Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Evee

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2019

Recommended Posts

2 uur geleden zei Piku:

Ah leuk stel hoor! Ik vind ze juist wel leuk zo samen. 

Nou wat ik vreesde is gebeurd; de konijnen zijn de eerste dag na mijn vertrek naar vakantie ontsnapt bij het oppasadres. Ze hebben door de hele kamer gerampeneerd, alles ondergescheten en overhoop gehaald o.a. een volle zak Beaphar Care+ opgegeten. En oppas kreeg ze bijna niet te pakken haha. Iets zegt mij dat oppas ze de vorige keer niet meer in huis wil. 😅

Hoe zaten ze dan gehuisvest? In een lage panelenren zonder iets er over? 🤣 Ach ja, hebben zij ook een fijne vakantie toch, op deze manier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ze zaten in een paneelren van 60 cm, maar wel met een fleece dak. Het is een extra ren die ik gebruik om dingen af zetten, hun echte huis staat nog thuis. Die is 70 cm en dat gaat wel goed.

Haha, ik weet niet of ze het leuk vonden want ze hebben het sindsdien niet meer gedaan (of jynx ik mezelf nu?). Misschien hebben ze zich zo'n buikpijn gegeten dat ze er meteen klaar mee waren. 😂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha wie weet! Zo een volle buik van de brokjes dat ze het afgeleerd hebben 😉 Ik betwijfel het wel, ik denk dat ze stiekem een volgende uitbraak beramen haha.

Ik heb ook een tijd gehad dat Hiro, één van onze katten, echt opeens dik werd. Hij heeft wel aanleg voor overgewicht, is echt een vreetzak. Dus ik let altijd streng op dat de hoeveelheid voedsel voor hem goed is. Ik had niets aan het voer veranderd.  

Bleek dat meneer door had hoe de voerton open ging, en hij dus gedurende dag aan zelfbediening deed 🤣

• Vind ik leuk 1
  • Haha 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe gaat het nu met het stel @Marjoleink? Ik vind ze samen wel stylish verantwoord hoor ;-).

@Piku: haha, wat een donderstenen! Aan de andere kant: als ik konijn was dan zou ik het ook proberen. Ik hoop dat het geen 10 kg zak was?

Hier wat onrust bij de pleegkonijnen: Lente en hormonen in hun bolletje. Ze hebben het er maar druk mee!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Huiself:

Hier wat onrust bij de pleegkonijnen: Lente en hormonen in hun bolletje. Ze hebben het er maar druk mee! 

Schijnzwanger? Of meer wat onrust onderling?

Hier is alles gecastreerd, dus niet veel last van. Ik vind het wel schattig bij Joris en Brenda, die zijn zo lekker druk met graven in de ren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat onrust onderling inderdaad. Ze blijven achter elkaar aan rennen en wisselen met 'wie bovenop gaat' ;-). Ze zijn niet agressief naar elkaar, maar ze hebben op dit moment wat last van elkaar en de hormonen die erbij horen. Sneu... Gisteravond waren ze trouwens rustig (of moe, haha). Ze worden morgen omgewisseld voor een ander leuk stel bij de opvang en dan worden ze een keer geholpen. Ondanks dat het twee dames zijn vond ik ze altijd heel goed bij elkaar passen. Ik heb ze een half jaar en ze zijn onafscheidelijk. De vorige dames waren wat uitgesprokener en dat was geen verrassing toen het echt botste.

Erg waardevol en leuk al die karaktertjes en de info vanuit de opvang.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze gaan dus terug naar de opvang om gecastreerd te worden? Niet dat ze na herstel na castratie pas terug gaan naar de opvang?

Het lijkt mij inderdaad ook wel wat, pleeggezin voor opvangkonijnen. Maar ergens ben ik ook wel een beetje bang dat ik het afscheid te moeilijk vind en te veel konijnen zelf wil adopteren haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt, bij de opvang worden ze geholpen en er was veel vraag naar Sunny en Soleil. Ook terecht, het zijn hartenbrekertjes! Die zullen hopelijk snel een plek vinden.

Ik denk dat je het zeker kan Evee. Doordat de ren tot nu toe gevuld is met een (nieuw) stel zorgt dat direct weer voor afleiding. Ieder konijn heeft wel weer iets anders grappigs waardoor je weer moet lachen. Maar ik zou liegen als ik niet zou toegeven dat ik de vorige keer een klein traantje heb gelaten ;-)

Hoe gaat het met de voorjaarsvrolijkheid bij jullie konijnen allemaal?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Huiself:

Hoe gaat het nu met het stel @Marjoleink? Ik vind ze samen wel stylish verantwoord hoor ;-).

Ze trekken steeds meer naar elkaar toe. Er wordt nog wel wat gereden, maar er is geen onrust meer.Screenshot_20190222-154728_Gallery.thumb.jpg.3f8476e3b0a799612e609f16b944c4f0.jpg

Bij mijn ouders in de straat loopt een konijn. Waarschijnlijk al een week, niemand weet waar het vandaan komt, maar het lijkt een tam konijn, dus ontsnapt of gedumpt. Hij laat zich alleen niet vangen. Iemand tips?

Heel raar trouwens, ik had nog nooit een loslopend tam konijn gezien, en nu lijken ze overal te zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Marjoleink lieve foto! Ik vind ze juist wel mooi bij elkaar passen qua uiterlijk. 

Vandaag Loetje even ‘onder handen’ genomen. Gewogen, vies stukje vacht uitgekamd en nagels geknipt. Vond hij niet zo leuk 😶 

Hij weegt nog steeds 1,5 á 1,6 kg, wat te weinig is. Maar het is wel stabiel. Hij eet alweer een aantal weken vrij goed brokjes. Ik geef alweer een tijdje ‘s ochtends en ‘s avonds de afgepaste normale hoeveelheid en het volgende voermoment is dat (bijna) op en heeft hij zin in (een paar) brokjes. Hij doet er wel bijna de hele dag over, maar uiteindelijk is het dus voor het volgende voermoment helemaal of bijna op. Over een tijdje wil ik hem weer een vriendinnetje geven, waarbij ik het belangrijk dat hij voordien weer op vaste momenten (iets) eet. Dus dat gaat nu de goede kant op. Om groenten geeft hij op het moment weinig.

Deze week is hij opeens begonnen met in de ren plassen ipv in de wc-bak. Keutelen deed hij al voornamelijk in de ren, maar plassen deed hij heel netjes op de bak. Nu opeens meerdere keren per dag in de ren, wat binnen niet zo prettig is 😉 De bak heeft al een vrij lage rand, maar het kan best dat hij het nu toch te hoog vindt. Hij is niet zo lenig meer. Van de week dus een lagere bak regelen, misschien dat dat helpt. @Evee weet je wanneer de Moderna 37 cm weer binnen komt? Ik denk dat ik die ook voor Bonno had (die blind was). Die Ebi’s zouden misschien ook nog kunnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wist niet dat konijnen zo heftig op het voorjaar kunnen reageren. Mijn konijnen hebben er nooit last van, maar de konijnen van mijn vriend hebben nu al een paar keer flink gevochten. 5 minuten later wassen ze elkaar en zijn ze weer helemaal verliefd, maar ik zag dat er eentje toch een flink wondje in zijn oor heeft. Het zijn ook een stel bijzondere dieren!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee

Oh nee toch, haha! 🤣 Wat slim dat hij dat blijkbaar zo subtiel kon doen dat je niks door had!

@Huiself

Nee het was gelukkig maar een zakje van 200-300 gram, al is dat nog steeds veel meer dan de 75 gram die ze samen normaal krijgen.

Ahh zo leuk die huisjes!

Nou ik heb mezelf dus gejynxt; toen ik van vakantie kwam was de oppas niet thuis en kwam Monster me tegemoet rennen...Van buiten de ren. En op mijn uitroep "WAT DENK JIJ HIER TE DOEN VRIEND?!" was het echt "oh shit" en keihard wegrennen, de stommert. 😆 Muffin was ik kwijt maar vond ik na verhit zoeken, inmiddels ongerust dat ze ergens dood lag, hing of klem zat...In het matras van een bed. Kwam ze als bewegende bult onder de molton vrolijk uit de door haar zorgvuldig gecreëerde uitgang gehuppeld. Needless to say was dat de laatste keer voor dit oppasadres. 😅

Edit: Oh ja, terug naar het onderwerp. Ik dacht dat de onrust bij mij kwam door de vakantie, maar zo te zien hebben jullie er ook last van. Ik zag Monster vannochtend voor het eerst op Muffin rijden, terwijl hij normaal hartstikke onderdanig is. Muffin zat echt zo van "je doet je best maar vriend" maar dwong wel af om gewassen te worden "zoals het hoort". 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎22‎-‎2‎-‎2019 at 15:52 zei Marjoleink:

Bij mijn ouders in de straat loopt een konijn. Waarschijnlijk al een week, niemand weet waar het vandaan komt, maar het lijkt een tam konijn, dus ontsnapt of gedumpt. Hij laat zich alleen niet vangen. Iemand tips?

Heel raar trouwens, ik had nog nooit een loslopend tam konijn gezien, en nu lijken ze overal te zitten.

Hebben ze niet een vangkooi te leen bij de dierenambulance? Misschien dat het werkt als daar allemaal lekkernijen en een warm dekentje in ligt. Ik zou in ieder geval zoveel mogelijk mensen in de buurt op de hoogte brengen zodat ze kunnen waarschuwen wanneer het konijn in de tuin is. Soms lukt het vangen met meerdere mensen...

Er liep bij mijn ouders ook een konijn die was ontsnapt. Mijn ouders zijn (door mij) er extra op verdacht en uiteindelijk is hij bij de buren in de tuin opgepakt. Gelukkig een heel tam konijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Joris en Brenda zijn best boos, hun ren is zaterdag helemaal omgespit, moeten ze weer opnieuw valkuilen voor het baasje graven 🐰🐇

Hoe gemeen van jou... 😛

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites