Spring naar bijdragen
Evee

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2019

Recommended Posts

Mijn eerste konijn die kwispelde ook. Meestal als haar ram kwam aanlopen en ze verwachtte het niet of als ze ergens van schrok, dan ging dat staartje even kort heel snel op en neer en hupte ze weg. Het zag er altijd heel grappig en schattig uit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Je mag ook gewoon een eigen pleegkonijntjestopic openen hoor, waar je alles over ze kan vertellen, met filmpjes, foto's etc. Ik denk niet dat iemand hier dat erg gaat vinden! Het klinken nu al als hele speciale konijntjes 🐰🐰 En ze zijn er nog maar maar net, dat belooft dus wel wat voor de komende tijd! haha

Ik sla even over denk ik 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mississippi:

Hahahaha dat is ook wat! 😳 Wel super tof dat je permanent pleegbaasje wordt. Ga je zelf wat bouwen?

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet zo'n toffe 'regel' vind (sorry @Evee

In ieder geval permanent de optie voor pleeggezin. Waarschijnlijk toch zelf bouwen... En mocht @Dollieer even geen gebruik van maken dan kan ik altijd chip en Hailey er in stoppen als ze vervelend zijn 😜

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei PiSaFloJo:

Mijn eerste konijn die kwispelde ook. Meestal als haar ram kwam aanlopen en ze verwachtte het niet of als ze ergens van schrok, dan ging dat staartje even kort heel snel op en neer en hupte ze weg. Het zag er altijd heel grappig en schattig uit. 

Echt briljant dit! Haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-2-2019 at 18:58 zei fiep:

Leuke Action-tip! 😉 ze verkopen kartonnen kattenhuisjes voor drie-euro-nog-wat. 

C2A8EE49-D768-48E6-A6C8-5D5AC1A0A9C5.jpeg

Oooo leuk!!! Ik moet er een stuk of 10 in slaan wahaha, dan maak ik een nijnen dorp.😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfff ik ben heus wel blij dat het weer mooier weer wordt, maar ik merk nu al bij mijn 2 Teddy konijnen dat ze last van de warmte krijgen met hun dikke vacht. En zodra de zon op hun tuinhuis staat ruikt alles ook een stuk meer. Hoe vaak ik wens dat ik 'vroeger' (6 jaar geleden) niet persé langharige konijnen wilde.. niet persé voor mezelf hoor maar vooral voor de arme beestjes. Ik maak me zoveel zorgen om hun elke zonnige dag weer. Maarja het is nog veel te vroeg om ze te laten scheren, dat kan pas in april ongeveer. Ik kan zelf wel wat bijknippen en scheren maar dat vinden ze echt verschrikkelijk. Dit weekend maar eens een poging doen voor de haren die over de grond gaan.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Renske34:

@LilyMarshall  Het wordt hier inderdaad vanmiddag 13 graden met zon, gelukkig staan mijn konijnen grotendeels in de schaduw.

(Ik kon gisteren op mijn balkon in een shirtje lekker koffie drinken.)

Zie je dan dat ze het warm hebben nu al? 

Ja ze liggen veel meer languit en echt een beetje te puffen. Met 5 graden zijn ze een stuk blijer dan met 13. Ze hebben in hun ren ook schaduw gelukkig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We komen net terug van Knijn & Ko. Gijsje heeft Oreo uitgezocht, hij was dolenthousiast, en Oreo vindt het allemaal wel best. Onze eerste keuze (Sky), raakte helemaal in paniek, dus dat was geen goede match. Heel grappig: Gijsje en Oreo kleuren absoluut niet bij elkaar, echt geen gezicht. Maar goed, als ze elkaar maar lief vinden, dat is het belangrijkste.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohh ik had oreo al gezien op de site! Wat leuk dat zij bij jou een huisje gevonden heeft! Haha, ja konijnen hebben zo hun eigen wensen met wie ze samen willen leven!  Toch is het mij nog altijd meegevallen, de partnerkeuzes van mijn konijnen haha. 

Sky ziet er op de foto's ook een beetje bang uit. Jammer dat ze geen match was, ze heeft wel een mooi kleurtje! 

Als je foto's hebt, ik ben benieuws naar het kersverse koppel! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk dat Oreo een fijn thuis heeft gekregen en dat het al goed klikt. Ze lijkt me een leuk konijn. Ben ook benieuwd naar foto’s.

Sky is ook mooi konijntje met inderdaad een mooi kleurtje. Mochten jullie dus ook buitenkonijn uitkiezen, nu Gijsje nog binnen woont?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, we mochten uit alle plaatsbare konijnen kiezen. Ze zaten ook gewoon allemaal in dezelfde onverwarmde schuur. 

Het leek goed te gaan, maar nu wilde Oreo op Gijsje rijden, en is Gijsje daar een beetje van geschrokken. Spannend hoor, zo'n koppeling!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat is toch altijd wel spannend. Komt vast goed!

O, de binnenkonijnen zitten dus gewoon in de ruimtes waar de buitenkonijnen zitten. Nou is het daar in het gebouw qua temperatuur natuurlijk ook een beetje tussen binnen en buiten in. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ex-man net in de stress " ze vechten". Ik erheen, maar er wordt bij vlagen gevlinderd, verder liggen ze ontspannen, er wordt al wat gewassen, komt goed denk ik.

Screenshot_20190216-201053_WhatsApp.thumb.jpg.d0b350192cca018611bcadc87b4e5fc8.jpg

De kleine is Gijsje, de grote Oreo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Christaaa:

Als ik wil klagen over het moeilijk doen over konijnenpraat in het algemene cafe, is dat dan konijn gerelateerd of offtopic.....? 

Klagen mag in het klaagtopic 🤣

• Vind ik leuk 1
  • Haha 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ze blijft Oreo heten. 

Ze zijn het nog niet helemaal eens geworden. Gijsje valt af en toe uit naar Oreo , en andersom probeert Oreo op Gijsje te rijden. Maar ik zie ze ook samen eten, en lekker ontspannen bij elkaar in de buurt liggen. Ze hebben nog even tijd nodig denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt allemaal vrij normaal. De foto ziet er ook goed uit, lekker samen eten! Succes met de verdere koppeling, maar ik vermoed dat dat helemaal goed gaat komen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah leuk stel hoor! Ik vind ze juist wel leuk zo samen. 

Nou wat ik vreesde is gebeurd; de konijnen zijn de eerste dag na mijn vertrek naar vakantie ontsnapt bij het oppasadres. Ze hebben door de hele kamer gerampeneerd, alles ondergescheten en overhoop gehaald o.a. een volle zak Beaphar Care+ opgegeten. En oppas kreeg ze bijna niet te pakken haha. Iets zegt mij dat oppas ze de vorige keer niet meer in huis wil. 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Piku:

Ah leuk stel hoor! Ik vind ze juist wel leuk zo samen. 

Nou wat ik vreesde is gebeurd; de konijnen zijn de eerste dag na mijn vertrek naar vakantie ontsnapt bij het oppasadres. Ze hebben door de hele kamer gerampeneerd, alles ondergescheten en overhoop gehaald o.a. een volle zak Beaphar Care+ opgegeten. En oppas kreeg ze bijna niet te pakken haha. Iets zegt mij dat oppas ze de vorige keer niet meer in huis wil. 😅

Zolang ze nog maar gezond en blij zijn. Zijn ze wsl ook, na die vrijheid en maaltijd. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites