Spring naar bijdragen
Evee

Jippie topic 2019

Recommended Posts

Ja. Hij zit nu in groep 8. Mijn keuze was de school aan de overkant, maar die was te hoog gegrepen. Deze school is goed voor hem denk ik. Ik ga nu proberen om taxivervoer aan te vragen, dat is ook nog even spannend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag net op weg naar de loods zulke schattige babyeendjes zwemmen in de sloot! 8 stuks! 🦆🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

11D07858-23B4-4090-95E1-215E7CAD3BA0.thumb.jpeg.54b15fb5124d144bd77a3150a8899f79.jpegJippie! Mijn kleine mannetje (grijs) is 9 geworden en sprong gister op het bed en zojuist op  hun ikeabunnyhol. En dat vind ik een behoorlijke prestatie aangezien hij twee maanden geleden nog struikelde over de rand van de toiletbak. 

Er af ging minder soepel, maar hij zit er nu weer op dus eens kijken of hij daarvan geleerd heeft en de afstand tot de muur nu beter kan inschatten 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jippie, mijn nieuwe hangmat is binnen! Kan ik weer lekker onder de overkapping in het zonnetje in mijn hangmat hangen! 🌴🌴🌞

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-5-2019 at 09:25 zei Evee:

Ik zag net op weg naar de loods zulke schattige babyeendjes zwemmen in de sloot! 8 stuks! 🦆🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤

Schattig @Evee! Volgens mij zijn er minder jonge eendjes dan 'vroeger'. Ik zie ze tenminste niet zo vaak meer. En 8 is echt een mooi aantal! Ik zag laatst ook een moeder eend met jongen. Die jongen waren al niet meer van de hele kleine bolletjes, dus al minder 'eenhapscrackers' voor reigers, meeuwen en snoeken.

Bij ons in de tuin is een paartje gekraagde roodstaarten bezig met het brengen van nestmateriaal naar een nestkastje. Ik wist niet eens wat voor prachtige vogeltjes het waren! Gelukkig bracht het sturen van een foto aan mijn broer (die veel weet over vogels) duidelijkheid.

We zijn zo benieuwd of we kleine gekraagde roodstaartjes in de tuin krijgen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie nog wel regelmatig jonge eendjes, maar niet in die grote aantallen. Vanochtend liep ik trouwens weer langs dezelfde sloot, hoorde een hoop gespetter, waren er een aantal karpers kuit aan het afzetten in het riet. En dat in een simpele sloot. Toch bijzonder!

Roodstaarten moest ik even googlen, ik kende ze ook niet, maar dat zijn inderdaad mooie vogeltjes! Ben benieuwd of ze jongen krijgen bij jullie!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren hebben we een hele tijd heel stil vanaf het terras naar de activiteiten van de Gekraagde roodstaarten gekeken. Er werd van alles het nestkastje ingesleept. Maar ze zijn erg alert en omdat het gisteren erg mooi weer was, was het best druk rondom hun nestel-werkzaamheden. De kleine kinderen van de buren waren lekker buiten aan het spelen, en de andere buurman maaide het gras en kreeg bezoek. Ook wij waren veel in de tuin en je zag ze echt een moment uitkiezen om het nestkastje in te kunnen vliegen Soms zaten ze best lang te wachten in de aanvliegboom of op de pergola.

Vanmorgen hebben we ze nog niet gezien... Zit het vrouwtje op het nest? Of is het plekje ze gisteren toch te onrustig gebleken? Het merelpaar in de conifeer in de voortuin staakte hun nestelactiviteiten nadat een kraai steeds op het knotwilgje er naast zat te koekeloeren. Dat was toch geen plek om je kinderen te laten opgroeien!

Er is nog een stel wat even moet wennen aan alle geluiden om zich heen. Twee nieuwe konijnen logeetjes!

Georgia en Alexis zijn afgelopen vrijdag hier komen logeren vanuit konijnenopvang Joy. Ze zijn nog niet zo dapper en moeten nog even leren dat ik niet eng ben. Maar dat komt vast goed, eten en een rustige omgang doet wonderen! Gisteren hadden we het kattenluik naar de buitenren open gezet, maar ze bleven lekker veilig binnen. Vanmorgen het luik weer open gezet (afgelopen nacht even dicht) dus we zijn benieuwd of ze vandaag de stap naar buiten durven te wagen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jippie! Mijn neefje is geslaagd voor zijn middelbareschool diploma 🎉

Basisschool docent in de dop 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites