Spring naar bijdragen
Evee

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2019

Recommended Posts

Mij vinden ze vooral lief voor dat ze hun brokjes krijgen. Als ze de brokjes eenmaal hebben zien ze me meestal niet echt meer staan 😂 Weet je ook weer waar je goed voor bent haha 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier het zelfde. Alleen voermachine en ze lijken ook altijd blij als ik weer aan de schoonmaak ben in het hok. Maar verder moeten ze er niks van hebben haha. Geeft niets, daar heb ik katten voor (twee mega knuffels)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hihi vanmorgen een soortgelijk gesprek gehad. Iemand suggereerde knuffelend met een konijn door huis lopen.

Ik: neee daar houden ze niet van.

Ander: oh alleen aaien dan.

Ik: eentje ja, de rest heeft liever dat ik van ze afblijf, daarom heb ik ook een kat.

En je ziet de ander denken: waarom in hemelsnaam heb je dan konijnen???

En toch zijn ze gezellig en wil ik ze voor geen goud missen. Maar gelukkig hoef ik hier niet uit te leggen hoe leuk konijnen zijn 😁

En ook (bijna) niemand zal de tv knuffelen maar toch is half Nederland er verslaafd aan 😉 

• Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag ook. We zijn de schutting aan het vervangen tegen over het hok. Me vriend en zwager gaan naar buiten en de konijnen reageren niet. Ik kom naar buiten en gelijk beginnen ze te rennen. Madame begint op het gaas te graven en meneer aan het hok te knauwen. Ik zeg nee jullie krijgen niks. Zitten ze me allebei heel zielig aan te kijken, en toen dat niet hielp begonnen ze heel schattig en lief naar me te staren. Zo vaak kijk eens hoe lief we zijn? We mogen vast wel een snoepje! Kom ik net terug sta even met de buurvrouw te praten, schiet madame helemaal in de stress omdat de buurman in onze tuin staat om me vriend te helpen met de zware betonnen delen. Ze was het er niet mee eens. Verteld de buurvrouw dat haar kinderen, denk vier en zes, heel blij waren dat de schutting weg ging zodat ze bij de konijnen konden gaan kijken🤣 ik zo, nou het mag best een keer, maar dan maak ik wel een bakje groente klaar zodat ze er echt even van kunnen genieten.(kinderen en konijnen) Ze willen absoluut niet opgepakt worden of knuffelen. Daar gaan die van mij dood van. De buurvrouw keek me een beetje verbaasd aan met een glimlach. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren in de kringloopwinkel nog wat mandjes gekocht voor de konijnen, net lekker gevuld met hooi en kruiden. Hebben ze weer wat te slopen en gooien 😉 En dat voor 50 cent. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kijk daar ook weleens voor mandjes, maar bij mij eten ze de mandjes op. Kan dat kwaad? Uiteraard kies ik voor ongelakte mandjes, maar je weet niet of ze verder ergens mee behandeld zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hoor, ik pak ook de ongelakte mandjes. Alles wat een niet natuurlijk kleurtje heeft, of glanst, laat ik staan. Ze knagen er hier ook gewoon aan. De mandjes van de dille en kamille koop ik ook wel eens voor ze, maar de kringloop is natuurlijk goedkoper 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er trouwens ook tafelzeiltjes gekocht om als foto achtergronden te gebruiken. Moet nodig weer eens wat productfoto's maken met konijnen er op, maar vind het altijd zo zonde als ik ze mee moet sjouwen naar de loods. Brenda en Harold zouden het wel ok vinden hoor, maar Joris is toch altijd wat stressig, en Charlie ziet niet alles, dus ik vind het voor haar ook niet prettig om haar naar onbekende locaties te sjouwen.  Had bedacht dat ik in de nieuwe rennen wel fotolocaties op kan zetten. Met een paar magneetjes een tafelzeil aan het gaas vast maken. Konijnen lekker zelf laten ontdekken en snuffelen wat voor producten er op het zeil liggen, en ondertussen foto's maken 🙂 Als het met het zeil niet werkt kan ik ook nog wel iets van hout maken, maar ik ga het eerst hier mee proberen, dit bergt makkelijker op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gooi het groenvoer tegenwoordig maar gewoon direct uit het bakje op de voer-tegel. Met de bakjes lopen ze toch alleen maar te smijten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Evee:

Ik gooi het groenvoer tegenwoordig maar gewoon direct uit het bakje op de voer-tegel. Met de bakjes lopen ze toch alleen maar te smijten.

Haha dat is handiger inderdaad. Ik moet altijd wel lachen om dat smijten.

Mijn gekke Baloe deed afgelopen weekend opeens een bunnyflop, voor het eerst! En sinds zondag ligt hij de halve dag met zijn pootjes opzij op zijn poppenbedje. Dat heeft hij echt nooit gedaan, was altijd een bunnyloaf. Ik blijf me verbazen! Hij durft inmiddels ook uit zijn ren te komen en loopt dan als een hondje achter me aan door het huis en komt aan rennen als ik hem roep. Volgens mij snapt hij niet dat hij als een konijn geboren is hoor😂

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier wisselt t wat ik doe, Ligt er ook aan of ik ze binnen of buiten geef en of het iets is wat vlekt.

Ik zit nog steeds met t Pietertje dilemma. Hij is de laatste tijd wat minder schrikkerig dan dat hij geweest is. Ook liggen/zitten ze wat vaker samen. AL is dat meer omdat Pietertje er meer uit durft dan dan Sandy Pietertje opzoekt. Maar hij verstopt zich dus wel minder, al is hij nog steeds best wel bang voor mensen. Als er vreemden in huis zijn, laat hij zich vaak niet zien en ook als hij ergens van geschrokken is zie je hem zo een halve dag niet meer terug.

Nu is het ook dat Sandy hier voor echt een leuke band had met Tobias en ook met Benji en ik het idee heb dat ze Pietertje gewoon niet zo boeiend vind. Soms is ze lelijk tegen heb, soms zit ze hem te wassen maar meestal negeert ze hem. Dus misschien ben ik ook wel verwend met het feit dat ik hier voor een lekker klef stel had.

Tussen Tami en Norbert gaat het wel goed. Al zit Norbert ook nog wel regelmatig achter Tami aan om te proberen te rijden. Maar dat laat Tami niet toe. Tami weet het wel goed voor elkaar te krijgen dat Norbert haar wast. Als hij dan gewassen wil worden...draait ze vaak heel arrogant haar hoofd weg. Pff, je denkt toch niet dat ik die vieze snuit ga wassen, of ze weet het voor elkaar te krijgen dat hij haar dan weer gaat wassen in plaats van andersom.😂 Het is dus nog niet helemaal stabiel en rustig, maar ook zeker niet slecht. Daarbij zoeken ze elkaar regelmatig op om samen te chilllen enzo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Flora heeft al sinds zeer klein konijntje (nog voor we haar hadden) een trauma opgelopen aan haar rechterachterpootje. Volgens de foto's van de DA zit het dijbeen niet goed in de kom. Ze kan de poot bewegen, maar kan er niet 100% op steunen en kan zich vb niet achter haar rechteroog krabben.

Wij kuisen geregeld haar rechteroortje uit met Ottoclean en sind kort geven we, op aanraden van de DA, ook een beetje fysiotherapie aan dat pootje, om artrose te voorkomen.

Gelukkiglijk is Flora redelijk "zen" en laat ze zich vrij goed hanteren. Het is altijd zo dubbel: doen we nu het best met haar niet op te pakken en stress te vermijden, of weegt de stress niet op tegen een proper oor en gezonder pootje? (Momenteel kiezen we uiteraard vr de 2e optie.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het blijft altijd dubbel. Je weet nooit of je het goed doet, maar zolang je het beste met ze voor heeft , dan komt alles goed. 

@MichelleloveElmo onze Dot kregen we ook erg bang. Met veel geduld, rust en regelmaat hebben we haar goed laten wennen. Ik moet wel zeggen dat mijn mannetje heel erg gesteld is op gezelschap. Hij word chagrijnig als hij geen maatje heeft. Dus daar hebben we mazzel mee gehad. Hij nam haar mee in zijn vertrouwen in ons. Toch hebben we er ruim een jaar over gedaan voor ze echt begon te ontdooien naar ons toe en het ook toe liet dat we haar aaiden enz. Het heeft wel geresulteerd in dat ze flopt, lekker in de tuin sprint en springt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet het. Het lastige hier is dat Sandy mensen niet eng, maar ook niet leuk vind (qua aanraken) en ze ook wat ouder word en soms ineens schrikt omdat je denkt dat ze iets hoort en Pietertje daar helemaal in mee gaat. Pietertje is hier inmiddels ruim een jaar en het is de afgelopen maanden dus wel iets verbeterd, maar niet veel. En gezien ze binnen zitten vind ik het wel vervelend dat hij zoveel stress ervaart. Daar bij durft hij absoluut niet los te lopen. Hierdoor heeft hij maar beperkt te ruimte (evengoed bijna 3m2, maar toch) Het is zo weinig als je bedenkt dat hij eigenlijk veel meer ruimte zou kunnen benutten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MichelleloveElmo Wat jammer dat Pietertje zo bang is. Na een jaar zou je inderdaad wel meer verbetering willen zien. Ik weet niet waar hij zo angstig van is? Is het het buiten lopen zonder bescherming boven hem? Als dat het geval is zou je misschien een uitloop met een dakje / plaat er op kunnen proberen? Of is het meer een combinatie van meerdere dingen, waardoor hij zo bang is? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Brenda kwam niet eten vanochtend. Ik heb haar gecheckt, maar er is niet veel te zien. Haar buik voelt nog gewoon soepel aan, maar ze heeft bijna geen buikgeluiden. Ze wilde ook geen groenvoer toen ik het aangaf. Ze is op het moment flink aan het verharen, dus ik vermoed een beginnende verstopping. Zou voor het eerst zijn bij haar. Ze ziet er verder niet echt ziek en zielig uit, maar ik merk toch dat ze niet helemaal ok is. Geen kettingkeutels te vinden, ook geen te kleine keutels. En ik had gisteravond de toiletbakken nog verschoond. Ik heb haar een klein beetje water (2ml maar) gegeven met een spuitje, en pijnstiller. Mn man gaat elk uur even bij haar kijken (die werkt thuis vandaag). Gisteravond heeft ze wel gewoon groenvoer gegeten, was er nog niets aan de hand. We houden het even strak in de gaten, anders vandaag nog een ritje naar de dierenarts maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah gosh arme Brenda. Wel fijn dat je man thuis is om te checken. Lijkt me wat geruster zelf naar het werk gaan.

Opa Iepe heeft weer wat nieuws bedacht...

Zijn dames zijn altijd al een beetje oostindisch-zindelijk. Soms liggen er wat verdwaalde keutels, gisteren lagen er 3 keurige stapeltjes direct naast de toiletbak. Iepe doet hier normaal niet aan mee, maar nu vond ik 3 kleinere keutels, op mijn bed! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ik zit te dubben. Het gaat niet slechter en niet beter. Ze is een paar keer van plek gewisseld, maar ziet er niet heel comfortabel uit. Ze heeft nog niet gegeten van brokken of groenvoer. Misschien wel wat hooi of kruiden, maar niet dat mn man gezien heeft. Straks denk ik toch even de dierenarts bellen voor overleg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heeft ze al laxatract/ciseral gehad?

Jazz had pasgeleden een paar keer haarbal-aanvallen en bij haar hielp dat goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb wel ciseral in huis, maar nog niet gegeven, dat doe ik liever na overleg. Mn man heeft haar nu even apart gezet met een paar renpanelen in de ren, zodat ik weet of ze eet, drinkt of keutelt. Er is namelijk wat voedsel weg, maar ik denk dat Joris het op heeft haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .