Spring naar bijdragen
Evee

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2019

Recommended Posts

Dank je wel! 

Er is een klontje uit gekomen met daarna allemaal dunne ontlasting... Dat is iets, maar ze is slap en heeft gasvorming. Toen ik vroeg of het niet goed was om infacol te gebruiken (en laxatract) reageerde de dierenarts niet heel positief... Maar ik mag nu infacol langs komen brengen omdat ze het zelf niet hebben. 

Ze ziet het verder somber in 😔. Ik geef haar vanmiddag nog een kans, maar als ik verder ga dan wordt het een marteling eigenlijk is dat het al wel... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-11-2019 at 21:27 zei Marjoleink:

Dat is wel veel tegelijk, @MichelleloveElmo. Sterkte!

Op 23-11-2019 at 21:45 zei IreneM:

Beterschap voor jou en je konijnen!

Op 23-11-2019 at 21:53 zei Evee:

Aww. Sterkte er mee. Niet te veel stressen, dat is niet goed voor je lijf. Goed voor jezelf zorgen, hopelijk kun je dan binnen no-time de wereld weer aan. 

Op 24-11-2019 at 18:52 zei Bammyflurry:

Sterkte @MichelleloveElmo met alle zorgen...

Op 25-11-2019 at 15:02 zei Huiself:

Waarom komt soms alles tegelijk denk je dan he? Ik wist niet dat nairobi bij jou was geplaatst (ik neem tenminste aan dat het dezelfde is als ik denk dat het is), maar met al dat gekwakkel lijkt het alsof je een abonnement hebt afgesloten :-(. Zoeen waar je niet meer vanaf komt... Ik denk wel dat we blij mogen zijn dat jij ze hebt, want bij iemand met minder kennis was dit misschien helemaal niet goed gegaan.

Je doet je best en meer dan dat kan je niet doen! Succes

Op 27-11-2019 at 10:08 zei Lienappelsien:

@MichelleloveElmo sterkte met alles. Het zit je niet mee.

Ik wist ook niet dat Sergio weer een vriendin heeft. Wat een pech dat zij ook iets mankeert. 

Op 29-11-2019 at 15:32 zei Jamesthebunnybutler:

@MichelleloveElmo Sterkte!

Bedankt voor alle lieve reacties, Doet me goed.

Inmiddels ben ik vorige week dinsdag ook door mijn rug gegaan dus was helemaal in de lappen mand. Wel kunnen overleggen met de dierenarts en ik doe eigenlijk alles wat ik kan. Gelukkig komt Sergio inmiddels aan. Nairobi niest nog steeds soms, maar schijnt dat het bij Iris al uitgebreid onderzocht is en dat ze gewoon wat gevoelig lijkt voor stof. Het gaat nu meestal goed. 

@Huiself Heel veel sterkte met het verlies

het gaat om Nairobi bij Iris vandaan. Ze dacht dat die zich ook happy zou voelen binnen en een goede match zou zijn met Sergio. En dat bleek ook wel, een iets meer roerige koppeling dan met Sandy, maar eigenlijk even goed best saai😉

@Lienappelsien In overleg met Iris heb ik besloten om ondanks dat Sergio niet 100% is te koppelen. Hij was erg eenzaam, en kwam de hele dag met mij knuffelen. Erg lief natuurlijk, maar ook wel sneu. Nu komt hij ook nog wel knuffels halen hoor. Het is nogal een aandachtszoeker. 🥰

Nairobi voelt zit inmiddels al heel erg thuis

Dit was al op dag twee. Tip, kijk t filmpje even af🥰

Gelukkig gaat het inmiddels wat beter met mijn rug, al moet ik wel echt oppassen met wat ik doe en als ik iets doe, na 10 a 15 min weer even gaan liggen. Scopie wees slokdarm ontsteking aan en ben ik voor onder behandeling. Was echt verschrikkelijk zonder roesje of wat een scopie. Al was ik blij dat ik kon liggen na meer dan een uur! door de wachtkamer te hebben gelopen omdat ze zo mega uit liepen. Bij de oogarts was alles goed.

IMAG0040.jpg

IMAG0039.jpg

IMG-20191124-WA0007.jpg

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuke foto's! Inderdaad veel gebeurd bij jou. Hopelijk een stijgende lijn! 

Chip zit de boel half te slopen nu hij alleen zit. Aan de ene kant mooi te zien dat hij duidelijk een vriendin nodig heeft, maar aan de andere kant vooral verdrietig. Ik ben al op zoek naar een dame voor hem zodat hij stopt met het optillen van zijn ikeabed en er net als voorheen op gaat zitten 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Marjoleink:

Hij kijkt wel heel zielig! Dus dat wordt binnenkort een bezoekje aan de opvang?

Ik hoop het wel heel snel! Ik maak zelf schoon bij Joy. Ik had Konijnenparadijs ook op de hoogte gebracht, omdat hailey en chip daar ook zaten. De dames zijn op dit moment niet in overvloed in de opvang, maar ik had bij Konijnenparadijs wel een dame gezien die qua karakter overeen kwam met Hailey. 

1 uur geleden zei Lienappelsien:

Ohhhhh 😍 hij gooit al zijn charmes in de strijd @Huiself

En hier had hij al zijn groente ontbijt op 😂 kun je nagaan hoe hij hiervoor keek... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had even een snel vraagje, ik heb een hamster. Die heeft houtvezel als bodembedekking. Dat is de aangeraden bodembedekking. Maar konijnen mogen dit niet. Ten 1e snap ik dus niet waarom hamsters er wel tegenkunnen en konijnen niet, en ten 2e kan het kwaad als het konijn en de hamster in 1 ruimte staan?? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Ik had even een snel vraagje, ik heb een hamster. Die heeft houtvezel als bodembedekking. Dat is de aangeraden bodembedekking. Maar konijnen mogen dit niet. Ten 1e snap ik dus niet waarom hamsters er wel tegenkunnen en konijnen niet, en ten 2e kan het kwaad als het konijn en de hamster in 1 ruimte staan?? 

Door wie is het aangeraden? Het is mij ook regelmatig aangeraden want het absorbeert zo goed, maar hier leerde ik inderdaad dat het slecht is voor de luchtwegen. Mij lijkt dat dat voor een hamster ook slecht is, maar daar heb ik geen verstand van. Misschien kun je zoeken naar een alternatief wat voor zowel konijnen en hamsters goed werkt, zodat je maar een soort hoeft te kopen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, Venco is een EC-konijntje.. Gelukkig toen goed afgelopen. Ze is nu bijna 8 en vond haar vanavond wat mager. Ze eet echter als een bootwerker. Twijfel nu of ik even moet kijken wat fenbendrops voor haar kunnen doen. Het om niks geven is ook geen supergoed plan, maar dat afvallen zonder reden zit me ook niet heel lekker. En mevrouw heeft wel wat stress gehad de laatste tijd. Wat zouden jullie doen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Deeskuh88:

Hmm, Venco is een EC-konijntje.. Gelukkig toen goed afgelopen. Ze is nu bijna 8 en vond haar vanavond wat mager. Ze eet echter als een bootwerker. Twijfel nu of ik even moet kijken wat fenbendrops voor haar kunnen doen. Het om niks geven is ook geen supergoed plan, maar dat afvallen zonder reden zit me ook niet heel lekker. En mevrouw heeft wel wat stress gehad de laatste tijd. Wat zouden jullie doen? 

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik probeer even mee te denken.

Hoe snel gaat het als ze inderdaad EC heeft? Is het erg als je bijvoorbeeld 2 dagen zou afwachten in plaats van meteen starten met fenbendrops?

En de andere optie: hebben fenbendrops bijwerkingen? Vermindert de werking als je het vaker geeft?

Dat is zo'n beetje de afweging die ik zou maken. Waarbij ik denk ik eerst even haar gewicht in de gaten zou houden, om zeker te weten of ze afvalt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lastig in te schatten @Deeskuh88. Het hangt er denk ik van af hoeveel en hoe snel ze afvalt. Bij een konijn dat al bekend is met EC zou ik denk ik wel sneller een kuurtje Fenbendrops/Panacur starten dan bij een konijn die geen EC heeft gehad.

Ik ga vanmiddag met Rosa naar de dierenarts. Ik denk nu al een paar dagen dat ze wat zwaarder ademhaalt. Niet extreem, ik heb helaas ervaring met konijnen die het erg benauwd hadden, maar toch dat het mij net opvalt. En ze is misschien afgevallen? Ik zie in ieder geval iets aan haar. Toen ik ze vanmorgen bij het eten van de brokjes goed in de gaten hield ging Jerry halverwege weg en ergens zitten slapen. Ik denk “Ja hoor, heeft hij dan ook wat?” 🙄 Maar even later kwam hij weer terug om te eten. Toch raar. Maar misschien eet Rosa nu iets langzamer dan haar gebruikelijke koekiemonstertempo en bleef er nu meer voor hem over? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik voer haar nu wat bij 's avonds, apart van de rest, even zien wat dat doet. Of de werking vermindert, weet ik inderdaad niet, vandaar dat ik ook niet meteen wil beginnen. Maar goed, ze heeft vorig jaar EC gehad en bij stress is de kans op een terugval groot. Die stress heeft ze gehad en bovendien was ze toen ook zo 'mager' als nu. Vandaar dat ik echt twijfel wat te doen. Je hoort vaker dat bij vermagering om onverklaarbare redenen panacur/fenbendrops goede verbetering geeft. 

Hoe is het nog met Rosa, @Lienappelsien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .