Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Evee

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2019

Recommended Posts

Er is er weer eens een schijnzwanger. Loopt met een bekje vol hooi rond. Zet ik biks neer, komt ze kijken, loopt weg. Herhaalt dit drie keer. Ik zou denken leg het hooi weg en ga eten, maar niet dus. Misschien wil ze niet dat ik zie waar ze haar nest maakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij maakt het Milou niet zo veel uit. Al is ze vast bij dat ze van de lange kam sessies af is. En ik hoop vooral dat ze nu minder last van haar buikje heeft. 

@Evee moest even zoeken naar een foto. Blijkbaar ben ik erg goed in het maken van foto’s waar haar lange vacht niet opvalt. 😄 In het mandje is vlak voor vertrek gisteren. De ander is van december, vlak daarna ben ik zelf al flink aan het kappen gegaan. 

CFE990CF-F95B-427A-A195-0500FD02AE36.jpeg

4A178883-808C-45E4-96A2-331AB382C57F.jpeg

(En nee, ze is niet zo dik als het hier lijkt ;))

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei LilyMarshall:

Wel een heel schattig konijntje! 🙂 

Whaha wacht maar tot je haar een keer uitgebreid probeert te kamen of medicijnen te geven. En ze knort als je haar wil aaien. Maar ze is lief voor Whoopy en die moet er mee samen leven 🤣 

En begrijp me niet verkeerd ik vind haar een super konijn, maar schattig zou ik haar niet noemen 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha dank ik zal het aan Milou doorgeven 😉

Het zijn niet alleen voedsters hoor. Heb hier ook een ventje zitten van net een kilo maar pit voor 10 als ie opgepakt wordt of er een spuitje bij z’n bekkie komt. 

Een van zijn dames is dan weer echt een lieve suffie. Maar over het algemeen zijn de dames volgens mij meestal wel wat pittiger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei LilyMarshall:

@Rifca zal ik doen! 🙂 het zijn dan net naakt konijntjes hoor hihi. Ze krijgen lekker  zachte, warme mandjes de 1e week, totdat er weer een vachtje op komt. 

Ben benieuwd 🙂 Ik had express gevraagd niet helemaal kaal te scheren omdat ik bang was dat dat wel heel koud zou zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Rifca dit was vorig jaar in april! Het is Marshall en Lucy, mijn trimster is niet zo goed in namen haha. Maar zeer vakkundig en heeeeel goed met konijntjes.Het is echt heel kaal, maar ik doe dat al jaren zo en het gaat echt heel goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Rifca:

Haha dank ik zal het aan Milou doorgeven 😉

Het zijn niet alleen voedsters hoor. Heb hier ook een ventje zitten van net een kilo maar pit voor 10 als ie opgepakt wordt of er een spuitje bij z’n bekkie komt. 

Een van zijn dames is dan weer echt een lieve suffie. Maar over het algemeen zijn de dames volgens mij meestal wel wat pittiger.

Hihihi ik hou van voedsters! Ze zijn vaak wat pittiger, super leuk. Die mannen zijn vaak huppeltjes ;). Hoewel ze tijdens oppakken of medicijnen idd net zo lastig kunnen zijn, ook al zijn ze klein.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@LilyMarshall wat een verschil! Voor Milou en mij was het de eerste keer dus nog even zoeken wat werkt. Maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe blij ben met het resultaat, tis alleen even aanzien hoe snel het weer groeit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Marjoleink als je met onrustig bedoeld de ander weg pesten, dan ja. Jazz kan de laatste dagen best fel naar Hazel uithalen.

Maar als ik dit dan even later zie maak ik me gelukkig geen zorgen 🙂

028D6DD6-E4AA-4232-A6DB-20FA2210A46C.jpeg

Ps let niet op de rommel, ik had de hooi bak boven op de kist laten staan en die had Jazz er dus vanaf gegooid 🤦‍♀️ 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Rifca:

Ps let niet op de rommel, ik had de hooi bak boven op de kist laten staan en die had Jazz er dus vanaf gegooid 🤦‍♀️ 

Dat is natuurlijk wel een heel leuk spelletje. Ik heb zo'n Ikea- hooiruif (ook wel bekend als plastic tasjes opberger). Die vul ik twee keer per dag met hooi, en zodra ik mijn hielen licht trekken ze al het hooi eruit 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De hooiruif zijn ze wonderlijk best netjes mee. Maar ik heb zon grote metale ikea schaal waarmee ik met vers hooi langs alle clubjes loop en ja als je daar bij kan komen.... 😈 

Kennen ze bij jou dan toevallig ook het spelletje:schone-toiletbak-werpen. Is een beetje in de zelfde catagorie en daar zijn ze me hier toch fan van!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites