Spring naar bijdragen
Evee

Klaagtopic 2019

Recommended Posts

Ik wordt zo ontzettend verdrietig van al die dierenwinkels, en blijkbaar ook fokkers, die mensen nog steeds met 2 ukkies van het zelfde geslacht naar huis laten gaan. En een maand of 6 later zit het baasje met een hoop elende en niet zelde slijten de nijntjes de rest van hun leven in eenzaamheid 😢 (gelukkig zijn er natuurlijk ook mensen die een oplossing vinden waarvan iedereen, mens en konijnen, gelukkig wordt)

En ik irriteer me mateloos aan mensen die adviezen over het welzijn van hun konijn(en) gewoon in de wind slaan omdat dat hun beter uit komt 😠

Zo dat moest ik ff kwijt!

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu mag ik weer: vandaag werd bij ons het riool doorgespoten. Ik braaf op de wc-deksels iets zwaars gelegd, maar het water spoot er gewoon onderdoor. Toilet en badkamer stonden volledig blank. Was ik net beneden klaar met schoonmaken, hoor ik dat er een schoonmaakploeg komt. Twee uur later komen er twee busjes. Hebben ze mij eerst van de lijst gehaald omdat ik gezegd zou hebben dat het niet hoefde, terwijl ik niemand had gesproken. Komt er uiteindelijk iemand kijken, die zegt " het is niet vies". Eh....3 centimeter rioolwater op je vloer is niet vies? Ze zouden komen desinfecteren, en er zijn bloemen bezorgd, dus ik dacht dat is opgelost. Kom ik eind van de middag in de badkamer, hebben ze alleen de vloer gedaan en niet het toilet, dat uiteraard ook drijfnat was. Kon ik dus weer aan de slag. Niet echt een leuke dag dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ieuw! Klinkt niet echt lekker! Volgende keer (hoop niet dat die komt) de wc insealen met folie en dan het deksel dicht doen met iets zwaars er op?

Ik slaap zo ontzettend slecht deze week. Schrik elke keer midden in de nacht wakker, en kom dan niet meer in slaap. Slaap niet meer dan een uur of 5 per nacht en dat is voor mij echt te weinig...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze komen in 2040 weer, dus voor nu ben ik er vanaf.

Dat is echt heel vervelend zeg! Heb je enig idee hoe het komt? Zit je iets dwars, ben je anders gaan eten, meer koffie,....?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee geen idee. De eerste keer (zondag op maandag) dacht ik dat het was omdat het zo hard waaide, dat floot best, wij hebben een "hoekhuis", tussen ons huis en de buren floot de wind echt enorm. De nacht erna had ik een hoestbui (niet dat ik verkouden ben ofzo) en stootte ik mijn water om, dus moest ik dweilen. De nacht er na werd ik gillend wakker uit een nare droom (had het denk ik te warm toen?) Deze nacht heb ik echt geen idee wat het was.

Als ik dan eenmaal wakker lig ga ik wel piekeren over dingen, maar eigenlijk slaat dat nergens op, het gaat niet om belangrijke dingen ofzo. Maar daardoor kom ik wel lastig opnieuw in slaap. Soms ga ik dan maar een saaie serie op netflix kijken (steek je nog wat van op ook over onderwerpen waar je niets van wist haha, zoals over de schilderijen van jeronimus bosch hahaha), in de hoop dat het zo saai is dat ik er van in slaap val. Dan pieker ik tenminste niet. Soms werkt dat, soms ook niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vannacht werd ik weer wakker, om 10 over 4. Maar ik had echt zo iets van ik ga er niet aan toe geven, ik ga niet uit bed, ik wil gewoon slapen. En dat werkte, ik heb heerlijk geslapen tot 7 uur vanochtend!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vervelend he, slecht slapen en niet meer in slaap kunnen komen. (weet er helaas alles vanaf, heb al jaren slaapproblemen en ben eigenlijk standaard rond half 5 wakker) Gelukkig heb je verder kunnen slapen dus gaat de goeie kant op :-) Hopelijk vannacht weer zonder onderbrekingen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-3-2019 at 10:08 zei Evee:

Ieuw! Klinkt niet echt lekker! Volgende keer (hoop niet dat die komt) de wc insealen met folie en dan het deksel dicht doen met iets zwaars er op?

Ik slaap zo ontzettend slecht deze week. Schrik elke keer midden in de nacht wakker, en kom dan niet meer in slaap. Slaap niet meer dan een uur of 5 per nacht en dat is voor mij echt te weinig...

Hoe slaap je inmiddels Evee? Ik heb dit ook, heel regelmatig. Ik word rond 4 of 5 uur wakker en slaap dan niet meer. Als ik vroeg naar bed ga, dan is het 4uur wakker worden dus dat helpt niet. Irritant he! Ik word er ook best ongezellig van eigenlijk...newby... jij dus ook.... bij deze een goede nachtrust gewenst alvast deze nacht!

en dat rioolspuiten... waarom gebeurt dat? Ik heb soms het idee dat het hier ook een goed idee zou zijn, maar wie neemt zo’n initiatief? Dit dan aan MarjoleinK natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Michl:

Hoe slaap je inmiddels Evee? Ik heb dit ook, heel regelmatig. Ik word rond 4 of 5 uur wakker en slaap dan niet meer. Als ik vroeg naar bed ga, dan is het 4uur wakker worden dus dat helpt niet. Irritant he! Ik word er ook best ongezellig van eigenlijk...newby... jij dus ook.... bij deze een goede nachtrust gewenst alvast deze nacht!

Ik slaap op het moment gelukkig weer beter! Ik heb het soms met vlagen, periodes dat ik slecht slaap. En dan weer een tijd niet. Hopelijk komt het bij jou ook weer snel goed!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Marjoleink:

De gemeente volgens mij. Het gebeurt hier blijkbaar eens per 20 jaar, voor mij was het ook nieuw.

Aha. Dan wacht ik het eventueel rustig af. Zolang de boel doorloopt .. is het goed! Geen behoefte aan extra dweilacties ;-).

12 uur geleden zei Evee:

Ik slaap op het moment gelukkig weer beter! Ik heb het soms met vlagen, periodes dat ik slecht slaap. En dan weer een tijd niet. Hopelijk komt het bij jou ook weer snel goed!

Gelukkig, Evee. Ik ben eigenlijk over het algemeen een slechte slaper, sinds een jaar of 10 (toevallig de leeftijd van mijn oudste kind...!!). Maar ik accepteer het, dan is het iets minder vervelend. Alleen dat zombie gevoel overdag kan mij inmiddels wel gestolen worden. Maar, ik voel me vandaag fit, dus kom maar op met het voorjaar. De konijnen genieten alvast, ze zijn steeds buiten na al die regen van de afgelopen tijd. Fijne dag iedereen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mn baksteen is gejat!!

Ik had een baksteen bij de deur van mijn loods liggen, als deurstopper. Een best dikke steen. Gisterochtend nog gebruikt. Maar nu is hij verdwenen.... Echt nergens te bekennen! Zo eens even de beveiligingsbeelden kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie jat er nu weer een baksteen :s

Tegenwoordig moet je ook echt alles achter slot doen. Ze hebben bij mij m’n buitenkraantje een keer gejat, ook al zo kansloos. Kost allemaal niet zo veel maar wel vervelend. Mensen moeten gewoon van andermans spullen afblijven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja he, ik bedoel, het gaat maar om één steen. Maar toch.

Ik ben ook al een keer een stuk of 20 pallets kwijtgeraakt, ook zomaar opgeladen en meegenomen. Toen was het wel echt duidelijk dat er een rondje over het hele terreintje gedaan was ,toen was er bij de milleustraat gejat, geld uit een caravan die ergens stond, accu's, nog pallets bij andere bedrijven. Sindsdien heb ik camera's hangen.

Heb het nog niet teruggevonden op de camera's, is best wel een lange tijd om terug te kijken en op mn mobiel gaat dat niet zo makkelijk. Zo even mn man vragen, die komt mij eind van de middag ophalen (ben met qila naar de loods gelopen vanochtend).

Zou voor de criminaliteitscijfers toch bijna aangifte gaan doen, haha, ook al is het maar een steen. Politie is hier niet echt aanwezig helaas, geen politiebureau in onze gemeente.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat weer niet goed met Binky 😓 Ik kom gistermiddag thuis van m'n werk, niets aan de hand. Om half 8 wil ik biks gaan geven en zie ik dat er iets aan de hand is en dat ze volgens mij pijn heeft. (niet willen eten, rare lighoudingen aannemen in het nachthok) Dus naar de DA. Ze heeft pijnstilling gekregen en ik moest zelf Inflacol geven. Ik heb haar vannacht binnen gehouden. Kom ik vanmorgen beneden, heeft ze letterlijk niets gegeten en geeneen keutel gelegd. Dus ik ga zo de DA bellen en ga direct met haar langs. Pfff, vind het zo erg altijd als er 1 ziek is en ben dan zo in de stress. Ik kan daar echt niet mee omgaan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

vervelend, sterkte @Newby1981

Ik werd gisteren wakker met mega pijn tussen mijn schouders/nek. met pijnstillers net houdbaar dat ik wel naar mijn werk geweest ben, maar fijn was het zeker niet. Nu, na t slapen bijna nog meer pijn dan gisteren dus maar weer pijnstillers ingenomen. Ik weet dat ik moet proberen t rustig aan te doen, maar bewegen is wel belangrijk, maar echt alles gaat met veel pijn en moeite, aankleden, medicijnen in nemen, eten en drinken maken, laat staan het opruimen verschrikkelijk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vervelend Michelle! Heb je hier vaker last van of zomaar opeens? Als de huisarts het niet weet is misschien de osteopaat iets? Ik heb hier vaak baat bij als ik weer eens last heb van mijn rug.

Binky is nu bij de dierenarts. Ze voelde geen gas en ook niet echt een opstopping. Ze heeft een echo gehad om blaasstenen uit te sluiten, ze had namelijk het idee dat Binky daar pijn had bij het voelen.

Ze gaan haar nu om de 1,5 uur dwangvoeren om alles in beweging te krijgen. Het is toch ook niet normaal dat ze al minimaal 13 uur geen keutels heeft gehad?!

Ik zit nu niet alleen met Binky in m'n maag maar ook met Monky, die zit alleen buiten in de ren en ik weet niet of een konijn direct eenzaam is?

Wat doen jullie als 1 van jullie buitenkonijnen ziek is en even naar binnen moet? Halen jullie dan het andere gezonde konijn ook naar binnen? Ik ben namelijk ook bang dat Monky gaat lopen jagen als Binky terug in de ren komt als Monky een paar dagen alleen heeft gezeten en de ren direct als haar territorium ziet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, geen idee waar  vandaan komt. Had er in eens last van. Word ook alleen maar erger ipv minder ondanks pijnstilling. Enige houding die prettig is, is op de bank liggen met mijn benen omhoog en vanaf mijn middenrif met mn rug tegen de bank op. Echt slechte houding, maar dat geeft enigszins wat minder druk. 

Voor morgen een afspraak gemaakt bij de huisarts. Kijk aan de hand daarvan wel weer hoe veder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Newby1981 Ik heb mijn trio naar binnen gehaald nadat 1 van hen ziek was en een paar dagen opgenomen is geweest. Als een buiten konijn een paar dagen binnen is kan hij eigenlijk niet meer terug naar buiten tot de binnen en buiten temperatuur gelijk is en na de ijsheiligen. En omdat ik ze zoveel mogelijk samen wil houden zitten ze nu dus met z’n drieën binnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .