Spring naar bijdragen
Evee

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2019

Recommended Posts

17 minuten geleden zei Konijn Jumper:

@Jamesthebunnybutlerziet er zeer mooi uit! Wat voor materiaal is het? En kan het aan de bovenkant ook open?

Het is van aluminium. We hebben het op maat laten maken bij Otten Pet Cages. Ja, de helft van het dak kan open geklapt worden en dan ligt het dus op de andere helft van het dak. Echt fijn, want daardoor is het schoonmaken niet lastig om te doen. En het deurtje is lekker breed, daar passen we makkelijk doorheen 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei mandje:

hoi, ik heb sinds vandaag 2 zusjes . 9 van de 10 x gaat het goed zei ze. Als het niet goed, dan neem ik er 2 gecastreerde rammen bij dan heb ik 2 koppels. ze zijn 7 weken (pets place, zo zielig pff) ook veel te jong nog. 

Ik ben het met @Jamesthebunnybutler eens. Twee vrouwtjes gaat best goed samen, tot ze volwassen zijn, en dan is het meestal wel bonje. En ik zou inderdaad de geslachten laten controleren. Ik heb mij ook een keer twee vrouwtjes aan laten praten, en toen ze 5 maanden waren hadden ze een nestje. Dat lijkt heel leuk, maar dan heb je ineens erg veel konijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja had deze reacties wel verwacht natuurlijk en jullie hebben gelijk dat ik het in stand houd, daar heb ik niet aan gedacht, eerlijk gezegd 😧 stom! 

Ik heb zelf nog gecheckt aan de hand van youtube en ik denk ook echt dat t 2 voedsters zijn. En snap jullie reacties.

Maar goed, ik heb ze nu. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, de meeste mensen beginnen in de dierenwinkel met konijnen. Ik ben al lang blij dat je wel bewust de diertjes koopt en er ook vragen over stelt. 

Het geslacht bepalen kan op zo'n jonge leeftijd nog best lastig zijn, omdat het mannelijk geslachtsdeel dan nog erg op die van een vrouwtje lijkt. Ga je ze laten vaccineren? Dan kan je het sowieso even voor de zekerheid laten checken. Een nestje is (denk ik) echt niet wat je wil.

Ja, je hebt ze nu inderdaad en kan er dan het beste maar gewoon goed voor zorgen. Goed dat je ook al over een plan b nagedacht hebt voor als blijkt dat het toch niet klikt. Hopelijk kan je lekker van ze genieten, ik hoop echt voor je dat het stel gelukkig blijft samen! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

Leuk stel hoor @Domino! Klinkt goed hoe het nu gaat. Ben je er zelf ook blij mee en al aan toe? 

Met Ollie is het goed gegaan bij de dierenarts, het vilt is nu weg dus een kwestie van goed bijhouden. Vanmorgen is onze op maat gemaakte ren eindelijk bezorgd, dus het buitenkoppeltje zit lekker in het definitieve en veilige verblijf. Ze vinden het fantastisch.

Ja hoor ik vind haar zeker leuk. Ze is lekker actief en dol op eten net als Joep dus dat gaat wel goed 😉 

En ja of ik er alweer aan toe was... het ging mij om Joep. En ik heb al zo lang konijnen, het blijft altijd shit als ik afscheid van 1 moet nemen. Maar ik blijf daar meestal niet eeuwig in hangen. Dat moet ieder voor zich weten, maar het leven gaat door. Ik zal ze zeker niet vergeten. En ze krijgen een mooi herdenkplekje. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei mandje:

Ja had deze reacties wel verwacht natuurlijk en jullie hebben gelijk dat ik het in stand houd, daar heb ik niet aan gedacht, eerlijk gezegd 😧 stom! 

Ik heb zelf nog gecheckt aan de hand van youtube en ik denk ook echt dat t 2 voedsters zijn. En snap jullie reacties.

Maar goed, ik heb ze nu. 

Veel mensen zijn zo begonnen. Maak je er niet druk om. Je hebt ze nu, geniet ervan.

Maar ik wil je toch echt aanraden om een dierenarts naar de geslachten te laten kijken. Op deze leeftijd is het moeilijk te zien, dus zelf zul je het toch niet altijd goed hebben. En de consequenties zijn best vervelend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Marjoleink:

Ik ben het met @Jamesthebunnybutler eens. Twee vrouwtjes gaat best goed samen, tot ze volwassen zijn, en dan is het meestal wel bonje. En ik zou inderdaad de geslachten laten controleren. Ik heb mij ook een keer twee vrouwtjes aan laten praten, en toen ze 5 maanden waren hadden ze een nestje. Dat lijkt heel leuk, maar dan heb je ineens erg veel konijnen.

Of je stuit met het schoonmaken op baby lijkjes ook niet leuk. De eerste konijnen die wij ergens kregen zouden twee zusjes zijn. Ik was toen een jaar of 11*, maar ben die aanblik nooit meer vergeten  😢

*veel te jong, ook ik ben met veel fouten begonnen 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij was de oogst 2 misvormde lijkjes, 1 graatmager lijkje, en toen we het nest weghaalden bleek er ook een levend konijntje te zijn. Ofwel ook geen aanrader. Waarschijnlijk was moeder veel te jong, en de vader was 3x zo groot, dat helpt ook niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pdf hebben jullie het ook zo warm? Gelukkig hebben mijn bunny's het wat koeler. De oren warm, maar ze zijn wel lekker actief door de tuin aan het hoppen. Toch merk ik dat ze het warmer hebben dan anders. Veel liggen, niet rennen maar wel liggen en eten!🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier liggen mijn konijnen de hele dag languit op de tegels in de ren. De icepod ligt er eigenlijk alleen voor de vorm bij. Normaal mogen ze iedere dag ook uren in de tuin, maar met zulk warm weer niet. Mijn rammetje raakt nogal snel oververhit, ook van maar een klein beetje door de tuin rennen. Dan ligt hij helemaal te schudden, doodeng. Zelfs 's avonds als de zon uit de tuin is heeft hij dat op zo'n warme dag. Dus op dagen als vandaag dwing ik ze eigenlijk wat meer tot inactiviteit door ze niet in de tuin te laten. 

Zelf zit ik binnen met alle gordijnen dicht, goed te doen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn bunny's blijven heel rustig met dit weer. Ze lijken zich aan te passen aan de warmte. Ze liggen meer in plaats van rennen. Beetje hoppen en vooral in de koude grond liggen. Weer hadden al extra schaduw voor ze gemaakt. Hun vacht voelde lekker fris en de oren warm. Vanochtend lagen ze nog lekker warm tegen elkaar aan 🤭

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-6-2019 at 22:47 zei Jamesthebunnybutler:

Het is van aluminium. We hebben het op maat laten maken bij Otten Pet Cages. Ja, de helft van het dak kan open geklapt worden en dan ligt het dus op de andere helft van het dak. Echt fijn, want daardoor is het schoonmaken niet lastig om te doen. En het deurtje is lekker breed, daar passen we makkelijk doorheen 🙂

Ik zie de foto's nu pas! Wow super mooie ren is het geworden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb Binky en Monky gisteren toch maar naar binnen gehaald, durfde het niet aan met die hitte. Vooral Monky kan er niet goed tegen heb ik het idee want die had het zondag al moeilijk maar die gaat ook doodleuk onder een doos zitten die pal in de zon staat ipv op de koele tegels of in het nachthok bij de Icepod.

Vind het alleen zo zielig, ze vinden het echt niet leuk binnen heb ik het idee. Zal blij zijn als ze maandag weer naar buiten kunnen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die van liggen gewoon nog lekker warm tegen elkaar aan. Wij hebben ze vanavond weer los gelaten in de tuin. Hier hebben ze veel koelte van de grond. In hun hok had ik voor verkoeling gezorgd. Natuurlijk gaan ze daar niet tegen aan liggen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Lienappelsien:

@Domino hoe gast het met Joep en Debby? Ze zitten vast al weer buiten?

Ja ze zitten nu ruim een week buiten. Gaat erg goed samen. Ook met de buren gaat het prima samen. 

Alleen merkte ik vanavond helaas een snotneus bij Joep. Dus morgen maar even bezoekje aan de da. Wil zeker weten wat het is. Snot of zn kiezen, daar heeft hij helaas ook al ervaring mee. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ik weer start met panacur bij mijn voedster Ivy (5jr bekend met EC) ze gaat weer wat meer wankel lopen.. zal je net zien voor de zomervakantie. Zo sneu vind ik het, je ziet echt dat ze weer achteruit gaat. De rui gaat ook niet zo lekker bij haar, misschien heeft dat ermee te maken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-7-2019 at 22:45 zei Domino:

Ja ze zitten nu ruim een week buiten. Gaat erg goed samen. Ook met de buren gaat het prima samen. 

Alleen merkte ik vanavond helaas een snotneus bij Joep. Dus morgen maar even bezoekje aan de da. Wil zeker weten wat het is. Snot of zn kiezen, daar heeft hij helaas ook al ervaring mee. 

Hoe ging het nog bij de dierenarts? Inderdaad snot of valt het mee?

Fijn dat het goed gaat zowel onderling als met de buren! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Renske34:

Ik denk dat ik weer start met panacur bij mijn voedster Ivy (5jr bekend met EC) ze gaat weer wat meer wankel lopen.. zal je net zien voor de zomervakantie. Zo sneu vind ik het, je ziet echt dat ze weer achteruit gaat. De rui gaat ook niet zo lekker bij haar, misschien heeft dat ermee te maken. 

Ahh balen, maar slim dat je start met de panacur. Hopelijk helpt het! 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-7-2019 at 12:07 zei Evee:

Hoe ging het nog bij de dierenarts? Inderdaad snot of valt het mee?

Fijn dat het goed gaat zowel onderling als met de buren! 

Ja het lijkt op snot, denk dat de stress van alles en even vreemde omgeving enzo EN daarbovenop nog eens de rui hem wat dat betreft niet zo goed hebben gedaan. Maar hij komt de ab echt halen en vind het lekker dus hopelijk is dit afdoende.

Foto's van z'n hoofd gemaakt maar die gaven geen vreemde dingen weer, dus dat was wel een opluchting. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Domino:

Ja het lijkt op snot, denk dat de stress van alles en even vreemde omgeving enzo EN daarbovenop nog eens de rui hem wat dat betreft niet zo goed hebben gedaan. Maar hij komt de ab echt halen en vind het lekker dus hopelijk is dit afdoende.

Foto's van z'n hoofd gemaakt maar die gaven geen vreemde dingen weer, dus dat was wel een opluchting. 

Dat is inderdaad een opluchting. Hopelijk is het snel over. 

Jumper is nu ook flink in de rui. Ben hem aan het omkopen met eten zodat ik hem mag kammen. Het lijkt wel of ik een heel konijn van hem afhaal. Ik dacht dat hij al uit de rui was, maar dat blijkt toch niet het geval. Zijn dame ruid helemaal niet. Af en toe een zeer klein plukje maar verder niks. Snap wel dat Joep er flink last van heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .