Spring naar bijdragen
Evee

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2019

Recommended Posts

Het lijkt me zo verschrikkelijk om voor je konijn te moeten bepalen wanneer het genoeg is geweest. Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke periode. Knuffel nog even lekker met elkaar en zorg voor voldoende foto's zodat je het voor jezelf goed kan afsluiten. Ik vind het echt heel erg voor je... Sterkte! 

Misschien niet de juiste vraag op dit moment... Dus sorry alvast, maar kennen konijnen ook een rouwproces? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah nee 😥 je hebt er alles aan gedaan en ik vind dit zo verdrietig voor je... Ik heb het afgelopen 1,5 jaar drie dieren verloren en volgens mij jij in een nog kortere periode. Niet eerlijk. Heel veel sterkte 😔

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga morgen met Sergio naar UU. Hij blijft met onbeperkt eten op gewicht/ is aangekomen en niet broodmager meer. Dus dat is fijn. Al eet hij als een dijker en zo'n 120 gram per dag (als t niet meer is) met 2,3 kg. Zijn ademhaling ligt echter in rust al rond de 180 p/m denk ik, na beweging nog hoger. Ook heeft hij nog steeds een witte vlek in zijn oog. Het lijkt hem niet echt dwars te liggen, hij doet lekker zijn ding. Maar t voelt niet goed. Had eigenlijk een combi afspraak voor 6 januari voor zowel de oogarts als bij bijzondere dieren en vogels. Vanmorgen echter gebeld of ik niet eerder terecht kon, omdat ik me echt wel zorgen maak. Bij de oogarts kan ik niet eerder terecht, bij bdv wel. 

Filmpje in rust

Filmpje na activiteit

IMAG0049~2.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-12-2019 at 18:28 zei MichelleloveElmo:

Ik ga morgen met Sergio naar UU. Hij blijft met onbeperkt eten op gewicht/ is aangekomen en niet broodmager meer. Dus dat is fijn. Al eet hij als een dijker en zo'n 120 gram per dag (als t niet meer is) met 2,3 kg. Zijn ademhaling ligt echter in rust al rond de 180 p/m denk ik, na beweging nog hoger. Ook heeft hij nog steeds een witte vlek in zijn oog. Het lijkt hem niet echt dwars te liggen, hij doet lekker zijn ding. Maar t voelt niet goed. Had eigenlijk een combi afspraak voor 6 januari voor zowel de oogarts als bij bijzondere dieren en vogels. Vanmorgen echter gebeld of ik niet eerder terecht kon, omdat ik me echt wel zorgen maak. Bij de oogarts kan ik niet eerder terecht, bij bdv wel. 

Filmpje in rust

Filmpje na activiteit

IMAG0049~2.jpg

Ik heb het verhaal niet helemaal scherp.. is hij al behandeld voor EC?

Ik weet dat vlekken in het oog bij EC kunnen voorkomen, al heb ik het idee dat die vlekken er iets anders uit zien.. 

Sterkte in elk geval!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Rifca:

Ik heb het verhaal niet helemaal scherp.. is hij al behandeld voor EC?

Ik weet dat vlekken in het oog bij EC kunnen voorkomen, al heb ik het idee dat die vlekken er iets anders uit zien.. 

Sterkte in elk geval!!

Hij word idd sinds dag 1 behandeld  tegen EC. De vlek past bij een EC die in de embryonale fase is mee gegeven en in de lens is komen te zitten. Bij actief worden van EC komt er een ontstekingsreactie en knapt de lens. Het lijkt er op dat dit hier t geval zou kunnen zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hallo Hoi:

Is een ren van 1.40x2.60 genoeg voor een konijn?? Dan haal ik haar ferplast weg en plaats ik haar toilet etc gewoon in de ren dus is het complete loopruimte. 

Dat is een prima ruimte. Zet je er bijv een huisje of een kartonnen doos ofzo in, dat ze een schuilplekje heeft?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Ik heb omdat Pluisje zo ziek was er voor gekozen om een badmat als ondergrond te doen. Er word niet aan geknaagd, kost geen maandelijks geld en met 2 badmatten kan je een hele tijd vooruit. Ik wilde het alleen doen zolang ze ziek is maar ik ga het denk ik zo laten. 

Badmatten zijn een prima ondergrond. Ik gebruik ze ook voor m’n binnen konijnen. Let alleen wel op het materiaal, kies voor matten zonder rubber onderkant etc.!

De Ikea heeft hele fijne dat zijn eigenlijk meer een soort extra dikke handdoeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is natuurlijk geen 2019 meer dus deze wordt gesloten, jullie zijn allemaal van harte welkom in het 2020 café 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .