Spring naar bijdragen
Evee

Slowchat konijnen algemeen 2019

Recommended Posts

Een slowchat topic waar je gezellig met je mede forumleden kan kletsen. Wil je even iets kwijt over jouw konijnen, zonder dat je dat een eigen topic wil geven. Dan kan dat in dit topic!

- Wees aardig voor je medeforummers, de forumregels gelden ook in dit topic!

- Discussieren over een onderwerp hoort zonder dat je elkaar op de persoon aanvalt.

- Denk er wel aan dat alles wat je op internet zet, niet alleen op bunnybunch, openbaar is. Denk dus na voor je iets over je privéleven post of je dit wel met de wereld wil delen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik pak de gelegenheid tot 1e post aan om te melden dat Muffin gisteren 5 is geworden! Alweer een oude dame, terwijl ik haar pas bijna een jaar heb - moet ik even aan wennen haha. Mijn vorige huisdieren had ik allemaal vanaf baby zijnde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow gefeliciteerd! 🎉

Zo heel oud is 5 toch ook nog niet? 🙂 Het is een mooie leeftijd hoor, dat bedoel ik niet. Ik bedoel een konijn van 5 is te  vergelijken met iemand van 45. Niet de jongste meer, maar ook zeker nog niet bejaard hoor! Ze kan nog best even mee 🙂 

(zie dit artikel)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja klopt het valt reuze mee, maar ze mag al senior voer en zo (dat is vanaf 4 al geloof ik). Dat vind ik toch wel een stap haha. Zoiets als met de 65+ bus mee mogen. En mijn vorige nijn werd maar 7, dus daar komt ze al dicht bij in de buurt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

7 is een mooie gemiddelde leeftijd. Ik ben altijd blij als ze daar in de buurt komen 🙂 Maar ze kunnen gelukkig ook ouder worden. Met een beetje geluk en een goed oplettend baasje is dat wel haalbaar. Hopelijk is ze nog heel wat jaartjes bij je!

Ik heb het een beetje met mijn katten, die worden dit jaar 13, 13 en 14. En 14 is ook de gemiddelde leeftijd van een kat. Nou zijn het binnenkatten, dus het niet onder een auto kunnen komen vergroot toch wel de kans dat ze boven dat gemiddelde uit gaan komen, maar toch. Je merkt wel dat ze een dagje ouder worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het ook altijd moeilijk als m'n dieren op een bepaalde leeftijd komen. Blij dat ze die leeftijd halen maar bedroefd dat het einde ook dichter bij komt. Zo was ik echt in shock toen ik een paar jaar geleden met Molly (de poes) naar de DA ging en hij vroeg hoe oud ze was. Ik zei 6,5 (we hadden haar 2 jaar en ze was 4,5 volgens het asiel) en vervolgens zei hij dat ze minimaal 10 moest zijn. (ze had staar en dat komt normaal niet voor onder de 10)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oei newby1981, daar zou ik ook van schrikken. Dan is het alsof er ineens een paar jaar van je afgepakt wordt. 

Mijn konijntje is in november 5 geworden. Met alle kwaaltjes en dingen die ze al meegemaakt heeft vind ik dat wel een mijlpaal en ben ik er super blij mee. Ze heeft EC gehad en wat terugvallen en is nooit meer helemaal de oude geworden, maar het afgelopen jaar (even afkloppen) gaat het eigenlijk super goed. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoop dat er nog heel wat jaartjes bijkomen Renske! Maar als ze EC heeft gehad is dat zeker een soort van overwinning. Hopelijk blijft het goed gaan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-1-2019 at 14:16 zei Evee:

7 is een mooie gemiddelde leeftijd. Ik ben altijd blij als ze daar in de buurt komen 🙂 Maar ze kunnen gelukkig ook ouder worden. Met een beetje geluk en een goed oplettend baasje is dat wel haalbaar. Hopelijk is ze nog heel wat jaartjes bij je!

Ik heb het een beetje met mijn katten, die worden dit jaar 13, 13 en 14. En 14 is ook de gemiddelde leeftijd van een kat. Nou zijn het binnenkatten, dus het niet onder een auto kunnen komen vergroot toch wel de kans dat ze boven dat gemiddelde uit gaan komen, maar toch. Je merkt wel dat ze een dagje ouder worden.

Ja klopt, 7 is best ok maar ik ga voor een nieuwe highscore haha. Ik hoop het ook, voor mezelf en voor Monster want die is echt gek op d'r (en zij op hem). Ah ja inderdaad, bij die leeftijden is het iedere verjaardag weer "wow, nu ben je ECHT heel oud".

Ach gut, 5 is inderdaad super voor zo'n zielig kneusje!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet het niet met dat senior voer.... vanaf 4 jaar, maar dan zijn ze nog in de bloei van hun leven.... lijkt mij wat te vroeg eerlijk gezegd. Er zitten wat minder eiwitten in enzo. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de grote rassen is vanaf 4 jaar op zich wel ok. Voor vlamen, franse hangoren enzo. Voor de kleine en middelmaat konijnen vind ik het ook behoorlijk vroeg en echt nog niet nodig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het ook nooit gegeven. Mijn oudere konijnen zijn eigenlijk altijd vrij actief gebleven. Dan leek het me niet nodig om over te stappen op seniorvoer. 

Uitzondering is Loetje. Een aantal weken terug heb ik een zakje seniorvoer voor hem gekocht omdat hij ziek was/is en niet duidelijk was wat er precies aan de hand was. Dollie gaf toen aan om ook te denken aan nierfalen. En omdat het seniorvoer minder calcium bevat heb ik hem toen seniorvoer gegeven. Maar hij besloot de tweede dag dat hij het kreeg dat het toch niet lekker was 😉 Dus krijgt hij weer het gewone voer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het wel een tijdje gegeven aan Binky en Tobias, die waren op een gegeven moment allebei rond de 10 jaar, echt wel oudjes aan het worden, en ik heb ze toen overgezet met het idee dat de mature misschien net toch voor wat extra weerstand kon zorgen. Of het geholpen heeft weet ik niet, ze hebben prachtige leeftijden behaald, maar of dat echt aan die brok te danken is weet ik niet. Het waren allebei wel sterke konijntjes met maar weinig gezondheidsklachten. En zo heel veel brok voer ik toch ook niet. Zij aten het gelukkig wel graag haha, de mature van supreme. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit toch altijd wel een beetje met de konijnen in m'n maag als er 'storm' op komst is. Ze hebben een heel tuinhuis dus er gebeurd niets en de pleegnijnen hebben een ren met een zeil erover (wat wel een beetje klappert met wind maar wel stevig vast zit) en een nachthok, maar toch zie ik er altijd tegenop. Ik ben blij dat ik morgen vrij ben en op ze kan letten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ook hoor! Het garage dak is niet super meer. We hadden eigenlijk afgelopen zomer de tuin willen veranderen en de garage willen slopen. Dat is nu uitgesteld tot dit jaar. Wij hebben een hoekhuis en het kan soms zo waaien langs ons huis. Vind het toch altijd een beetje spannend. 

Ik verwacht vracht vandaag maar het zal mij benieuwen of het ook echt komt. De stormvloedkering en zeelandbrug zullen met deze wind in ieder geval afgesloten zijn. De sluizen van de kering gaan vanmiddag zelfs dicht ivm springtij, zodat we droge voeten houden hier 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht vorig jaar toen Lizzey inmiddels 10+ was ook senior voer te geven, Bender (vlaam) was toen ruim 4 maar ze moesten er allebei niks van hebben. Ze vonden het blijkbaar niet lekker. Blij dat ik eerst een kleine zak gekocht had.
Lizzey is boven de 10 geworden, exacte leeftijd weet ik niet omdat ik haar als volwassen konijn uit het asiel heb gehaald en ik bijna 10 jaar voor haar heb mogen zorgen. Altijd heel goed gedaan op de gewone variant van SS.
Ze is afgelopen zomer overleden, ik denk nog veel aan haar. En trots ben ik ook dat ze ruim 10 jaar geworden is. We hadden het er pas nog over, ze is in haar hele leven alleen bij de dierenarts geweest voor entingen, verder nooit iets gemankeerd. Dat is volgens mij best uitzonderlijk. 
Bender wordt dit jaar 6, dus voor een vlaam is hij al goed op weg. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Venco wordt in februari 7. En zo gedraagt ze zich nog lang niet... Ze is een klein, pittig konijn. Britt is altijd al wat rustiger geweest en zit ook rond die leeftijd. Op haar manier wel actief, altijd komen neuzen en alles willen zien, bijna niet bang te krijgen. Ze lijkt alleen wel ouder te zijn dan ik denk dat ze is. Een gevoel wat ik bij haar heb. Maakt ook niet uit. Nala is net 1,5. Prins en Marlo vergeet ik altijd 🙈 Ik weet niet eens meer in welk jaar we ze hebben gekregen. Zo slecht. Rakker is in elk geval net 2 geworden, Felix maar een half jaar, Pluis was 3, Klene 4. Dus vergeleken met die pechkonijntjes heb ik nu echt oudjes rondlopen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zet het eigenlijk altijd in mn agenda, de verjaardagen, met het geboortejaar of krijg-jaar erbij. Niet dat we het vieren ofzo, maar vind het toch altijd wel leuk als het voorbij komt als agenda melding 🙂

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een stomme vraag maar rapen jullie wel eens keutels met jullie handen op of ben ik heel raar dat ik dit wel doe? (uiteraard was ik m'n handen daarna) Gisteren raapte ik een paar keutels op die naast de bak lagen en m'n man verklaarde me voor gek toen hij het bij toeval zag. Normaal ben ik degene die half smetvrees heeft maar van keutels ben ik dan weer niet vies. Is dit zo vreemd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het droge keutels zijn doe ik dat ook wel eens maar als het een trosje plakkerige blindedarmkeutels zijn dan doe ik dat met een breed plamuurmes.

Dus ik vind het niet vreemd dat je de droge knikkertjes met je handen oppakt 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als er ergens een in een hoekje of randje ligt, of ik zie er na het schoonmaken nog een liggen doe ik dat ook wel eens. Het zijn inderdaad net droge knikkertjes. Ik zie het eigenlijk niet echt als ‘poep’.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Newby1981:

Een stomme vraag maar rapen jullie wel eens keutels met jullie handen op of ben ik heel raar dat ik dit wel doe? (uiteraard was ik m'n handen daarna) Gisteren raapte ik een paar keutels op die naast de bak lagen en m'n man verklaarde me voor gek toen hij het bij toeval zag. Normaal ben ik degene die half smetvrees heeft maar van keutels ben ik dan weer niet vies. Is dit zo vreemd?

Nee hoor, dat doe ik ook. Konijnenkeutels zijn gewoon plantaardige compostkorreltjes. Ze stinken niet, zijn droog. Ik pak die ook wel eens op om te controleren hoe ze er uit zien vanbinnen  of als er ergens een verdwaalde keutel is beland.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .