Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Evee

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2019

Recommended Posts

3 minuten geleden zei Lienappelsien:

Ik was te laat om nog iets toe te voegen in mijn vorige bericht. Hier dan maar.

Ik zou Hailey als dat kan een paar keer per dag eventjes apart zetten (een renpaneel of plank even als scheiding gebruiken, of een deurtje van een hok of zo even dichtdoen, zonder een van de twee op te hoeven pakken) en hem dan voer aanbieden. Dat hebben ze snel in de gaten! Het is dan soms wel handig dat de ander niet kan zien dat daar gevoerd wordt, zodat je minder kans hebt op de taferelen die @Rifca beschrijft 🤣

Even proberen wat werkt.

Oh maar bij mij was het de gevoederde zelf die het niet pikte dat hij apart zat. 

De schat gunde zijn dames vast ook wat (want het maakte echt niet uit of ik hem of hun “insloot”, meneer wenste niet gescheiden te worden).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Enorm bedankt! Ondanks dat ik nog niet zeker weet of het EC is, ben ik er inmiddels bijna wel van overtuigd. Met jullie goede tips kan ik echt iets! 🥰

Ik dacht laatst nog eraan dat ik hier op het forum even niet was geweest...🙈  Blij dat jullie me nog willen helpen 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Rifca:

Oh maar bij mij was het de gevoederde zelf die het niet pikte dat hij apart zat. 

De schat gunde zijn dames vast ook wat (want het maakte echt niet uit of ik hem of hun “insloot”, meneer wenste niet gescheiden te worden).

Grappig! Al maakte dat het minder praktisch. Wat een sociaal nijn 😉 

1 uur geleden zei Huiself:

Enorm bedankt! Ondanks dat ik nog niet zeker weet of het EC is, ben ik er inmiddels bijna wel van overtuigd. Met jullie goede tips kan ik echt iets! 🥰

Ik dacht laatst nog eraan dat ik hier op het forum even niet was geweest...🙈  Blij dat jullie me nog willen helpen 🤣

Nou, vooruit dan 😉 

Je begrijpt dat je nu weer vaker op het forum moet komen. Gezellig hoor.

Wat een geknipoog trouwens. Zal ik er nog een doen? 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De dierenarts heeft nu na de uitslag ook sterke vermoedens dat het EC is. Voor zowel de darmen (ze had wat bobbeltjes voedsel in de darmen) als EC heb ik medicatie en pijnstilling. 

Gisteren was ik als een kind zo blij dat Hailey 90 gram was aangekomen in 3 dagen en at als een paard, maar vanavond wilde ze maar kleine hapjes eten van alles wat ik haar gaf en komt ze zwakker over. Haar keuteltjes zijn klein en licht van kleur. Inmiddels chip en hailey naar de slaapkamer verhuisd. Dan maar deze winter definitief binnen. 

Hoe gaat het met jullie nijnen? Nog leuke fotootjes? Ik hou van foto's 😍 En oh ja, even afsluiten met 😉.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Huiself:

De dierenarts heeft nu na de uitslag ook sterke vermoedens dat het EC is. Voor zowel de darmen (ze had wat bobbeltjes voedsel in de darmen) als EC heb ik medicatie en pijnstilling. 

Gisteren was ik als een kind zo blij dat Hailey 90 gram was aangekomen in 3 dagen en at als een paard, maar vanavond wilde ze maar kleine hapjes eten van alles wat ik haar gaf en komt ze zwakker over. Haar keuteltjes zijn klein en licht van kleur. Inmiddels chip en hailey naar de slaapkamer verhuisd. Dan maar deze winter definitief binnen. 

Hoe gaat het met jullie nijnen? Nog leuke fotootjes? Ik hou van foto's 😍 En oh ja, even afsluiten met 😉.

Hopelijk slaat de medicatie snel goed aan en komt ze er snel weer bovenop! Waren de nierwaardes wel goed? 

Hier gaat alles gelukkig goed 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

EC is zo'n rotziekte... Venco is er ook heel erg bij afgevallen, maar gelukkig ook weer van 'genezen'. Ze heeft nu nergens meer last van en preventief panacur/fenbendrops geven vergeet ik steeds, maar het is ook bij verhuizen oid niet teruggekomen. Blij toe. Hopelijk wordt jouw Hailey ook zo'n succesverhaal! 

En op verzoek een foto van een deel van hun nieuwe verblijf 😄 Ik denk dat Marlo hier probeerde de rest op te sluiten, zodat hij het verblijf met alle speeltjes voor zich alleen had... IMG-20191110-WA0011.thumb.jpg.68c53ec5fd1c79d056648e274da6f683.jpg

Ohja, en terwijl ik dit typ, geeft Prins me een knipoogje, dus bij deze geef ik hem door 😉

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Brrr het was weer bevroren drinkwater vervangen hier ❄️🐇🐧  Bij jullie ook?

Toch heb ik het idee dat de konijnen altijd wel fris en fruitig zijn met dit soort weer, wat actiever. Waarschijnlijk om het lekker warm te houden 🙂  Ze hadden hier ook echt enorm veel hooi gegeten vannacht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schrok best wel toen ik vanmorgen naar de jonkies ging. Normaal zie ik ze altijd scharrelen en komen ze aanrennen maar nu nergens beweging te zien. Pas na een paar minuten kwamen ze tevoorschijn. (ze zullen wel ergens in een doos of tunnel verstopt hebben gezeten)

Het water was gelukkig niet bevroren.

Even een vraagje; geven jullie meer biks in de winter of op koude nachten of is dit niet nodig?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, ik geef niet meer biks in de winter. Wel meer hooi.

Onze huisdierkonijnen kennen geen tijden van schaarste zoals wilde konijnen dat kennen. Als je nu extra gaat voeren worden ze dikker, maar er komt nooit een moment dat ze de reserves nodig hebben. Met als gevolg dus dikkere konijnen, wat minder goed is voor de gezondheid, minder hooi eten, blinde darmkeutels laten liggen enz.

Ik pas de hoeveelheid brok wel eens aan, maar dat is niet seizoensafhankelijk maar conditie-afhankelijk. Biks geef ik alleen meer als dat echt nodig is, en dat is meestal alleen als ze ziek / zwak / oud zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt Evee! Dan is er idd geen reden om meer biks te geven. Ze eten maar wat meer hooi :-)

De laatste paar weken vind ik wel weer steeds trosjes blindedarmkeutels in de ren. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik te veel biks geef. (nog minder en ik verhonger ze volgens mij)

Ik weet ook niet van wie het is. (heb wel een vermoeden) Zit er toch een beetje mee in m'n maag. Zou ik anders ook zo'n trosje bij de DA kunnen laten onderzoeken of is dit raar?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Newby1981:

Bedankt Evee! Dan is er idd geen reden om meer biks te geven. Ze eten maar wat meer hooi 🙂

De laatste paar weken vind ik wel weer steeds trosjes blindedarmkeutels in de ren. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik te veel biks geef. (nog minder en ik verhonger ze volgens mij)

Ik weet ook niet van wie het is. (heb wel een vermoeden) Zit er toch een beetje mee in m'n maag. Zou ik anders ook zo'n trosje bij de DA kunnen laten onderzoeken of is dit raar?

Pluisje heeft dat ook een soort van. Maar de dierenarts wilde het bij mij niet eens onderzoeken. Jij kent je konijnen het best dus jij moet beslissen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Evee:

Hopelijk slaat de medicatie snel goed aan en komt ze er snel weer bovenop! Waren de nierwaardes wel goed? 

Hier gaat alles gelukkig goed 🙂 

Gelukkig maar!

Nierwaardes waren wel goed en misschien (eigenlijk weet ik het wel zeker) moet ik geduld hebben... Ik ben alleen op dit vlak geen geduldig persoon :P. Ik zag dat mijn bestelling met 'kracht'brokken onderweg is. Hopelijk eet ze die beter dan de Sience Selective op dit moment.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Deeskuh88:

EC is zo'n rotziekte... Venco is er ook heel erg bij afgevallen, maar gelukkig ook weer van 'genezen'. Ze heeft nu nergens meer last van en preventief panacur/fenbendrops geven vergeet ik steeds, maar het is ook bij verhuizen oid niet teruggekomen. Blij toe. Hopelijk wordt jouw Hailey ook zo'n succesverhaal! 

Ohja, en terwijl ik dit typ, geeft Prins me een knipoogje, dus bij deze geef ik hem door 😉

Dat knipoogje helpt Hailey vast! Heerlijke foto van jouw konijnengroep

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hallo Hoi:

Pluisje heeft dat ook een soort van. Maar de dierenarts wilde het bij mij niet eens onderzoeken. Jij kent je konijnen het best dus jij moet beslissen. 

Wel vreemd dat de DA het niet wilt onderzoeken. Gaf hij daar ook een reden voor?

Blijkbaar is meestal de reden dat ze of te veel voer krijgen of te dik zijn zodat ze er niet bij kunnen. Ik weet natuurlijk niet hoeveel voer jij aan Pluisje geeft? Dat zou de reden kunnen zijn? Of de lijnzaadolie die je geeft? (dat het meer diarree is ipv blindedarmkeutels)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is geen diarree. De dierenarts wist niet waar het aan lag en wist dus ook niet wat ze moest onderzoeken denk ik. Pluis is niet te dik en ze krijgt ongeveer 30 gram per dag. Maar weeg het de laatste tijd niet echt af. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beterschap met je nijn Huiself! Lijkt me een hele nare ziekte, die arme beestjes toch soms hé. Hopelijk hupst ze snel weer olijk rond.

Je kan 25-20 gram proberen Hallo Hoi, en dan goed opletten dat ze niet af gaat vallen. Wat voor soort voer krijgt ze? Die van mij krijgen ook 30 gram per nijn maar daar zit wel een flinkert tussen (3 kilo).

Heeft iemand ervaring met PVC tegels als ondergrond in de ren? De nijnen hebben hun ondergrond gesloopt dus ik zoek weer iets nieuws.  Het kleed van Ikea bevielme op zich wel, alleen ik zou graag weer iets hebben wat ik goed kan schoonmaken en Muffin trok er steeds vezels uit als ze schijnzwanger was, dat vond ik niet zo'n fijn idee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was net lekker bij de konijnen bezig, schone hokjes en even wat foto's maken en lekker genieten van ze, komt de sinterklaasoptocht door de straat 😲 Gelijk iedereen weggedoken in de schuilhokken haha. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben jullie ook wel eens dat je foto's hebt gemaakt, dan alles gaat bekijken en blijkt dat het vooral dit soort foto's zijn geworden 😂 Hoezo nieuwsgierig 😂

charlie-misluktefoto-klein.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfff, Ik kan Sergio echt met moeite op het gewicht houden wat hij nu heeft, wat overigens veel te ligt is. En nu is Nairobi ook al een paar dagen aan het niezen en heeft ze een nattig neusje.  Ik dacht eerst dat het kwam omdat ze overal in kleine hoekjes in de woonkamer had gezeten, maar ze heeft al twee dagen niet los gelopen (gaat nog  niet helemaal goed icm Sergio die word dan territoriaal ) en ze blijft niezen. Dus dat word maar weer naar de dierenarts gaan. Pfff

Zelf ben ik ook niet helemaal lekker. Ik moet woensdag voor een scopie. Ik begin er nu echt beetje doorheen te zitten. Ben gewoon op. Maak me zorgen om mn bunny's om mijzelf, om mn werk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites