Spring naar bijdragen
Evee

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2019

Recommended Posts

22 uur geleden zei Lienappelsien:

Hebben jullie ook de alpaca’s in de nieuwsitems gezien? 

Het ging er om dat alpaca’s steeds populairdere worden. Conclusie was dat alpaca’s geen band krijgen met mensen. En dat dierenactivisten daarom zeggen dat je beter met een hond kan wandelen, en knuffelen met een konijn. Ondertussen zie je 2 meisjes konijnen vasthouden.

Eerst dacht ik, kijk goed dat ze daar aandacht aan geven. Maar die laatste zin en beelden... Jammer, jammer 😤😔

Ik had precies dezelfde reactie! Dacht ook 'mooi dat ze even waarschuwen zodat nu niet iedereen zo'n alpaca wil hebben'! Maar toen die afknapper dat je, als je wilt knuffelen, beter een konijn kunt nemen.....zo jammer! 

Beterschap voor 'kipje' @Evee!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad @Rifca, ik heb hier momenteel een kat op schoot liggen. Zij wijkt bijna niet van je zijde. Altijd op of bij ons liggen, of geaaid willen worden. Er zijn ook veel katten die precies weten wanneer hun personeel thuis komt en dan wordt het personeel enthousiast begroet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De konijnen bouwen denk ik vooral een band op met mijn hand, want voedsel. Maar wat ik even mis: waarom zou je een dier niet willen/kunnen houden omdat het geen band met mensen op bouwt?

Niet dat ik zeg dat iedereen maar gewoon een alpaca moet nemen hoor, maar ik heb het nooit als belemmering gezien om als mens wel een band op te bouwen met de konijnen 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Okki:

Inderdaad @Rifca, ik heb hier momenteel een kat op schoot liggen. Zij wijkt bijna niet van je zijde. Altijd op of bij ons liggen, of geaaid willen worden. Er zijn ook veel katten die precies weten wanneer hun personeel thuis komt en dan wordt het personeel enthousiast begroet.

Jup! Ik denk dat Mimi het geluid van de auto herkend want het welkomst committee zit (bijna) altijd op het dak van de garage als ik de oprit oprij. Vervolgens valt ze voor m’n voeten neer voor een aaitje.  En als ik een paar dagen weg ben geweest is ze letterlijk dol 🙂 

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@rifca: de konijnen van mijn dochter vonden het prima dat ik ze kwam verzorgen toen mijn dochter op vakantie was. Toen ze thuis kwam, was het voedstertje helemaal blij, die wilde steeds dicht bij mijn dochter zijn en geaaid worden. Ik heb het idee dat mijn konijnen ook inderdaad mij vooral leuk vinden vanwege de brokjes. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ram wil echt regelmatig heel erg geaaid worden, maar de rest is alleen in me geïnteresseerd als ik eten bij me heb. En als ze een keer door iemand anders zijn verzorgd, dan willen ze de keer daarna niks met me te maken hebben. Blijkbaar mag het personeel van konijnen geen vrije dag nemen.

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Okki:

Poes Hompy is ook een Sjaan kleef aan bij mij. Als mijn vriend op mijn vrije dag 's ochtends weg gaat en de deur naar boven open laat dan miauwt ze eerst heel voorzichtig beneden "ben je er?". Als ik dan antwoord dan gilt ze het uit, struikelt over de gladde treden en komt met een boog op bed. Als ik zit dan ligt ze altijd op schoot nadat ze mij eerst helemaal geknuffeld en onder gekwijlt heeft 😉.

Ja dat is toch wel anders dan mijn konijnen hoewel Chip voor een konijn zeker wel aanhankelijk is en heel vertrouwd met zijn omgeving in ons huis

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Flora hier komt 's morgens altijd om aaitjes vragen als we haar & Luna eten gaan geven. Als ik 's avonds ga lezen bij de nijnerds, dan komt ze ook vaak langs mij zitten om gestreeld te worden. Soms kruipt ze op schoot.

Luna moet van dat fysiek contact niet weten, maar wordt wel graag uit de hand gevoerd. (Want zo'n konijn als zij verdient dat, uiteraard.)

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Rifca:

De konijnen bouwen denk ik vooral een band op met mijn hand, want voedsel. Maar wat ik even mis: waarom zou je een dier niet willen/kunnen houden omdat het geen band met mensen op bouwt?

Het ging er in het item om dat mensen het leuk vinden om met de alpaca’s te knuffelen en te wandelen. Maar ze gaven dus aan dat alpaca’s eigenlijk geen band opbouwen met mensen. Dus dan vraag je je af of de alpaca’s het ook leuk vinden om dat te doen, en je misschien beter met een ander dier kan wandelen of knuffelen, een die dat ook leuk vindt.

14 uur geleden zei Rifca:

Niet dat ik zeg dat iedereen maar gewoon een alpaca moet nemen hoor, maar ik heb het nooit als belemmering gezien om als mens wel een band op te bouwen met de konijnen 😉 

Hahaha nee, zolang je maar respecteert wat zíj willen is dat prima. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Lienappelsien:

Het ging er in het item om dat mensen het leuk vinden om met de alpaca’s te knuffelen en te wandelen. Maar ze gaven dus aan dat alpaca’s eigenlijk geen band opbouwen met mensen. Dus dan vraag je je af of de alpaca’s het ook leuk vinden om dat te doen, en je misschien beter met een ander dier kan wandelen of knuffelen, een die dat ook leuk vindt.

Hahaha nee, zolang je maar respecteert wat zíj willen is dat prima. 

Tja wandelen, daar maak je volgens mij alleen een hond blij mee. Katten, knuffelen prima maar wandelen -ook al zie ik mensen het wel doen- neh. En konijnen is dan wel een erg slecht voorstel als alternatief ja 😞 

Ik respecteerde mijn rol als plantsoenendienst, klimrek en snoepautomaat 😋

En voor whoopy’s ook als hoofd masseuse.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In het vorige dorp waar ik woonde, ging er iemand altijd met zijn kat wandelen. De kat liep vrij en de wandeling was op haar tempo. Die persoon deed soms heel lang over één straat. 😉

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn voedster heeft heel goed door wie zij voor zich heeft. Ik kan alles met haar doen en ze komt altijd naar mij toe. Wij hebben echt een band opgebouwd samen. Als er andere mensen bij hun verblijf staan, gaat ze snel het tuinhuis in. Ze is bang voor vreemde mensen en ziet het dus ook gelijk als er en vreemde bij haar ren staat en dan is ze weg.

Ben net nog weer even bezig geweest met de staart, voetjes en billen van Lien. De vacht van Fransen is echt super dicht en vervilt erg snel aan de onderkant, met name tijdens het verharen. Haar staart was al weer mooi op weg om 2x zo breed te worden en haar voetzolen krijgen ook een extra zool half er onder en half er naast. Met een grove kam die ik steeds even in een vilt klitje zet, krijg ik alles er toch nog weer vlot uit. Is echt een handigheidje. En ze werkt zo lief mee, de schat!

Toen ik haar weer terug zette bij haar mannetje ging ze languit voor hem liggen en moest hij haar een troostende wasbeurt geven...😍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Bammyflurry:

Toen ik haar weer terug zette bij haar mannetje ging ze languit voor hem liggen en moest hij haar een troostende wasbeurt geven...😍

ahhh wat lief!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sommige konijnen zijn echt vreemd, haha. Vannacht werd ik opeens wakker en hoorde ik een luid gestamp uit de konijnenren (mijn woonkamer grenst aan de slaapkamer en de deur staat open). Toen het na 5 minuten nog niet ophield, ben ik toch maar even gaan kijken. Ik dacht dat er misschien een kat van de buren per ongeluk binnen was gekomen, maar nee. Meneer zat op zijn bedje continu te stampen, terwijl mevrouw heerlijk languit op de grond lag te chillen. Toen ik Baloe wilde aaien dook hij ook meteen weg, terwijl hij normaal meteen begint te likken als ik in de buurt kom. Zou hij last hebben gehad van een lampje van een oplader die aan het branden was? Toen ik alle licht gevende opladers de andere kant op had gedraaid/uit het stopcontact had gehaald, was het gestamp vrij snel over. Echt vreemd, want tot nu toe heb ik hem nooit horen stampen 's nachts.

Vanmiddag ga ik ook toch maar weer naar de DA met het stel. James heeft al twee keer een AB-kuur gehad tegen snot, maar steeds komt het terug. Baloe niest ook weer nu, maar heeft geen natte neus gelukkig. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen, misschien een langere AB-kuur? Bij Baloe voel ik ook af en toe een harde bult onder zijn ribbenkast, alsof er een soort steen in zijn buik zit. Ik mag er gewoon op duwen en soms is die bult opeens weg en voel ik 'm niet meer. Raar toch? Kan de DA daar ook mooi naar kijken straks. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je weet het soms toch niet, waarom ze stampen. Misschien is hij geschrokken van een geluid dat je zelf niet kan horen, van een schaduw of wat dan ook.

Fijn zo een dierenarts-abonnementje. Laat ik het afkloppen, de konijnen vallen op het moment gelukkig mee. Het zijn meer de andere huisdieren hier op het moment. Onze Kip is gelukkig na een kuurtje weer opgeknapt qua benauwdheid (hoesten/niesen), maar heeft nu wel poep aan d'r kontje plakken. Van de week even een keer met haar bips in bad doen als ze goed weer afgeven. Met Hiro (kat) moet ik donderdag naar de dierenarts voor een gebitsbehandeling onder narcose. Geen idee wat er uit komt, maar zijn gebit is nooit goed geweest, maar altijd nog wel acceptabel. Nu wil hij niet dat je aan zijn bek zit, dus ik vermoed dat er wel iets niet goed zit, hoewel hij nog wel gewoon goed eet. En inmiddels is hij 14, gelukkig nog wel fit. Maar liever nu dan een keer een narcose voor een goede controle + behandeling, dan wanneer hij echt oud en zwak is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat is zo. Toch maf dat zijn vriendinnetje helemaal relaxed was haha. 

Ja, fijn he. Gelukkig vond de dierenarts het erg meevallen. Het neusje is een heel klein beetje vochtig, maar er komt geen snot meer uit. Verder is alles zo goed als uitgesloten, dus we gaan voorlopig niet verder behandelen en houden het even op een gevoeligheid voor stoffig hooi. Dat lijkt waarschijnlijker dan een bacteriële infectie. En de bult van Baloe blijkt gewoon zijn ongelooflijk goed gevulde maag te zijn. Heb een beetje gefaald als konijnenbaasje dus, haha. Ze hebben me gelukkig gematst en hoefde alleen een klein consult te betalen.

Mooi dat kip wat is opgeknapt! Precies, even in bad met het kontje. Kippen hebben toch wel vaak plakkende poep aan hun kont? 

Balen zeg ook van je kat. Inderdaad, beter nu dan wanneer hij echt stokoud is. Narcose is nooit fijn. Hopelijk valt het enigszins mee met zijn gebit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed dat je gegaan bent en fijn dat het niks ergs is. Imo faal je harder als konijnenbaasje als je niet naar de DA gaat omdat het “vast niks ergs” is.  Nu weet je het iig zeker dat is best een tripje dierenarts waard.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag zat ik in de tuin in de zon. De konijntjes lekker los in de tuin. Kijk ik rechts naast me, en ik zie een heel schattig wit neusje, besnuffelen wat ik aan het doen was. Op het moment dat ik me hand naar beneden deed, was ze weg! Hihi. Bij mij is Jumper het meest aanhankelijk. Komt waarschijnlijk omdat ik meteen een flinke klik met hem had, de eerste keer dat ik hem zag. Dottie probeerd het meeste uit! Ons onderzoeken, maar owee als we haar proberen aan te halen. Ze vind het niet erg als je haar lokt met eten. Voor haar ben ik de voermachine. En het toch gezellig vinden als wij in de tuin zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .