Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Evee

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2019

Recommended Posts

34 minuten geleden zei Mississippi:

Ik heb twee konijnen van @Dollie geleend om mee te spelen. Ze zijn gisteren aangekomen. Vandaag heb ik hun hok en ren in orde gemaakt, en morgenochtend en de rest van het weekend ga ik maar eens in de gaten houden of ze het wat vinden.

Je hebt 2 konijnen van Dollie geleend? Haha Maar jij woont toch helemaal niet in de buurt?

Vast wel heel leuk om nog 2 van die leuke flappers te hebben om te verzorgen 🙂 Zitten ze buiten?

Een foto mag natuurlijk best ☺️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lienappelsien:

Je hebt 2 konijnen van Dollie geleend? Haha Maar jij woont toch helemaal niet in de buurt?

Vast wel heel leuk om nog 2 van die leuke flappers te hebben om te verzorgen 🙂 Zitten ze buiten?

Een foto mag natuurlijk best ☺️

Nee dat klopt, eigenlijk woon ik te ver weg om pleeggezin te zijn. Maar @Dollie heeft het op het moment behoorlijk druk en kon wel even wat lucht gebruiken in de opvang, en we kennen elkaar goed dus heb ik aangeboden dat ze hier wel tijdelijk twee konijnen kwijt kon. Wij hebben opzich prima plek in de tuin en ook nog even geen plannen om daar iets op te gaan knappen ofzo, dus waarom niet 😁 Ik heb ze nu nog binnen in een tijdelijke kooi, vandaag heb ik het hok en de ren helemaal opgebouwd dus morgenochtend kunnen ze buiten spelen.

Ik heb het nu al helemaal naar m'n zin met ze. Helaas is dat nog even niet wederzijds, maar ik hoop dat dat gauw beter wordt.

IMG_4850.JPG.17061aff5140bb5c8a3c3d088b95a2e5.JPG

IMG_4853.JPG.92b76283db57a9d12e9a48c4922f24fa.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Mississippi:

Nee dat klopt, eigenlijk woon ik te ver weg om pleeggezin te zijn. Maar @Dollie heeft het op het moment behoorlijk druk en kon wel even wat lucht gebruiken in de opvang, en we kennen elkaar goed dus heb ik aangeboden dat ze hier wel tijdelijk twee konijnen kwijt

IMG_4853.JPG.92b76283db57a9d12e9a48c4922f24fa.JPG

Hee, die lijkt op mijn Binky 🙂

IMG_4161 (1).jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohh dat is gaaf, een groepje van 6 of 4! Ben benieuwd of het lukt en hoe het gaat hoor! Zitten ze buiten? 🙂

Ik wil ook graag een groepje van 4 maken van mijn twee koppels, maar mijn vriend is het er niet mee eens. Snap ik ook wel, want je neemt natuurlijk ook een risico als je een klef stel weer gaat koppelen.

Ik heb sinds begin januari een nieuw mannetje na het overlijden van Otje. Hij is super lief en het begint een steeds hechter stelletje te worden. Vanmorgen lagen ze samen op hun bedje en zag ik opeens dat Baloe een wit wolkje in zijn oog heeft. Hij drinkt ook best veel, waarvan ik dat eerst linkte aan dat hij naar binnen gehaald is. Maar deze combi lijkt toch wel op ec... 

Heb gelukkig panacur in huis dus start daar gelijk mee en ga na het weekend naar mijn eigen dierenarts. De dienstdoende artsen hier snappen niks van konijnen of ec. 

Is het slim om meteen ook metacam/meloxidyl te geven eigenlijk? 

Sorry het was niet de bedoeling om hier een heel verhaal te schrijven, maar wilde het effe kwijt bij konijnenliefhebbers en vind het ook weer niet nodig om een topic te openen 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Newby1981:

Haha, dat klopt ja, die kwam even op visite. (Uiteraard onder toezicht voor 5 minuutjes) Molly deed er nooit wat naar. Bij de nieuwe kat ga ik dat maar niet proberen.

Haha ja hier ook verschil in katten. Mijn eigen drie katten zijn opgegroeid met konijnen, en doen er gewoon lief en rustig mee. Gaan er gerust naast zitten of een wasbeurt geven, als we konijnen (tijdelijk) in huis hebben. Niet alle konijnen zijn het gewend alleen, dus soms vinden die het zelf wel wat spannend. Maar de buren hebben ook katten, en dat zijn echt best behoorlijke jagers! Die wil ik dus niet bij mijn konijnen hebben. Eén van die katten vangt zelfs volwassen eenden bij de eendenvijver en neemt ze mee naar huis 😲

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-2-2019 at 16:03 zei Lienappelsien:

Leuk! Je bent ook helemaal aangestoken door het konijnenvirus hè? 😁 Van 2, naar 4 en nu 6 konijnen.

Wel spannend of het als 6-tal gaat werken.

Ben inderdaad een beetje aangestoken inderdaad hahaha.

Maar ze zijn toch heel leuk.

En dat is zeker spannend.

Maar ik wil eerst Linne(voedster) 28 februari castreren, haar goed laten herstellen. En dan ergens eind maart ofzo proberen te koppelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Evee:

@Jamesthebunnybutler oww dat is balen voor Baloe, hopelijk valt het mee en ben je er vroeg genoeg bij om verdere problemen te voorkomen. 

@Konijnenliefhebber1993wat leuk een groep van 6! Zou leuk zijn als het lukt! Heb je dan 3 rammen 3 voedsters? Of 2 rammen en 4 voedsters?

Dat zijn 2 rammen en 4 voedsters, en allemaal gecastreerd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

Ohh dat is gaaf, een groepje van 6 of 4! Ben benieuwd of het lukt en hoe het gaat hoor! Zitten ze buiten? 🙂

Ik wil ook graag een groepje van 4 maken van mijn twee koppels, maar mijn vriend is het er niet mee eens. Snap ik ook wel, want je neemt natuurlijk ook een risico als je een klef stel weer gaat koppelen.

Ik heb sinds begin januari een nieuw mannetje na het overlijden van Otje. Hij is super lief en het begint een steeds hechter stelletje te worden. Vanmorgen lagen ze samen op hun bedje en zag ik opeens dat Baloe een wit wolkje in zijn oog heeft. Hij drinkt ook best veel, waarvan ik dat eerst linkte aan dat hij naar binnen gehaald is. Maar deze combi lijkt toch wel op ec... 

Heb gelukkig panacur in huis dus start daar gelijk mee en ga na het weekend naar mijn eigen dierenarts. De dienstdoende artsen hier snappen niks van konijnen of ec. 

Is het slim om meteen ook metacam/meloxidyl te geven eigenlijk? 

Sorry het was niet de bedoeling om hier een heel verhaal te schrijven, maar wilde het effe kwijt bij konijnenliefhebbers en vind het ook weer niet nodig om een topic te openen 😉

Ze zitten binnen. En als het lukt hebben ze 26.89m2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites