een eetlepel pindakaas. Helemaal top! Dadels er doorheen is ook lekker trouwens, maar dat is echt mijn guilty pleasure.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Dat is echt duur inderdaad. Hebben jullie de prijs van de abbot kinneys yog (zo noemen ze het nu) weleens gezien? Ik vind dat spul fantastisch maar ik schrok me dood toen ik de prijs zag. En ik kijk eigenlijk nooit naar wat iets kost, ik neem het gewoon mee als ik het wil hebben. Beetje luxe, dat weet ik.

Ik ben helemaal fan van de ah sojayoghurt met een vleugje kokos. Echt top spul. Ik gooi daar twee bananen en een mango doorheen en dan nog een eetlepel pindakaas. Helemaal top! Dadels er doorheen is ook lekker trouwens, maar dat is echt mijn guilty pleasure.

Ik ken wel de AH sojayoghurt,  maar die heeft een probleem met structuur vind ik, die is heel brokkelig. Heeft die met kokos dat niet?

Pindakaas door de yoghurt? Dat klinkt niet direct als iets heel lekkers vind ik. Dadels wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik ken wel de AH sojayoghurt,  maar die heeft een probleem met structuur vind ik, die is heel brokkelig. Heeft die met kokos dat niet?

Pindakaas door de yoghurt? Dat klinkt niet direct als iets heel lekkers vind ik. Dadels wel.

Ik snap wat je bedoelt met de structuur. Ik vind dat niet storend en kan zo even niet zeggen of die kokos dat heeft, geen idee.

Ja pindakaas maakt alles beter voor mij haha. Yoghurt met pindakaas, havermout met pindakaas, dadels met pindakaas, smoothies met pindakaas. Je zou zomaar denken dat het een verslaving is 😅. De meeste mensen kijken me ook raar aan en vinden het geen lekker idee idd, dus je reactie is niet gek haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

Ja pindakaas maakt alles beter voor mij haha. Yoghurt met pindakaas, havermout met pindakaas, dadels met pindakaas, smoothies met pindakaas.

Banaan met pindakaas niet? 

Ik at vroeger wel brood met pindakaas en banaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Marjoleink:

Banaan met pindakaas niet? 

Ik at vroeger wel brood met pindakaas en banaan.

Ja hoor ook banaan met pindakaas. Maar niet op brood, ik heb echt een hekel aan brood 😉

7 uur geleden zei BunnieHop:

@Jamesthebunnybutler, ik vind het helemaal niet gek hoor!

Als je naar bijvoorbeeld atleten kijkt, die gooien meestal hele eetlepels door hun proteïne shakes heen.

Dat is waar ja! Nou denk ik opzich niet dat het heel gezond is als je dat doet, maar wel heel lekker haha...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je maar genoeg sport is er niks mis met hele eetlepels pindakaas en is het wel gezond! Voor couch potatoes, tsja, die moeten eigenlijk sowieso niet veel meer weten dan wat sla en een ei.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn moeder is daar een goed voorbeeld van ja 🤫😆

Een keertje een uurtje werken, thuis komen en vervolgens 15 uur in haar stoel zitten en er alleen uit komen voor véél te grote maaltijden..

En maar afvragen waarom ze aankomt aan mij! 😂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites