Spring naar bijdragen
Evee

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2019

Recommended Posts

Oei dat klinkt niet goed.

Mijn Jumper had gister last van zeer selectief eten, of beter gezegd alleen kruiden eten. Ik dacht eerst het zijn misschien de tandjes, omdat hij de worteltje niet aanraakte en de witlof liet liggen. Maar harde kruiden geen probleem. Toen moest ik toch denken aan het warme weer. Misschien heeft hij daar toch last van gehad ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Vanochtend viel hij echt aan op de brokjes. Hij was gelijk klaar met eten als zijn dame. Meestal heeft hij dan de helft op. Vanochtend niet. Zorgen weer over. Het blijft wat die Nijntjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja waarschijnlijk wel, wellicht zelfs een tumor, maar ik vraag mij af of die ZOO snel kunnen groeien. Maar bij konijnen is niks te gek volgens mij.... De ab lijkt niet echt aan te slaan ook al heeft ze inmiddels zwaardere gehad, morgen foto's maken en dan maar kijken hoe het erbij staat. Als het compleet is aangetast dan vrees ik ervoor.... ze is nog maar 3 jaar 😞

• Verdrietig 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hopelijk valt het mee of is het goed te behandelen @Domino! Beterschap! Altijd spannend dat soort dierenartsbezoeken...

De konijnen zijn weer wat bijgekomen van de extreme hitte van gisteren. Wij waren de hele dag weg, en dat vindt ik dan eigenlijk niet echt fijn. Mijn eigen konijnen hebben al menig hete dag meegemaakt en zij doorstaan het altijd prima! Zorgen dat ze 's morgens vroeg al voldoende gegeten hebben, een flinke bak water tot hun beschikking, schaduw en ze hebben de mogelijkheid om op het koude beton te gaan liggen. Het wordt in hun ren vanaf een uur of 4 's middags pas echt warmer, dus al bij vertrek om 7 uur 's morgens een icepod neerleggen had geen zin. Maar het koele beton is favoriet bij warmte, en als je zorgt voor schaduw dan is het prima te doen.

De pleegjes Alexis en Georgia hebben ook een gedeelte betonnen vloer beschikbaar (ik had nog expres een gedeelte bodembedekking weggeveegd, waar normaal vlas ligt i.v.m. de gevoelige pootjes van rexje Georgia) maar zij gaven de voorkeur aan een houten vlonder buiten in de schaduw. Later lag er zelfs eentje prinsheerlijk in de warme schuur in de plasbak op een lekker laagje stro...tja...vreemde beestjes die nijnen...

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Domino:

Helaas valt het niet mee.... kaakbot is aangetast en de longen zien er op de foto ook niet best uit. 😞

Jeetje, wat ontzettend verdrietig en zo plotseling. Heel veel sterkte

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah nee, dat is niet wat je hoopt te horen bij zo een jong konijn 😞  Veel sterkte er mee.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben haar vanmiddag laten inslapen. Bizar hoe snel zoiets zich kan ontwikkelen. Donderdag nog niks te voelen. En ondanks de AB, ging het gewoon door en zat er gister een flinme verdikking. Ze werd met het uur benauwder. Ze at niks meer en wat dwangvoer liep ze gewoon lopen. Dan kan je in mijn ogen maar 1 ding doen... en dat is zorgen dat ze geen pijn meer heeft. 😞

• Verdrietig 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt allemaal, ik heb haar gisteren weggebracht naar het crematorium, tegenwoordig vind ik dat toch ook wel een hele mooie manier om afscheid van ze te nemen. 

Gelukkig heb ik nog 5 konijnen die m'n aandacht vragen en dat is toch altijd wel weer fijn. 

Joep mag binnenkort weer op date, want die vind het echt niet leuk om alleen te zitten. Dus daar wacht ik maar niet te lang mee. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Genoeg konijnenoortjes als afleiding inderdaad. Leuk dat je binnenkort met Joep op date gaat! Hou je ons op de hoogte? Hoe lastig het afscheid is, ik vind iets nieuws er ook wel weer los van staan omdat het zo mooi is om een nieuw vriendinnetje te vinden. Alleen toen ik in korte tijd plotseling geen konijnen meer had heb ik (of eigenlijk de praktische kant van mij) expres goed nagedacht voordat ik opnieuw de keuze heb gemaakt. Maar als je meer dan 15 jaar konijnen hebt dan ontkom je echt niet aan nieuwe.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .