Spring naar bijdragen
Evee

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2019

Recommended Posts

Charlie is vandaag ook opeens opnieuw begonnen met verharen. Maar de langste dag is inmiddels alweer geweest dus de voorbereidingen voor de wintervacht starten ook weer nu 🙂

Joris heeft al het gehannes met zijn ziek-zijn nog niet vergeven. Het helpt ook niet mee dat ik hem nog steeds regelmatig even pak voor een goede controle. Hij is al echt een blijf-van-mijn-lijf konijn. Vaak optillen en medicijnen toedienen is voor hem echt geen pretje. Toen hij op z'n ziekst was liet hij het allemaal toe, maar ik merkte dat hij beter ging worden toen hij strijd ging leveren 🙂

Maar vanochtend durfde hij bij het voeren toch voor het eerst zijn neus weer vrijwillig te laten zien, en kwam hij snel een hap brokken van de voertegel pakken, voor hij weer in een schuilhokje kroop, haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ahw arme Joris. Iepe heeft dat ook een tijd gehad nadat ik hem medicijnen moest geven. Nu hoeft hij alleen nog een medicijn wat hij lekker vind dus soms komt hij echt op me af. Ik moet wel m’n arm maximaal strekken anders vertrouwd hij het niet en gaat hij er snel vandoor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah gossie toch, ik vind dat altijd zo zielig dat ze dan zo angstig van je worden. Maar ja, niks aan te doen hè. Mijn vorige nijntje werd op het laatst om de dag gepakt om een injectie te krijgen, kreeg elke dag pijnstilling en ze werd zo vaak gebadderd vanwege haar ontstoken wond (moet vast zeer gedaan hebben). En toch kwam ze elke keer weer nieuwschierig naar je toe zo van "oh hoi! Gezellig!" Die vergaf je elke dag weer opnieuw.

Monster is wat minder snel met vergeven, die heeft wel wat uren nodig na een reismandjesavontuur om te stoppen met vuile blikken werpen. Muffin is het leed bijna meteen weer vergeten zodra je iets lekkers voor d'r snufferd houdt, die laat zich zo omkopen haha. Monster echt niet, no way dat hij nog iets van je aanpakt als hij boos is.

Ik ben bezig met de ren een update te geven. Laatste make-over was een jaar geleden dus mag wel weer eens. Heb een super mooi nachthokje besteld waar zowaar allebei mijn konijnen tegelijk in zouden moeten kunnen, ik neem een nieuwe bodem, ga rommelen met de ren vorm, heb wat nieuwe speeltjes besteld om wat oude kapotte speeltjes te vervangen en ga denk ik even experimenteren met plexiglas. Ben heel benieuwd of het wat wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Lienappelsien:

Leuk om haar zo blij te zien! 

Gaat het goed tussen haar en Norbert?

Ja, dat gaat wel goed. Ze kunnen nog wel heerlijk elkaar opjutten, vooral vanuit Norbert als er voer in het spel is. Al ziet eht er meer uit als een broer en zus die elkaar lopen te jennen dan dat het meer is dan dat. Maar over het algemeen zit het wel goed. Ze liggen regelmatig samen en er word regelmatig gewassen beide kanten op, al liggen ze ook wel apart.

7 minuten geleden zei Evee:

Leuke filmpjes! Wat is ze mooi wit! Echt gewoon spierwit haha!

Ze is inderdaad behoorlijk wit ja. Op haar neusje niet helemaal en soms ook haar oren niet. veder houdt ze zich goed schoon.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk ook hoe ze vooral in de zandbak sprongetjes maakt.

Whoopy (pooltje) maakt echt de meest schattige mini binkies. Maar hij doet er altijd maar een of twee dus ik ben altijd te laat met de camera 😞 Of het is donker 😛 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Rifca:

Leuk ook hoe ze vooral in de zandbak sprongetjes maakt.

Whoopy (pooltje) maakt echt de meest schattige mini binkies. Maar hij doet er altijd maar een of twee dus ik ben altijd te laat met de camera 😞 Of het is donker 😛 

Dit is mij ook nog nooit eerder gelukt hoor. Maar ze was zo blij met het nieuwe zand in de zandbak dat ze er niet mee kon stoppen. Al werd ze wel afgeleid toen ik naar buiten kwam en door geluiden om haar heen en wanneer ik bewoog(zoals je kan zien dat zodra ik zak met mn telefoon ze meteen tegen de tralies staat. Norbert was er ook helemaal blij mee, maar van hem kan ik het echt niet van zo dicht bij flimen.En de mooiste sprongen staan er niet eens op, wand dan heb ik uiteraard net de opname stop gezet 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is ze vrolijk! Het is net alsof ik naar een ander konijn zit te kijken! Ze was altijd al van het schuiven van haar bodembedekking en dat zand is echt haar ding zie ik 😍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk, die happy Tami @MichelleloveElmo! Zulke lichtvoetige binkies voor zo'n redelijk groot konijn! Inderdaad tut binkies!

Wat kunnen ze genieten van wat zand he?  Mijn pleegkonijnen houden de buitenren (met zand) gelukkig vrijwel schoon. Af en toe het zand even door de zeef om een verdwaalde keutel en wat hooi te verwijderen volstaat. Mijn eigen konijnen houden het ook schoon, zolang het maar niet in een bak zit, maar los in een deel van de ren ligt. Gekke beestjes!

Hier ook (weer) verharende konijnen. Lien ziet er uit als een voddebaal en zelfs Hubbel, die normaal vrij geruisloos verhaard ziet er voddig uit. Lien kan ik dagelijks wat bijhouden qua plukken, die laat dat wel toe. Voor Hubbel moet de trukendoos open. Hij wil eigenlijk niet dat je aan hem zit, dus moet het wat stiekem als hij tegen Lien aan zit. Dan heeft hij niet direct door dat ik wat losse plukken uittrek.
Pleegje Georgia lijkt als proefkonijn te hebben gefungeerd door een beginnende kapper. Het is net of er her en der happen haar uit geknipt zijn. Maar rexkonijnen schijnen wel vaker vreemd te verharen.

Is dit nu de verlate of 2e voorjaarsverharing om een zomerjas te breien? Ik neem toch niet aan dat ze al met de winterjas beginnen...

Pfff, het wordt komende week weer vreselijk warm. Niks aan... Vooral voor veel dieren die niets te kiezen hebben; konijnen in minihokjes, (slacht)dieren tijdens veetransporten...

Mijn vakantie zit er weer op. Ik mag weer aan het werk vanaf maandag. Mijn man past thuis op (is met vervroegd pensioen) dat alles rustig blijft met de beestenboel in de warmte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-7-2019 at 14:07 zei Huiself:

Wat is ze vrolijk! Het is net alsof ik naar een ander konijn zit te kijken! Ze was altijd al van het schuiven van haar bodembedekking en dat zand is echt haar ding zie ik 😍

Echt he, Ik merk ook echt dat ze een stuk gelukkiger is dan in het begin, Ze begint steeds meer zich zelf te worden. Naar het zand keek ze eerst niet echt om. Ik had een paar weken geleden al een klein beetje in de bak gedaan (normaal gesproken piest Norbert alles onder, dus doe ik een klein beetje en gooi dat dan regelmatig weg enz) Maar ze houden het best schoon, op wat keuteltjes na, maar zie kan je er nog wel uit zeven. Dus ik had er wat zand bij gegooid en nou, toen ging ze los😍

T was ook wel leuk om te zien.. Ik was bezig in de ren om wat dingen aan te passen, dus het stond nogal vol. Ik ben nog niet helemaal klaar, maar ga voorlopig niet veder dus had de ren opgeruimd, gelijk helemaal blij met de ruimte die ze had. 

17 uur geleden zei Bammyflurry:

Wat leuk, die happy Tami @MichelleloveElmo! Zulke lichtvoetige binkies voor zo'n redelijk groot konijn! Inderdaad tut binkies!

Wat kunnen ze genieten van wat zand he?  Mijn pleegkonijnen houden de buitenren (met zand) gelukkig vrijwel schoon. Af en toe het zand even door de zeef om een verdwaalde keutel en wat hooi te verwijderen volstaat. Mijn eigen konijnen houden het ook schoon, zolang het maar niet in een bak zit, maar los in een deel van de ren ligt. Gekke beestjes!

Hier ook (weer) verharende konijnen. Lien ziet er uit als een voddebaal en zelfs Hubbel, die normaal vrij geruisloos verhaard ziet er voddig uit. Lien kan ik dagelijks wat bijhouden qua plukken, die laat dat wel toe. Voor Hubbel moet de trukendoos open. Hij wil eigenlijk niet dat je aan hem zit, dus moet het wat stiekem als hij tegen Lien aan zit. Dan heeft hij niet direct door dat ik wat losse plukken uittrek.
Pleegje Georgia lijkt als proefkonijn te hebben gefungeerd door een beginnende kapper. Het is net of er her en der happen haar uit geknipt zijn. Maar rexkonijnen schijnen wel vaker vreemd te verharen.

Is dit nu de verlate of 2e voorjaarsverharing om een zomerjas te breien? Ik neem toch niet aan dat ze al met de winterjas beginnen...

Pfff, het wordt komende week weer vreselijk warm. Niks aan... Vooral voor veel dieren die niets te kiezen hebben; konijnen in minihokjes, (slacht)dieren tijdens veetransporten...

Mijn vakantie zit er weer op. Ik mag weer aan het werk vanaf maandag. Mijn man past thuis op (is met vervroegd pensioen) dat alles rustig blijft met de beestenboel in de warmte.

😂 Tut binkies😂 al waren er ook echt mooie binkies bij, die ik er (uiteraard) niet op heb staan

Haha, grappig dat jou konijnen het schoon houden wanneer je het niet in een bak doet, fijn dat je dat ontdekt hebt😊 Moet zeggen dat Tami echt super zindelijk is en Nobert daar in mee trekt, het scheelt echt zo veel werk. Hier zijn ze ook allemaal in de rui, geen idee of dat een extra verharing is ivm met de warmte of dat ze inderdaad al aan hun winterjas zijn begonnen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat trouwens een stuk  beter met Pietertje. Hij zit niet meer alleen maar verstopt, is minder bang (durft zelfs op de bank te springen) en zit duidelijk beter in zijn vel. Geen idee waar het aan lag, maar ben echt blij dat hij zich wat beter voelt. T was zo sneu om te zien.

NU staat Sandy op pijnstilling, dus misschien is zij ook wat liever tegen hem en ik zit beter in mijn vel, dus misschien dat ik dat ook uit straal. Of dat het weer warmer is, de deur open staat en hij weer naar buiten kan, geen idee

p.s. Sorry voor de spam van 3 berichten achter elkaar😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het heeft lang geduurd maar eindelijk heb ik een foto van mijn lieve geflopte dame. Ze doet het regelmatig maar zodra ze denkt ons te zien in het raam, zit ze rechtop. Je ziet haar denken wanneer krijg ik wat lekkers? Bij deze de geflopte foto!

PSX_20190722_173341.jpg

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Lienappelsien:

@MichelleloveElmo Ah schattig, Pietertje en Sandy! Sandy met een plukje hooi op haar koppie haha. 

Heel fijn dat het met Pietertje beter gaat (en met jou!). Zo zitten ze wel heel lief samen. Wat heeft Sandy dat ze pijnstilling krijgt?

Oud en stijf zijn;) Sandy is inmiddels ruim elf en ik merkte dat steeds vaker alleen maar lag te slapen en echt vinnig deed tegen Pietertje, @Aniek zei dat het misschien kon komen omdat ze wat ouder was. In overleg met de dierenarts ben ik met pijnstilling gestart om te kijken of ze dan wat actiever zou worden en dat is ze zeker. Waarschijnlijk heeft ze wat artose en/of spondylose.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎22‎-‎7‎-‎2019 at 18:03 zei MichelleloveElmo:

Oud en stijf zijn;) Sandy is inmiddels ruim elf en ik merkte dat steeds vaker alleen maar lag te slapen en echt vinnig deed tegen Pietertje, @Aniek zei dat het misschien kon komen omdat ze wat ouder was. In overleg met de dierenarts ben ik met pijnstilling gestart om te kijken of ze dan wat actiever zou worden en dat is ze zeker. Waarschijnlijk heeft ze wat artose en/of spondylose.

Een goed idee om op deze manier te kijken of het beter werd!

Gisteren heeft deze konijnenmama pleegkonijn Noddie weer een knipbeurt gegeven. Hij wilde achter graag korter en boven op zijn hoofd in langere laagjes. Ik was wel echt enorm trots op het eindresultaat! De laatste keer had ik het een kleine 2 maanden geleden gedaan en hij kon nog steeds gewoon zien ;-). Ik word er steeds handiger in en Noddie ondergaat de schaar met gemak. Eerlijk gezegd snap ik, op basis van Noddie, niet goed waarom mensen het veel werk vinden.

En toen kwam Huisman binnen en zei: "Hey, Noddie heeft een bloempotkapsel." Poef, weg moment, haha.

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .