Spring naar bijdragen
Evee

Klaagtopic 2019

Recommended Posts

15 minuten geleden zei Marjoleink:

Hebben jullie dat ook weleens? Dat volgens de PostNL app je pakket (van Bunnybunch deze keer) thuis bezorgd is, terwijl je toch heel zeker weet dat er niemand thuis is? Het stond in de kliko, bovenop de verpakking van de gehaktballetjes van gisteren. Lekker frisūü§Ē

Het gebeurd hier vaker dat ik braaf de hele dag thuis zit te wachten en opeens de status zie veranderen in u was niet thuis. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Evee:

Regent het bij jullie ook zo?

Sinds halverwege de middag een heel klein beetje. Vanmiddag mantrailen (speuren, waarbij de honden om de beurt zoeken naar een 'vermiste' persoon aan de hand van een geurlapje die ze eerst geroken hebben) met onze hond (en 2 andere honden) vlak bij Gieten in de staatsbossen. We trainden van 13.00-15.00 uur en toen we weer naar huis reden begon het net wat te spetteren. Net na het eten nog even de plasbakken van de konijnen verschoond en dat ging ook nog prima, met maar een paar spettertjes regen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Samen met mijn vriendin en de kolonie  konijnen proberen we een nieuw huisje te bemachtigen. Helaas worden we welke keer overboden door die randstad **** die in het oosten willen wonen. 

bewerkt door Evee
houd het netjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

weet je zeker dat het mensen uit de randstad zijn? Er wordt ook enorm veel opgekocht door huisjesmelkers die het vervolgens verhuren in de private sector.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En op dit moment is het geen goede markt voor starters. De vraag ligt enorm veel hoger dan het aanbod. Bij ons in de wijk alleen al zijn 13 zoekers en tot 2 ton stond er toen maar 1 huis te koop. Waardoor iedereen tegen elkaar op gaat bieden, want niemand wil misgrijpen. Ons huis heeft niet eens te koop gestaan en was al verkocht. Op Facebook delen was genoeg. En inderdaad wat Rifca zegt, het is geen tijd om te sparen en onroerend goed is een relatief veilige belegging. Heb je dus wat te besteden, gebeurt het vaak dat dat geld ipv te sparen wordt gestoken in onroerend goed. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-10-2019 at 15:12 zei Rifca:

weet je zeker dat het mensen uit de randstad zijn? Er wordt ook enorm veel opgekocht door huisjesmelkers die het vervolgens verhuren in de private sector.

Jup, ben ze al tegengekomen tijdens het sporten. Het is gewoon van de gekke een huis waar 2,5 ton voor gevraagd word gaat voor 3,25 weg.... Zoals het er nu uitziet moeten we onze wensen bijstellen om hier te kunnen wonen of opzoek gaan naar een soort gelijk huis in een andere regio (verder Achterhoek/ Twente in) maar ja dan zijn we net zo slecht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb sinds mijn vader is gestorven in april niet zo'n lekker jaar, ook best wel wat moeten ziek melden. 1,5 week geleden ben ik door hoge werkdruk over mn grenzen gegaan en heb ik me weer eens een dag ziekgemeld. Daarna gesprekje gehad met mn leidinggevende over hoe het met me ging omdat ik me zo'n 5x had ziekgemeld. Was verder prima gesprekje. Nu heb ik gisteravond mega buikgriep gekregen en heb ik me vanochtend weer ziek moeten melden. En moet ik mn leidinggevende straks bellen zodra zij aanwezig is. Ik voel me zo schuldig maar ben echt hartstikke ziek. Meer mensen die zich weleens schuldig voelen als ze zich ziek melden? Mijn man zegt altijd ziek is ziek maar ik voel me er zo stom over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb altijd het gevoel dat ik iets nuttigs moet doen, ook al ben ik doodziek. Dus je bent niet de enige. 

Geen zorgen: de bedrijfsarts wil waarschijnlijk weten of er iets op de werkvloer speelt waardoor jij wat vaker thuisblijft. Ik zou als ik jou was ook zeker de werkdruk noemen.

Beterschap!

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat inderdaad.. ik kan niet thuis werken want ik werk in de zorg. Waardoor je niet alleen je collega's maar toch ook je cli√ęnten in de steek laat als je ziek bent.¬†

Oh dat lucht wel een beetje op.. ben een echte doemdenker dus maak me daar flink zorgen om. Al heb ik niets te verbergen, dus ben ook wel benieuwd hoe het zal gaan. Maargoed weer genoeg geklaagd voor vandaag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ha konijnenvrienden¬†ūüėäIk ben sinds vandaag pas¬†lid van dit forum, maar heb helaas een enorme baaldag, en het¬†lucht hopelijk op als ik het hier opschrijf!.

Gisteren zou ik naar een festival van ADE gaan, maar helaas was ik de hele afgelopen week ziek. Moest ik dus helaas afzeggen. Alsof dat niet genoeg was, werden de vrienden met wie ik zou gaan boos, vonden het niet kunnen dat ik zo kort van tevoren nog afzeg. Daardoor lag ik met een dubbel shit gevoel op de bank vandaag.

Gisteravond/vannacht besloten de buren ook nog om een feestje te geven. Normaal vind ik het alleen maar leuk, maar niet nu ik me ziek en moe en  gewoon BLEGH voel. Gaf me ook nog een dubbel rotgevoel dat zij een leuk feestje hadden, terwijl ik al m'n plannen had gecanceld.

Heb zelfs in m'n droom gebaald, dus was al enorm vroeg wakker ook nog.

Naja, het goede nieuws: de hele zondag heb ik NIKS gepland, ik ga lekker iets bakken (koekjes ofzo),  en ga gewoon eens heerlijk onder m'n dekentje op de bank! En hoewel ik beroerd voel, heb er best een beetje zin in vandaag!

• Verdrietig 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah wat balen! Maar voor jou is het toch veel meer balen dan voor je vrienden? Snap dat je er naar uitkijkt en dan lig je in je eentje op de bank te balen.. hopelijk snel wat beter. Zijn het goeie vrienden van je? Vind die reactie niet echt normaal

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kom ook even klagen. Sinds een paar maanden hebben mensen in de straat een hond. Maar de hond is blijkbaar niet te handhaven en loopt steeds weg. Vorige week de hond een paar keer op straat gezien, werd bijna aangereden... Vorige week was ik 's middags toevallig thuis, ik zat aan de keukentafel, keek naar buiten en zag de hond bij het konijnenhok staan. Die was dus onze tuin ingelopen. Ik vlug naar buiten en was behoorlijk kwaad dus heb de hond "naar huis gebracht" en die mensen nog eens vriendelijk verzocht hun hond binnen te houden maar ze reageerden niet echt. Het gaat hier ook nog eens om een Mechelse herder dus die zijn behoorlijk sterk.

Ik zit nu steeds in de stress dat die hond weer onze tuin inloopt en de ren kapot bijt.

En ondertussen ben ik boos dat je zo'n hond los laat lopen. (ik ben trouwens gek op honden hoor maar zo'n Mechelse herder vind ik wel een beetje eng en ik vind het gewoon niet normaal dat je je hond steeds los laat lopen. Ik begrijp goed dat het altijd een keer kan gebeuren dat je hond ontsnapt maar dit gebeurd bij hun om de haverklap. Heb ook niet echt het idee dat hun er erg mee zitten)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Newby1981:

Ik kom ook even klagen. Sinds een paar maanden hebben mensen in de straat een hond. Maar de hond is blijkbaar niet te handhaven en loopt steeds weg. Vorige week de hond een paar keer op straat gezien, werd bijna aangereden... Vorige week was ik 's middags toevallig thuis, ik zat aan de keukentafel, keek naar buiten en zag de hond bij het konijnenhok staan. Die was dus onze tuin ingelopen. Ik vlug naar buiten en was behoorlijk kwaad dus heb de hond "naar huis gebracht" en die mensen nog eens vriendelijk verzocht hun hond binnen te houden maar ze reageerden niet echt. Het gaat hier ook nog eens om een Mechelse herder dus die zijn behoorlijk sterk.

Ik zit nu steeds in de stress dat die hond weer onze tuin inloopt en de ren kapot bijt.

En ondertussen ben ik boos dat je zo'n hond los laat lopen. (ik ben trouwens gek op honden hoor maar zo'n Mechelse herder vind ik wel een beetje eng en ik vind het gewoon niet normaal dat je je hond steeds los laat lopen. Ik begrijp goed dat het altijd een keer kan gebeuren dat je hond ontsnapt maar dit gebeurd bij hun om de haverklap. Heb ook niet echt het idee dat hun er erg mee zitten)

Ik snap dat je daar van baalt! Mijn zus heeft een Mechelaar, lief dier hoor maar ik heb hem liever niet bij de konijnen nee.

Even heel praktisch, kun je je eigen tuin niet afsluiten zodat de hond er niet meer in kan en je konijnen dus in alle rust en veiligheid in hun ren kunnen zitten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Rifca:

Ik snap dat je daar van baalt! Mijn zus heeft een Mechelaar, lief dier hoor maar ik heb hem liever niet bij de konijnen nee.

Even heel praktisch, kun je je eigen tuin niet afsluiten zodat de hond er niet meer in kan en je konijnen dus in alle rust en veiligheid in hun ren kunnen zitten?

In de toekomst is het inderdaad de bedoeling dat de tuin afgesloten wordt maar aangezien onze tuin nog een bouwval is en m'n man er druk aan bezig is is dit er nog niet van gekomen. Het is ook niet heel makkelijk om het een twee drie te realiseren omdat we vrijstaand wonen en het huis naast ons is ook nog niet klaar. Maar ik zal een stuk geruster zijn als de tuin gewoon helemaal dicht is. Niet alleen vanwege die hond maar wie weet wat voor gekken er rond lopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dwerg123 balen, veel beterschap gewenst in ieder geval!

@Newby1981 Is het niet mogelijk rondom het konijnenverblijf een extra omheining te maken voor nu? Dus dat je met een rol (evt grof, niet al te duur maar wel stevig-hond-buitenhoudend) gaas en paaltjes een extra barrière maakt? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

@Newby1981 Is het niet mogelijk rondom het konijnenverblijf een extra omheining te maken voor nu? Dus dat je met een rol (evt grof, niet al te duur maar wel stevig-hond-buitenhoudend) gaas en paaltjes een extra barrière maakt? 

Ik denk eigenlijk dat dat niet mogelijk is. De palen van de ren zitten in de grond maar direct tegen de ren liggen de tegels zeg maar. Ik zou niet weten hoe dat er rond moet eigenlijk. Ik zal het vanmiddag eens aan m'n man vragen maar ik weet al wat hij gaat zeggen "als ik die hond hier nog 1 keer zie bel ik de politie".

Maar ik ga het er evengoed nog even met m'n man over hebben vanmiddag of we een snelle makkelijke en tijdelijke oplossing kunnen bedenken. Moet er toch niet aan denken dat je thuis komt en je hok / ren is opengebeten.

Helaas een paar jaar geleden is dit gebeurd een heel eind verder in de straat. Niet door dezelfde hond hoor. Echt vreselijk :-(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is ook belachelijk dat je er voor moet zorgen.

Melding maken kan, dan gaat de wijkagent, dierenpolitie en/of een boa van de gemeente bij die mensen langs (is een geen-spoed melding, en daar kunnen ook wel weer een paar dagen overheen gaan voor er iemand langskomt of ze moeten net toevallig en tijd hebben en in de buurt zijn). En er kan hooguit een boete gegeven worden aan de baasjes voor het niet-aangelijnd zijn van de hond binnen de bebouwde kom als de hond losloopt op het moment dat een agent of boa er is en ze het dus daadwerkelijk zien.

Je kan pas aangifte doen als er echt sprake zou zijn van vernieling door de hond (bijv. gesloopt hok en/of doodgebeten konijnen), maar dat wil je ten eerste natuurlijk boven alles voorkomen, en zelfs als het gebeurd is er meestal geen bewijs (of je moet een camera ophangen).  Ik denk dat het dan eerder een verzekeringskwestie is, dus zonder gevolgen voor de hondenbaasjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat een gedoe op de A12... 

Denk je iets voor 3-en te vertrekken en de file dan wel voor te zijn, ben je nog steeds 2,5 uur bezig om thuis te komen.
Zal blij zijn als de brug weer open is, maar dat duurt nog wel een paar weken ūüėē

Jaren geleden is een van mijn konijnen door een hond uit het hok gegrepen, stond toen ook nog geen schuttingen. Dat wil je echt niet ūüėē¬†desnoods zou ik de konijnen binnen of in een schuur ofzo zetten.¬†

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De laatste 2 weken word ik dagelijks een aantal keer gebeld door engelse (+44) telefoonnummers op mijn privé telefoon. Heel irritant. Ik neem niet op en blokkeer het nummer elke keer als spam, maar het is elke keer een ander telefoonnummer en het begint toch wel irritant te worden.

Lijk ik eindelijk van de telefoonspam op mn zakelijke nummer af te zijn, begint het op mn priv√©nummer ūü§®

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog een klaag (klaagdagje hier haha)!

Het loopt helemaal mis bij het postpunt met de bunnybunch pakjes. Tot vrijdag haalde een koeriersbedrijf ze op, maar blijkbaar waren die vrijdag voor het laatst. Er horen 2 ritten per dag gedaan te worden, 1 rond 2 uur en 1 rond 5 uur. In totaal voor 7 rolcontainers. Daar zit ik op rustige dagen niet aan, op drukke dagen zit ik er overheen. En naast mijn pakjes zijn er ook nog pakjes van een andere webwinkel op het dorp, en van het postpunt in de supermarkt zelf.  Maar ja, blijkbaar is het alles wat mogelijk is hier. 

Nou heb ik al heel wat geklaagd over dat koeriersbedrijf, van smijten met pakjes tot smokkelen met de riten (de laatste weken kwamen ze om half 5 de eerste keer, en dan kwart over 5 nog een keer, maar zonder te lossen tussendoor, de tweede rit maakten ze dus echt voor de sier, en er paste dan niets meer bij. We wonen achter de supermarkt en kijken op het magazijn waar de pakjes in staan, dus ja, we houden het wel in de gaten he ūüėȬ†Vaak hielp het al om een praatje te maken met de chauffeur, en evt, te helpen met inladen. Dat is dan maar zo.

Gisteren liep het echter wel flink mis, er kwam dus pas om kwart voor 6 iemand pakjes halen, en die stond maar op voor 3 rolcontainers. terwijl er denk ik een stuk of 8-9 containers aan pakjes stond... Hij weigerde dus ook meer mee te nemen. Ik klagen. Supermarkteigenaar klagen. Andere webwinkel hier op het dorp klagen.

Ik ging dus net de pakjes van vandaag brengen, maar helaas was er dus nog niets opgehaald. Geen extra rit hoewel dat beloofd was. Geen rit om 2 uur, die officieel er wel hoort te zijn.  Dus weer doorgeven als klacht. 

Nu staat er dus een gehuurde¬†verhuiswagen met postNL chauffeur om de pakjes in te laden¬†ūüėā

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .