Spring naar bijdragen
Evee

Klaagtopic 2019

Recommended Posts

Dat schiet lekker op. En jij mag het uitleggen aan je klanten natuurlijk.

Ik mag ook nog even vind ik:

Ik was vanmorgen meer dan 2 uur onderweg geweest naar Utrecht, in plaats van 1 uur. Ben ik er net een half uur, belt de school dat mijn zoontje zich niet lekker voelt en naar huis wil. Ik met de werkster geregeld dat ze op hem zou letten. Een uur later belt hij me op, helemaal overstuur: geen sleutel bij zich. Ik rondbellen naar iedereen die een sleutel heeft, maar die konden allemaal niet komen, en ik kon hem moeilijk voor de deur laten staan. Uiteindelijk heeft hij bij alle buren aangebeld totdat er een open deed, en heb ik hem een uur later opgehaald bij iemand die ik amper ken. Fijn dat hij daar mocht blijven, dat wel. Maar mijn stressniveau is vandaag niet helemaal wat het zou moeten zijn. Gisteren ook al niet: vaatwasser en afzuigkap kapot. De vaatwasser is nog geen 5 jaar oud, dus daar ga ik zo over in discussie met de fabrikant, en de afzuigkap bijna 20, dus dat zal wel einde verhaal zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor vandaag is het probleem in ieder geval weer even verholpen, maar de klacht(en) staan nog steeds uit. Hopelijk gaat er gewoon een langetermijnoplossing komen waarbij de pakjes gewoon altijd netjes opgehaald worden volgens de afspraak. Het is wel frustrerend. Zelfs als ik zou willen zou ik geen "vandaag voor xx uur besteld, is morgen in huis" service kunnen bieden op deze manier. Ja, als ik ze zelf naar het sorteercentrum in Goes zou brengen misschien. 

Ik moet ook altijd wel lachen als ze dan mailen van postNL "we gaan de zondag-ophaling op meer plekken aanbieden". Hier halen ze namelijk niet eens op zaterdag op, omdat dat niet rendabel is... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren hadden mijn lief en ik een dagje vrij, het weer was goed en de tuin had wat aandacht nodig. Wij samen lekker aan de gang, wat gesnoeid, tuinmeubels schoongemaakt en binnen gezet, moestuin winter klaar gemaakt. Wat altijd zo jammer is zijn die kattendrollen, als hondenbezitster ruim ik netjes de drollen op. Heb altijd de nijging om ze in een emmertje te doen en een keer in de zoveel tijd te legen voor de voordeur van het baasje van de kat. Gelukkig voor het baasje blijft dat maar bij een gedachte. Nee katten zijn niet mijn ding

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik krijg een mail van facebook dat ze de locatie van mijn bedrijf op de kaart willen aanpassen omdat ze denken dat die nauwkeuriger is.

Maar de nieuwe locatie klopt niet. Nou heb ik alleen maar de optie om de nieuwe locatie te bevestigen, nergens kan ik hem bijwerken of afkeuren of iets. En als ik voor 10 november geen actie onderneem om de kaart te bewerken passen ze hem aan naar de nieuwe locatie... lekker handig  😂

• Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Altijd jammer van Postnl, speciaal de hele dag thuis gebleven, uiteraard niets geleverd. Er bleef staan dat het pakket vandaag bezorgd zou worden, tussen half 2 en half 5, maar ook dat het pakkettje nog in het sorteercentrum was.

Nu komt het natuurlijk maandag, als er niemand thuis is, en moest ik nog snel naar de winkel voor nieuw hooi voor de konijnen want het was van de webwinkel hier.

Snap niet waarom ze niet lieten weten dat het later kwam. Dat is nog wel vervelend, maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei happy211:

Altijd jammer van Postnl, speciaal de hele dag thuis gebleven, uiteraard niets geleverd. Er bleef staan dat het pakket vandaag bezorgd zou worden, tussen half 2 en half 5, maar ook dat het pakkettje nog in het sorteercentrum was.

Nu komt het natuurlijk maandag, als er niemand thuis is, en moest ik nog snel naar de winkel voor nieuw hooi voor de konijnen want het was van de webwinkel hier.

Snap niet waarom ze niet lieten weten dat het later kwam. Dat is nog wel vervelend, maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

PostNl doet dat echt heel vaak. En vervolgens klagen dat mensen nooit thuis zijn als ze langskomen. 

Ik erger me aan mezelf. Ik heb vrijdag tentamen, net een oefententamen gedaan en het gaat echt heel goed, maar ik blijf dus enorm gespannen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik werkte zelf altijd met timers, 25 minuten focussen, 5 minuten relaxen, en na 3x focussen een wat langere pauze. Het hielp mij om gemotiveerd te blijven, maar die korte pauzes tussendoor helpt ook om te relaxen. 

En verder gewoon goed voor jezelf zorgen (genoeg eten en drinken en op tijd naar bed gaan) 🙂.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei happy211:

Ik werkte zelf altijd met timers, 25 minuten focussen, 5 minuten relaxen, en na 3x focussen een wat langere pauze. Het hielp mij om gemotiveerd te blijven, maar die korte pauzes tussendoor helpt ook om te relaxen. 

En verder gewoon goed voor jezelf zorgen (genoeg eten en drinken en op tijd naar bed gaan) 🙂.

Dank je wel. Ik ga lekker stoppen voor vandaag. Ik ben tussendoor nog even naar de dierenwinkel geweest, dat is altijd leuk.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Floppyears:

PostNl doet dat echt heel vaak. En vervolgens klagen dat mensen nooit thuis zijn als ze langskomen. 

Ik erger me aan mezelf. Ik heb vrijdag tentamen, net een oefententamen gedaan en het gaat echt heel goed, maar ik blijf dus enorm gespannen.

En dan gaan ze vanaf nu ook nog maar 1 keer de paketten aanbieden. Als dit dus gebeurd kan je vervolgens nog t pakket zelf ergens gaan ophalen ook. Bij een klein pakket nog tot daar aan toe, maar ik bestel soms bewust, En betaal dan dus ook verzendkosten, zodat ik zelf niet hoef te zeulen. Rare is ook dat je de lever datum niet kan wijzigen voor de eerste bezorgpoging. Maar als je zeker weet dat je dan niet thuis bent... Soms kan je het beïnvloeden door een andere dag te bestellen of verzenddatum te kiezen. Maar ook dat werkt lang niet altijd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het wordt inderdaad niet makkelijker. Ik mag gelukkig mijn pakjes op mijn werk laten bezorgen, dat is echt heel handig. Alleen 20 kilo hooi wordt niet zo gewaardeerd denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja inderdaad. Ik bestel ook vaak omdat ik het dan niet zelf hoef te dragen. Ik vind het op zich niet erg dat ze maar 1 keer langs willen komen, maar dan moeten ze wel op de dag komen dat ze horen te komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Marjoleink:

Het wordt inderdaad niet makkelijker. Ik mag gelukkig mijn pakjes op mijn werk laten bezorgen, dat is echt heel handig. Alleen 20 kilo hooi wordt niet zo gewaardeerd denk ik.

Als ik t op en werk last bezorgen, moet ik er alsnog zelf mee gaan lopen zeulen

Opzicht 1 x langskomen niet erg, maar dan zou t wel fijn zijn als je de verzorging kan aanpasseren ze inderdaad dan ook echt die dag komen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gevaar van zelf een bezorgdag kiezen, is dat dat ook vaak niet haalbaar is voor postnl, tenzij je die dag echt een tijdje vooruit kiest. Een dag of 3-4 na je besteldatum bijvoorbeeld. 

De reden dat track & trace vaak niet klopt, is omdat zodra ik een pakje aanmeld bij het postpunt, er een ((meest ideal geval) verwachtte leverdatum in het systeem komt te staan. Die blijft staan. Tot het pakje weer ergens gescand word, dan word het eventueel aangepast als dat moment niet haalbaar is.

Als ik een label aanmaak, zie je staan dat het nog niet bij postNL is. Maar zodra ik het bij het postpunt breng, komt de bezorgdatum in beeld. Dan moet het van het postpunt opgehaald worden en naar het sorteercentrum in goes. Vandaaruit sorteren ze het verder en komt het in een vrachtwagen naar het sorteercentrum het dichtst bij jouw woonplaats. Vandaaruit moet het dan weer gesorteerd worden in de juiste bus van de bezorger die jouw wijk/dorp rijd. Dat zijn dus best veel stappen, waar best wel eens wat mis kan gaan. 

Word het dus niet gescand ergens, dan blijft het bezorgmoment staan tot het voorbij is. En dan springt het pas naar het volgende verwachtte bezorgmoment. Maar als in al die tijd het pakje geen stap verder is gekomen, bijvoorbeeld omdat het nog bij een postpunt of sorteercentrum staat, kloppen die bezorgdatums dus niet.

Ze kunnen beter bij het aanmelden bij het postpunt zetten dat het pakketje bij postnl is aangekomen, maar nog niet in de bus van de bezorger zit, en pas op het moment dat een pakje gescand word om die bus in te gaan - het daadwerkelijke verwachtte bezorgmoment vermelden. Maar het probleem daar mee is is dat dan het bezorgmoment vaak pas op de dag zelf bekend is, en mensen voor die tijd al gaan e-mailen en bellen van waar blijft mijn pakje. Mensen willen het bezorgmoment veel eerder weten. Vandaar dat ze dus standaard het als-alles-mee-zit-en-perfect-gaat bezorgmoment communiceren naar de klant. Meestal klopt dat ook wel, als alles mee zit. Maar in een kwart van de gevallen is dat totaal niet haalbaar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet kan klagen over PostNL, TNT of wat dan ook. Mijn pakketjes worden altijd wel op het aangegeven tijdstip bezorgd. (o jee, ik moet het nu eigenlijk afkloppen) Vaak kies ik er ook voor om het bij de lokale supermarkt te laten bezorgen zodat ik het na m'n werk kan oppikken.

Pfff, ik was zaterdag verplicht bij de dierenwinkel (ik was afgelopen week iets te laks geweest met hooi en dingetjes te bestellen voor de dieren dus ik had te weinig hooi op voorraad, dan maar even 2 zakken halen bij de dierenwinkel)

Er waren 2 ouders en een klein meisje (jaar of 4) die een konijntje kochten. Ik vond het zo zielig, dat konijntje in een klein doosje, helemaal bang en ik vond dit een typisch voorbeeld van mensen die een konijn kopen in een dierenwinkel, waarschijnlijk thuis in een kooi, in z'n eentje, eerst heel veel aandacht van het meisje en daarna wordt er niet naar omgekeken. Dat gevoel had ik er bij maar laten we hopen dat ik er naast zit... Maar krijg het toch niet uit m'n hoofd. Bah, nu weet ik weer waarom ik nooit naar de dierenwinkel ga!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Newby1981 De hokjes bij de dierenwinkel zijn ook altijd zo klein 😥. En de konijntjes ook, voor de schattigheidsfactor natuurlijk. Ik snap die dierenwinkels ook echt niet, bij ons in de buurt zit er een die wel echt goede producten verkoopt, en ook echt goed advies kan geven over sommige dingen. Maar dan nog steeds wel levende dieren verkoopt, en binnenkooien, en yoghurt drops. Die moeten toch beter weten denk ik dan? 

@Evee Ik snap dat jij hier verder ook niets aan kan doen, maar wat hierboven gezegd wordt klopt inderdaad. Ik laat het bewust niet op een postnl punt bezorgen zodat ik niet zelf hoef te gaan sjouwen, maar grote kans dat ik het daar nu alsnog moet gaan ophalen, omdat ik het bezorgmoment niet kan wijzigen. Hij ligt nu overigens nog steeds niet bij het sorteercentrum, dus zou het pakje nog op weg naar Goes zijn dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@happy211 Vrijdag is niet alles meegenomen bij het postpunt. Zaterdag is er een extra rit geweest. Normaal zou dat dus maandag bezorgd worden, maar als ik kijk bij de gegevens van jouw 2 dozen, staat er deze melding:

8 nov. 2019    16:11 Uur    Zending is bij PostNL

11 nov. 2019    03:30 Uur    Zending is vertraagd omdat het erg druk is

Ik vermoed dus dat er achterstand is bij het sorteercentrum in Goes, en het daar nog niet vertrokken is. De dozen zijn namelijk ook nog niet gewogen, en het gewicht komt er altijd bij te staan als het in het sorteercentrum in Goes verwerkt is. Ik denk dus dat ze daar nog staan te wachten op verwerking, helaas. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk zelden klachten over Postnl, laatst wel een pakket dat eruit zag alsof het via een oorlogsgebied verzonden was... Maar gelukkig zijn dat uitzonderingen. Verwacht vandaag wel een heel duur pakket terwijl ik niet thuis ben, dus de garagedeur open gelaten en briefje opgehangen en maar hopen dat het keurig op z'n plek ligt en de bezorger de konijnen niet heeft laten ontsnappen 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Evee:

@happy211 Vrijdag is niet alles meegenomen bij het postpunt. Zaterdag is er een extra rit geweest. Normaal zou dat dus maandag bezorgd worden, maar als ik kijk bij de gegevens van jouw 2 dozen, staat er deze melding:

8 nov. 2019    16:11 Uur    Zending is bij PostNL

11 nov. 2019    03:30 Uur    Zending is vertraagd omdat het erg druk is

Ik vermoed dus dat er achterstand is bij het sorteercentrum in Goes, en het daar nog niet vertrokken is. De dozen zijn namelijk ook nog niet gewogen, en het gewicht komt er altijd bij te staan als het in het sorteercentrum in Goes verwerkt is. Ik denk dus dat ze daar nog staan te wachten op verwerking, helaas. 

Bedankt voor de info @Evee. Bij geeft hij nog steeds aan dat het vandaag bezorgd gaat worden, maar ook dat het nog niet in het sorteercentrum aangekomen is, dus we wachten maar af. 

Over het algemeen vind ik het niet erg om wat langer te moeten wachten op mijn pakketjes (en anders is het vaak mijn eigen schuld dat ik het te laat besteld heb). Maar als ik een mailtje krijg met: je pakket wordt vandaag bezorgd, dan zorg ik ook dat ik thuis ben voor de bezorger. Dan is het heel vervelend als het niet komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Myparcel heeft storing, ik ben nu dus klaar met inpakken maar kan niets verzenden, want ik kan geen labels aanmaken. Alles dus maar gewoon ingepakt en met naam en bestelnummer gestickerd nu, en hopen dat het vanmiddag nog wel opgelost is. Dan rij ik nog wel terug om alles te voorzien van verzendlabel en weg te brengen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tuurlijk zeg ik net dat ik nooit problemen heb met Postnl heb ik nu hetzelfde als happy 😭 en ik heb het pakket echt vandaag nodig want ik had eerst al elders besteld maar daar was het opeens niet leverbaar en nu heeft Mars dus bijna geen voer meer.... En het is opeens onderstreept maar ik kan het niet aanpassen op mijn telefoon xD

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@happy211 Het lijkt er op dat jouw pakketjes vandaag eindelijk bezorgd gaan worden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn voorraadkast is overgenomen door meelmotten. Zo ongelooflijk smerig. Net dus al mijn zakken met meel en quinoa etc weggegooid. 🤮

En nu heb ik dus overal jeuk.

• Verdrietig 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .