Spring naar bijdragen
Evee

Klaagtopic 2019

Recommended Posts

Ik heb Binky gisteravond weer opgehaald en ze zit nu in de bijkeuken. Monky zit nog wel buiten maar die kan ik dan misschien beter naar binnen halen? Ik had ze ook gescheiden gehouden omdat ik wou zien of Binky eet en of ze keutels heeft. Ze eet gelukkig weer een beetje maar het loopt nog niet over. Maar we weten dus eigenlijk niet wat ze nou heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het niet medisch noodzakelijk is om Binky appart te houden zou ik ze samen zetten. In dit geval betekend dat inderdaad Monky naar binnenhalen.

Kost iets meer aandacht om in de gaten te houden of Binky goed eet en keutelt, maar geeft haar wel steun. Althans in mijn ervaring hebben de zieken nijnen veel steun aan hun vriendje, soms schijnen ze juist ruzie te maken dus dat zou ik wel even in de gaten houden als je ze weer samen zet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb Monky vanmiddag even binnen gehaald maar dat ging niet echt bepaald goed. Monky ging haar gelijk opjagen en Binky werd helemaal zenuwachtig en begon zelfs te knorren. Monky zit dus nu weer buiten. Ik ben nog wel terug naar de DA geweest met Binky daarnet want toen ik thuis kwam van mijn werk had ze vrijwel niets gegeten en er lagen allemaal trosjes blindedarmkeutels, geen enkele normale keutel. De DA vermoed sterk een blaasontsteking omdat ze voelde dat het daar pijn deed. Blaastenen of een tumor is uitgesloten door die echo. Ze moet nu 2x per dag antibiotica, pijnstilling en zo lang ze niet zelf eet moet ik haar dwangvoeren. 

Weten jullie na hoeveel tijd je een koppel opnieuw moet koppelen eigenlijk? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Newby1981:

Weten jullie na hoeveel tijd je een koppel opnieuw moet koppelen eigenlijk? 

Nee, mijn nijnen zijn altijd heel lief voor elkaar, ik gooi de ‘zieke’ direct bij thuiskomst weer in zijn/haar verblijf en dat gaat tot nu toe altijd goed. Maar ik kan me voorstellen dat hier geen vaste termijn voor staat. Als binky stress krijgt is het misschien toch beter ze apart te houden tot ze opgeknapt is, en dan rustig de tijd nemen om ze weer samen te laten. Het kan vast geen kwaad om de herintroductie als koppeling in te steken. Als het goed blijkt te gaan kun je ze alsnog snel weer in hun eigen verblijf laten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Binky en Monky kunnen normaal wel goed overweg maar Monky is nogal overheersend. Dus zeker als Binky ziek is gaat dat echt niet. Ik hoop dat Binky snel opknapt en dat ik ze samen kan steken want ik heb niet alleen medelijden met Binky maar ook met Monky omdat zij nu alleen buiten in de ren zit. Vind dat zo zielig.

Wel fijn dat jouw koppel echt altijd lief is voor elkaar!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Newby1981:

Ik heb Monky vanmiddag even binnen gehaald maar dat ging niet echt bepaald goed. M

Heey Newby,

Wat vervelend dat het weer niet goed gaat met Binky. Hopelijk snel weer er bovenop. Hoe gaat het vandaag? 

Ik zou als het nu niet lukt met koppelen even wachten tot hij weer de oude is. Is nu natuurlijk wat zwakker.

Gisteren heb ik je denk ik gezien bij de dierenarts in Sas rond 18:00 kan dat? Ik was er voor vaccinaties en toen ging het inderdaad over een blaasontsteking. Was daar voor de jaarlijkse vaccinaties. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is de urine ook onderzocht? Hopelijk knapt ze met de antibiotica snel weer op. 

Ik zou Binky nog een paar dagen alleen binnen houden. Als ze weer een eind is opgeknapt kan je ze eventueel even samen op neutraal terrein zetten in bijvoorbeeld een panelenren.

Zelf zet ik het inmiddels weer een eind opgeknapte zieke konijn na een dag of 10 scheiding altijd weer gewoon terug in de eigen ren bij de partner. Het kan dan even onrustig zijn, maar hier gaat het dan eigenlijk altijd goed. Als je denkt dat Monky vervelend gaat doen kan je ze dus even op neutraal terrein zetten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Momoxx, ik was inderdaad donderdag rond 6 uur bij de dierenarts in Sas, toevallig:-) Gelukkig was je daar voor vaccinaties en niets vervelends!

Hoi Lien, de urine is niet onderzocht, ze vroeg wel om mee te nemen maar dat is niet gelukt. 

Binky zit nu in de ren in de garage en ik heb gisteravond Monky er toch maar bij gezet. De eerste 5 minuten werd Binky opgejaagd maar daarna ging het wel goed en leek zelfs Binky vrolijk. Ze begon ook wat fanatieker te eten. Maar toen ik daarnet beneden kwam zat ze er maar sipjes bij en wilt ze ook niet eten. Heb haar net de antibiotica gegeven en Carprofen dus hopelijk knapt ze dan weer wat op. Probleem is ook dat ze nu bang voor me is omdat ik haar 2x per dag uit de ren moet pakken en dus moet ze niet veel van me hebben. Pfff, zo vervelend altijd als het niet goed gaat met je dieren, ben echt nog liever zelf ziek!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zorgen om de nijntjes is inderdaad zo vervelend 😞 Als je zelf ziek bent kun je (meestal) tenminste uitleggen wat er mis is.

Al moet ik zeggen, gister 6 uur met m’n opa van 91 bij de spoedeisende hulp zitten wachten, wordt je ook niet vrolijk van...

wel fijn dat ze weer samen kunnen zitten! Dat bange gaat staks wel weer over, als ze beter is kun je het vertrouwen weer rustig opbouwen. Iepe begint hier ook al te stampen als hij me alleen al ziet aankomen na het eten... 

ps evee is er een paar dagen niet en we hebben stiekem toch een konijnentopic van dit topic gemaakt 🤣

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oeps, dat was idd niet de bedoeling, wou alleen woensdag even klagen dat er weer een konijntje ziek is en vond het overdreven om er een topic voor aan te maken. Vervelend van je opa, hopelijk gaat het ondertussen beter?! 

Ik hoop dat ze snel beter wordt want nu gaat het niet zo goed. Ze wilt vrijwel niet eten en heb net dwangvoeding er bij gegeven zodat ze toch wat binnen krijgt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben echt een anti-postnl bezorger offensief begonnen haha. Vorig jaar zijn de vaste bezorgers van postNL vervangen, het dorp is "verkocht", uitbesteed aan een niet postNL bedrijf. Nu dus vage busjes, vage personen, slechte service. Terwijl de vaste bezorgers echt helemaal top waren. Duidelijk verschil dus. 

We hebben een camera bij de voordeur hangen die opneemt op het moment dat iemand het pad bij de deur op komt. We kunnen dus altijd terugzien wat er gebeurd. Gisteren belden ze niet eens aan, ik was thuis, keek nog uit het raam of het een pakje voor ons was, maar het was al bij de buren afgegeven. Nu kreeg ik weer een pakje, maar hebben ze niet eens aangebeld, zo in brievenbus gegooid (en nee het is geen brievenbuspakje, onze brievenbus is zo een losse bak naast de deur, waarvan de klep niet op slot zit, je kan er dus iets in stoppen wat groter is dan een telefoonboek). Prima dat je dat doet als we er niet zijn, maar voor een gewoon pakket moet je toch echt even aanbellen vind ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom terug evee 🙂

volgens mij klaagde hier iemand laats over een “ontploft” toilet. Ik had nog nooit iets over reiniging gehoord, nou te vroeg gejuicht... Volgende week komen ze langs. In de aankondiging staan adviezen om zooi te voorkomen maar toch ben ik nu een beetje bang. 

@Newby1981 Hoe gaat het inmiddels?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij was ik dat. Het adviesdata ik had gekregen was iets zwaars op je toiletdeksel leggen maar dat is niet genoeg. Dus als ik jou was zou ik een vuilniszak op je toiletpot leggen en die vastplakken met ducttape. En daarna iets zwaars op het deksel. Dat is even lastig als je moet plassen, maar als het water je gang in loopt is ook lastig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor de extra tip even duktape inslaan. Ik ga wel ergens anders plassen.

In de brief stond ook nattehanddoeken onder de deksel en op alle gootstenen. Ik weet niet hoeveel oude handdoeken ze denken dat ik heb, maar m’n badhanddoeken ga ik daar dus echt niet voor gebruiken. Blegh!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Rifca:

In de brief stond ook nattehanddoeken onder de deksel en op alle gootstenen.

Hier zijn voor zover ik weet geen problemen geweest met de gootsteen, douche afvoer etc. Alleen dat het water waarmee ze de rioolbuis schoonspuiten onder de toiletbril door spoot. En bij de mensen die geen maatregelen hadden genomen spoot het tot aan het plafond. Het is niet mijn bedoeling om je bang te maken, maar wel om (hopelijk)  te voorkomen dat je problemen krijgt. Mocht het toch misgaan: brief bij de hand houden en meteen bellen dat ze een schoonmaakploeg moeten sturen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben al lang blij dat ik toevallig jou verhaal las en dus weet dat ik het wel serieus moet nemen. En dat de deksel dichtdoen niet voldoende is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Marjoleink Als ik had mogen kiezen zou ik misschien niet zo egocentrisch zijn, maar nu het toch zo gelopen is...

...hoor je mij niet klagen 😋

Ik hoop echt zo dat ik niet alsnog een kliederboel aantreft. Ben er niet helemaal gerust op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .