Spring naar bijdragen

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2019

Recommended Posts

1 uur geleden zei Deeskuh88:

Hoe is het nog met Rosa, @Lienappelsien

Ze had ondertemperatuur (37,4) en de dierenarts vond haar ook wat zwoegen bij het ademen. De dierenarts voelde een massa onder in haar buik en daar reageerde ze ook duidelijk pijnlijk op. Dus dat is niet zo goed 😞 De massa veerde niet mee, dus het is waarschijnlijk niet van een verstopping, want daar zou dat wel mee zijn. Waarschijnlijk een baarmoedertumor of anders een blaassteen. En als het een baarmoedertumor is is er dus de kans dat het al is uitgezaaid naar haar longen...

Morgen gaan ze een echo maken. Heel fijn dat ze haar daar morgen nog tussen hebben kunnen moffelen (zat eigenlijk al vol). Dus nu even afwachten. En eventueel maken ze nog een röntgenfoto voor haar longen of om een eventuele blaassteen op te sporen.

Ze zit nu dus binnen (alleen). En ik moet kijken of ze keutelt, want dat wist ik natuurlijk niet omdat ze altijd met z’n tweeën zijn. Ze was trouwens niet afgevallen maar juist aangekomen. Ze ligt nu languit in de toiletbak en vindt het allemaal een beetje raar binnen.

Spannend dus...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 893
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Leuke Action-tip! 😉 ze verkopen kartonnen kattenhuisjes voor drie-euro-nog-wat.   

Klagen mag in het klaagtopic 🤣

Slecht nieuws. Het zijn ook tumoren in haar longen. Er is dus niks meer aan te doen.

Vandaag is de echo gemaakt en er zijn inderdaad helaas baarmoedertumoren te zien, waarschijnlijk meerdere. Het was niet met 100% zekerheid, maar het is in ieder geval geen ontlasting. 

Ze blijft nu bij de dierenarts en morgen gaan ze haar opereren. Voor de operatie maken ze dan een röntgenfoto van haar longen. Als daar uitzaaiingen op te zien zijn gaan ze haar niet opereren, want dan heeft het geen zin. Ik vind het wel fijn dat ze die foto eerst maken, zodat áls er uitzaaiingen zijn haar de dan onnodige pijn en ellende van een operatie bespaard blijft. 

Heel spannend dus. 

• Verdrietig 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Lienappelsien:

Vandaag is de echo gemaakt en er zijn inderdaad helaas baarmoedertumoren te zien, waarschijnlijk meerdere. Het was niet met 100% zekerheid, maar het is in ieder geval geen ontlasting. 

Ze blijft nu bij de dierenarts en morgen gaan ze haar opereren. Voor de operatie maken ze dan een röntgenfoto van haar longen. Als daar uitzaaiingen op te zien zijn gaan ze haar niet opereren, want dan heeft het geen zin. Ik vind het wel fijn dat ze die foto eerst maken, zodat áls er uitzaaiingen zijn haar de dan onnodige pijn en ellende van een operatie bespaard blijft. 

Heel spannend dus. 

Wat een triest nieuws... Ik hoop zo voor je dat het niet naar haar longen is uitgezaaid! Ik zal voor je duimen. Wel fijn inderdaad dat ze eerst een foto maken. Ik zou mijn konijn ook die ellende willen besparen als het toch geen zin heeft. Sterkte! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Lienappelsien:

Heel spannend dus. 

Oh nee 🙁 Dat is verdrietig. Ik zet hier morgen een boel konijnenduimpjes aan het werk voor Rosa.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Lienappelsien:

Heel spannend dus. 

Ah nee, succes vandaag. Blij dat je het hebt opgemerkt dat ze niet helemaal goed was. Hou ons op de hoogte!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎17‎-‎12‎-‎2019 at 19:17 zei Deeskuh88:

Ik voer haar nu wat bij 's avonds, apart van de rest, even zien wat dat doet. Of de werking vermindert, weet ik inderdaad niet, vandaar dat ik ook niet meteen wil beginnen. Maar goed, ze heeft vorig jaar EC gehad en bij stress is de kans op een terugval groot. Die stress heeft ze gehad en bovendien was ze toen ook zo 'mager' als nu. Vandaar dat ik echt twijfel wat te doen. Je hoort vaker dat bij vermagering om onverklaarbare redenen panacur/fenbendrops goede verbetering geeft. 

Wat is het toch met onze konijntjes in deze periode? Heb je nog fenbendrops nodig? Ik heb nog een half flesje staan... Misschien kan ik dit opsturen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-12-2019 at 23:36 zei Deeskuh88:

Hmm, Venco is een EC-konijntje.. Gelukkig toen goed afgelopen. Ze is nu bijna 8 en vond haar vanavond wat mager. Ze eet echter als een bootwerker. Twijfel nu of ik even moet kijken wat fenbendrops voor haar kunnen doen. Het om niks geven is ook geen supergoed plan, maar dat afvallen zonder reden zit me ook niet heel lekker. En mevrouw heeft wel wat stress gehad de laatste tijd. Wat zouden jullie doen? 

Hoe gaat het nu met Venco? Ik sta meestal vrij snel klaar met de panacur, al helemaal bij opa Iepe die al herhaaldelijk EC gehad heeft. Het kan niet heel veel kwaad om te geven en ik heb nu al een aantal keer een onverklaarbaar mager/afvallend konijn ziender ogen zien aankomen. Onlangs Mo uit de opvang gehaad, ze was mager en kwam slecht aan, behandeld met panacur en inmiddels is ze een flinke dame geworden!

@Lienappelsien Wat naar en spannen... Is er al nieuws?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een lieve berichten! Dat doet me goed.

De dierenarts belde dat op de röntgenfoto te zien is dat Rosa’s longen er niet goed uit zien. Maar hij kon niet zien of het tumoren of ontstekingen zijn. De foto’s zijn nu doorgestuurd naar een radioloog. Als het tumoren zijn heeft opereren geen zin, als het ontstekingen zijn dan moet ze eerst aan de antibiotica. Met zulke longen kan ze nu in ieder geval niet onder narcose. Waarschijnlijk krijgen we morgen de uitslag van de radioloog.

Dus ik heb haar vanmiddag weer opgehaald en ze is nu weer thuis. Wel binnen uiteraard. Ze heeft de hele tijd héél rustig gelegen, maar het afgelopen kwartier is ze opeens lekker gaan zitten schransen van andijvie, witlof en wortelloof(!). Brokjes eet ze niet, maar dat geeft even niet. Nu is ze er weer bij gaan liggen en ademt ze weer zwaarder (niet zo gek natuurlijk). Ze vindt het ook maar raar binnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Lienappelsien:

Wat een lieve berichten! Dat doet me goed.

De dierenarts belde dat op de röntgenfoto te zien is dat Rosa’s longen er niet goed uit zien. Maar hij kon niet zien of het tumoren of ontstekingen zijn. De foto’s zijn nu doorgestuurd naar een radioloog. Als het tumoren zijn heeft opereren geen zin, als het ontstekingen zijn dan moet ze eerst aan de antibiotica. Met zulke longen kan ze nu in ieder geval niet onder narcose. Waarschijnlijk krijgen we morgen de uitslag van de radioloog.

Dus ik heb haar vanmiddag weer opgehaald en ze is nu weer thuis. Wel binnen uiteraard. Ze heeft de hele tijd héél rustig gelegen, maar het afgelopen kwartier is ze opeens lekker gaan zitten schransen van andijvie, witlof en wortelloof(!). Brokjes eet ze niet, maar dat geeft even niet. Nu is ze er weer bij gaan liggen en ademt ze weer zwaarder (niet zo gek natuurlijk). Ze vindt het ook maar raar binnen.

Ach, dus je zit nog steeds in spanning. Wat naar zeg... Heel veel sterkte hoor, nu maar hopen dat het een ontsteking is (ook niet fijn natuurlijk, maar beter dan tumoren). Niet fijn zo ook met de feestdagen hoor, bah!

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Huiself:

Wat is het toch met onze konijntjes in deze periode? Heb je nog fenbendrops nodig? Ik heb nog een half flesje staan... Misschien kan ik dit opsturen.

Wat lief! Maar ik heb nog een dicht flesje 🙂 Heb ik bewust op voorraad voor als... Tenotte heeft Pluis het gehad en is eraan overleden, Klene idem (al blijft het bij haar bij vermoedens) en Venco heeft het zeker en gelukkig is dat goed gegaan. Ben er sindsdien wel heel alert op.

Ik duim voor jullie mee, Lienappelsien! 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Deeskuh88:

Wat lief! Maar ik heb nog een dicht flesje 🙂 Heb ik bewust op voorraad voor als... Tenotte heeft Pluis het gehad en is eraan overleden, Klene idem (al blijft het bij haar bij vermoedens) en Venco heeft het zeker en gelukkig is dat goed gegaan. Ben er sindsdien wel heel alert op.

Ik duim voor jullie mee, Lienappelsien! 

Bij dierenkliniek soest krijg je exact de hoeveelheid mee die je nodig hebt. Niks meer en niks minder. Daar kan dat dus niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Rifca locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .