Spring naar bijdragen
Evee

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2019

Recommended Posts

Mijn konijnen zijn het tot nu toe altijd eens geweest met mijn eerste keuze 🙂 

Bij Jerry had ik thuis nog niet echt een voorkeur, ik was nog veel te verdrietig om de plotselinge dood van Sonny. Eenmaal in de opvang was mijn eerste keuze Jerry en hij is het toen ook geworden. 🙂 

Bij mijn andere konijnen hoopte ik thuis al steeds heel erg dat het met een bepaald konijn zou klikken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Lienappelsien:

Mijn konijnen zijn het tot nu toe altijd eens geweest met mijn eerste keuze 🙂 

Bij Jerry had ik thuis nog niet echt een voorkeur, ik was nog veel te verdrietig om de plotselinge dood van Sonny. Eenmaal in de opvang was mijn eerste keuze Jerry en hij is het toen ook geworden. 🙂 

Bij mijn andere konijnen hoopte ik thuis al steeds heel erg dat het met een bepaald konijn zou klikken. 

Een keer was mijn konijn het absoluut niet eens met mijn eerste keus. Het arme mannetje werdt er door de dame van de opvang sneller weg gehaald dat dat hij erbij gezet was (voorzover hij de ren nog niet zelf over gevlogen was). 

Verder is het de keren dat ik een mening had wel goed gekomen. Maar ik ga in er redelijk blanco in, ik zie ter plekke wel wat er zit en wie er mee naar huis komt. Soms is dat een konijn dat ik zelf niet snel gekozen zou hebben. Een rex, een pooltje en een langharige dame. Maar stuk voor stuk super matches en onwijs leuke konijnen! 

Na de eerste rex kwamen er toevallig nog twee rex-en bij. En inmiddels heb ik een enorm zwak voor rex-en. Ik heb nu een (hele knappe) wannabee rex met krullen 😂

23F909C9-C23A-4A08-AEC1-EA523A3B75BD.thumb.jpeg.dfb9ebcb672b55e1b4b2b71f0401d39c.jpeg

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn zoontje was een keer helemaal verliefd geworden op een rammetje in de opvang. Heel lief en sociaal beestje, en de opvang durfde het aan om hem aan mijn drietal te koppelen. Maar die ging onmiddellijk in de aanval, dus dat was duidelijk geen match. Nu heb ik een zwarte mensenschuwe voedster, en dat klikt wel met de rest. Dat is uiteindelijk toch het belangrijkste.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij Jumper had de opvang eerst gecontact, en hem beschreven. Ik had er bij gezet, bijvoorleur hangoor. Dit nam ze heel serieus. Wij zijn eerst zelf wezen kijken zonder man en hebben haar een uitgebreide omschrijving van hem gegeven. Ze zei oh dat gaat wel goed. Ik was niet meteen gek van haar, maar hij wel. We doen het voor hem! Vertelde ik mezelf. Uiteindelijk is ze bij ons zo veranderd dat we haar super leuk vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk he hoe je voor een dier kan vallen. Ik had eerst ook niet veel met rexkonijnen, maar nu vind ik ze super. Soms komt dat dan opeens door een bepaald konijn waar je een onwijze klik mee hebt.

Ik heb het vandaag ook meegemaakt hoor. Misschien hoort het meer bij het klaagtopic, maar hier kan ook wel vind ik. Mijn vriend appte vanmiddag dat hij onderweg naar huis een hok met konijnen aan de weg zag staan en een bordje 'gratis'. Dan ben je bij mij helemaal verkeerd, ik meteen in de stress natuurlijk. Dus ik heb mijn werk afgerond en ben als een gek naar huis gereden. Mijn vriend had inmiddels al een hoop transportboxen geregeld en we zijn er naartoe gereden. 7 jonge konijnen van een week of 8 oud, vermoedelijk Vlaamse Reuzen. De man die ze aan de straat had gezet vond het wel leuk voor kinderen. Dat ze dan als slangenvoer kunnen eindigen of eenzaam in een hokje komen geloofde hij niet en leek hem niet te boeien. Bovendien had hij alle rammen zelf gehouden, want die graven tenminste niet?! En als je ze samen met schapen en kippen houdt, hoef je ze ook niet in te enten, want dan kunnen ze nergens last van hebben. Ondertussen kwam het stoom uit mijn oren. Ik heb de opvang waar ik vrijwilliger ben gebeld en geregeld dat ze daar naartoe kunnen. Op de gok dat het allemaal voedsters zouden zijn zoals de meneer vertelde en dat ze dus niet zwanger zijn of vanalles aan de hand hebben. 

Dus.... Ik heb nu een puppyren buiten gezet die ik nog over heb en dat afgedekt met pallets en dingen, zodat er geen katten bij kunnen komen. Transportboxen en eten erin en gaan met die banaan. Niet marterproef, maar dat waren ze daar al zeker niet en ik neem de gok dan maar. Het lijken allemaal voedsters te zijn (voor zover ik dat kan beoordelen haha), zijn levendig en eten als een gek. Mijn voorraad hooi is morgen denk ik dus op haha.

Ik heb ze tot zondag hier en dan mogen ze naar de opvang, super fijn. Ik doneer ze ook meteen wat geld, want ze zijn er natuurlijk niet blij mee. En ik kreeg nog wat geld terug van mijn vorige verhuurder van mijn woning, dus ik mis het ook niet. Ik ben weer helemaal blij!

Ik weet dat het eigenlijk best fout is om te doen en dat het een druppel op een gloeiende plaat is, maar toch. Het zijn wel weer 7 konijnen. En ik hoop dat ik die man toch wat heb kunnen leren, misschien denkt hij er de volgende keer toch iets anders over...

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohjee, wat naar! Ik zou ze in die situatie ook zeker meegenomen hebben en naar een opvang hebben gebracht! Welke opvang ben jij vrijwilliger? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat goed van je! Ik had misschien wel het zelfde gedaan hoor (of er in ieder geval toe in staat zijn)

Laat je een beetje weten hoe het met ze afloopt? 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja zeker, ik hou jullie op de hoogte! Dierenbescherming hadden we idd in eerste instantie al gebeld, maar het gaat dan via de politie. Zij doen niks, want ze hebben een beschutte ren en een soort van eten. Dus tsja, ze voldoen in principe aan de eisen, ook al staan ze naast de weg. Zo balen. Dan dus maar zelf aan de slag ermee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ooit las ik hier op bb iets van “met het redden van een konijn verbeter je niet de wereld, maar wel de wereld van een konijn”. Dat is me altijd bij gebleven en in dit geval heb je dus 7 konijnen-wereldjes verbeterd 🙂 Ik zou het zelfde gedaan hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Rifca:

Ooit las ik hier op bb iets van “met het redden van een konijn verbeter je niet de wereld, maar wel de wereld van een konijn”. Dat is me altijd bij gebleven en in dit geval heb je dus 7 konijnen-wereldjes verbeterd 🙂 Ik zou het zelfde gedaan hebben. 

Die is mij inderdaad ook bij gebleven 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Rifca die ga ik onthouden!

@Lienappelsien ja he hihi. Ik twijfel om er een te houden, vind ze ZO leuk. Dan natuurlijk wel eerst voor de check en vaccinaties naar de opvang en kijken of het klikt.. En lastig dat ik dan een trio zou krijgen, weet niet of ik dat durf en dat is natuurlijk ook niet ideaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Marjoleink:

Je loopt dan de kans dat er een buiten de boot valt. Maar als je er twee zou houden.....😃

Hahaha... Tja heb ik ook zitten denken, maar dat wordt wel echt krap. Heb een koppel buiten in een ren van 4 m2 en die zijn van mijn vriend. Hij wil die van hem niet koppelen, dus dan wordt het met mijn binnen koppel. Daar heb ik maximaal 4 m2 beschikbaar aan permanente ruimte en dat is voor 4 nijnen wel heel erg krap vind ik. Voor 3 eigenlijk ook wel natuurlijk. Moeilijk dit hihi.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

@Lienappelsien ja he hihi. Ik twijfel om er een te houden, vind ze ZO leuk. Dan natuurlijk wel eerst voor de check en vaccinaties naar de opvang en kijken of het klikt.. En lastig dat ik dan een trio zou krijgen, weet niet of ik dat durf en dat is natuurlijk ook niet ideaal.

Een paar jaar geleden vond mijn toenmalige vriend een konijn langs de kant van de weg, lang verhaal kort, ze vormt nu een happy trio met Iepe en Hazel 😊 Geen gedoog beleid, maar echt iedereen die met iedereen snurkt en vaak ook met hun drieen bij elkaar. Het kan dus wel. Je moet alleen wel een plan B hebben voor als het niet klikt.

(kun je niet over een paar dagen nog eens met je vriend onderhandelen als hij ook een beetje verliefd geworden is op ze? 😇)

@Lienappelsien dan hang jij hier ook al even rond ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

Oh, lastig lijkt me dat! Maar 4 m2 is met zulke grote konijnen inderdaad wat krap voor 3 of 4 konijnen.

Is er buiten wel mogelijkheid om de ren te vergroten? Dan zouden jullie de konijnen van je vriend eventueel naar binnen kunnen verhuizen (als ze daar geschikt voor zijn) en die van jezelf plus nieuwe aanhang naar buiten 🤐

22 minuten geleden zei Rifca:

@Lienappelsien dan hang jij hier ook al even rond 😉

Euh, klopt 🤭 ik begin onder de hand ook bij het meubilair te horen.

Maar euhm, ik zie nu dat jij hier ook al heel lang bent! Dan ben je er toch wel een aantal jaar tussenuit geweest? Ik zag jou eigenlijk als vrij nieuw hier 😲

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hihi. Het kan zeker hoor! Alleen de kans is wat minder groot natuurlijk.

Ehh...😂 Goed punt maar dat gaat niet werken haha. En we hebben net een op maat gemaakte buitenren van 4 m2 besteld, hij gaat me vermoorden als dat weer anders moet (en ik ga dan failliet haha). Als ik er eentje wil houden wordt het dus echt met mijn stel, maar dat is een risico. Gelukkig nog genoeg tijd om af te wegen of ik het wel of niet ga proberen 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Lienappelsien:

Maar euhm, ik zie nu dat jij hier ook al heel lang bent! Dan ben je er toch wel een aantal jaar tussenuit geweest? Ik zag jou eigenlijk als vrij nieuw hier 😲

Klopt, ik ben er inderdaad een tijd niet actief geweest op het forum. Veel en veels te druk met studie, werk, verhuizen en mantelzorg (en dan bedoel ik dat niet zoals de meeste mensen druk zijn maar echt op het niveau met een burn-out half thuis (waardoor wel weer tijd voor bb😉)).

Ik ging er al wel vanuit dat de meeste mensen mij als nieuw beschouwen. Het voelt dan ook best een beetje vreemd om me weer in de discussies te mengen. Maar ik begin me al weer meer thuis te voelen 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vervelend van je burn-out. Sterkte.

47 minuten geleden zei Rifca:

Ik ging er al wel vanuit dat de meeste mensen mij als nieuw beschouwen. Het voelt dan ook best een beetje vreemd om me weer in de discussies te mengen. Maar ik begin me al weer meer thuis te voelen 😁

Ja, gezellig hoor 🙂 

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .