Spring naar bijdragen
Evee

Klaagtopic 2019

Recommended Posts

Het klaagtopic is een slowchat topic waar je met je mede forumleden kan klagen over vanalles en nog wat.

- Specifieke konijnenonderwerpen horen in het daarbij behorende forumonderdeel thuis

- Wees aardig voor je medeforummers, de forumregels gelden ook in dit topic!

- Discussiëren over een onderwerp hoort zonder dat je elkaar op de persoon aanvalt.

- Denk er wel aan dat alles wat je op internet zet, niet alleen op bunnybunch, openbaar is. Denk dus na voor je iets over je privéleven post of je dit wel met de wereld wil delen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klaag. Als oud- callcentermedewerker wil ik even klagen over callcenters haha.

Toen ik mijn bedrijf inschreef  bij de kvk heb ik mijn privenummer erbij doorgegeven, omdat ik nog geen zakelijk nummer had. Dat heb ik toen ik dat wel had aangepast. Toch blijf ik gebeld worden, 9 van de 10 keer op mijn privenummer, wat dus echt al heel lang niet meer bij de kvk geregistreerd staat. Met name door van die callcentermedewerkers die bellen namens mkb energie of energie collectief en dat soort onzin. Zowel prive als zakelijk (ja, dat kan als zzper!) sta ik in het bel mij niet register, en bij inschrijving bij het kvk heb ik aangegeven niet benaderd te willen worden voor dit soort dingen.  Maar toch bellen ze. En dan niet af en toe. Nee, zo'n 5x per week gemiddeld. 😤🤬

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

O dat is vervelend. Ik probeer ze altijd zo lang mogelijk aan de praat te houden, zonder iets te kopen uiteraard 😉.

Wist je dat je een klacht kunt indienen?

Bent u consument? Kijk voor meer informatie hierover op de website van ConsuWijzer, www.consuwijzer.nl. Heeft u een eenmanszaak, VOF of maatschap? Dien dan een klacht in bij de Autoriteit Consument en Markt, www.acm.nl.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze vaatwasser van nog geen 2 jaar oud heeft roestplekken aan de binnenkant. Als ik daar dan over bel, krijg ik doodleuk te horen dat dat geen garantie is want het is een gebruikersschade. Ivm het zout wat je bij moet vullen en als je dat morst moet je dat meteen weghalen. Punt is dat het water wat daarin zit omhoog komt als ik dat bijvul. En dat heeft het aangetast. 

Wel gek dat onze vorige vaatwasser van 8 jaar oud, daar totaal geen last van had. En ik het dus ook niet wist. Dus ik mag het lekker uitzoeken van de fabrikant. 

Zelfs de keukenverkoper wist dit niet.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee helemaal niks. Kreeg botweg te horen dat het niet onder de garantie valt. Heb diegene dan ook maar verteld dat we dat merk nooit weer nemen mochten we nieuwe aanchaffen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb me net met m'n domme kop bemoeid met een bericht op een weggeefhoek. Vroegen naar een konijnenhok. Plaatje erbij met een veelste klein hok natuurlijk.  Kon het niet laten om me er mee te bemoeien, dom achteraf natuurlijk want je schiet er niks mee op. Heb het geweten hoor. Ben voor alles en nog wat uitgemaakt. Ik ben kansloos, dom en moet maar naar de paaz afdeling. Heb mijn reactie maar weer verwijderd..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Renske34:

Ah. Fijn ... dat is inderdaad het merk wat wij ook krijgen. Had er verder goede ervaringen mee. Goed om te weten  😅 ...

Advies dus, maak als je het zout hebt bijgevuld, de omgeving van dat vulgat weer goed schoon als je wat hebt gemorst. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat moet bij ieder merk. In de gebruiksaanwijzing van mijn vaatwasser staat het ook niet, maar volgens mij staat het op de verpakking van het zout.  Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat teveel werk vind, dus ik vul altijd het zout bij net voordat ik de vaatwasser aanzet, dat spoelt het vanzelf weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hadden via booking een appartement gevonden in het centrum van Wenen, voor een verrassingsuitje met de schoonfamilie, voor mn schoonmoeder dr 60e verjaardag. Het was een mooie prijs, goedkoop, maar niet zo extreem dat daarmee alle bellen al gingen rinkelen.

Met de vraag om vooraf even contact op te nemen over de boeking, ivm beschikbaarheid (en ik weet dat de commissie via booking 15% is, dus waarschijnlijk ook om dat te omzeilen).  Op zich allemaal prima, dus ik had gevraagd of het dan betalen bij aankomst is, of een deel vooraf en de rest bij aankomst oid. Maar ja, toen kwam een dag later het verzoek om even het volle bedrag (binnen 24 uur) over te maken naar een spaans rekeningnummer op een naam van een particulier...  Wel op een soort van booking factuur, maar het komt toch niet officieel over.

Het appartement gezocht, maar niets van te vinden op internet. Wel het adres, het is boven een winkel, dus die via fb een berichtje gestuurd. Het zijn inderdaad appartementen er boven en het zou ook best kunnen dat er één of enkele op booking staan, maar zelf weten ze daar niets van, zij huren het pand er onder alleen.

Booking gebeld, het reserveringsnummer kennen ze niet. Het is bij hun een vrij nieuwe klant, staan nog geen "rode vlaggen" bij oid. Maar zij gaven wel het advies niet zomaar het geld naar een privenummer over te maken, dan toch te vragen het via booking te laten lopen, dan krijg je iig je geld terug als het een scam is. Alleen is dit appartement nu offline gezet op hun website, door de eigenaar zelf. Het staat nu niet zichtbaar voor bezoekers. Nu gemaild met de vraag of het weer online kan, dan via booking boeken, en zo niet dat we het dan niet door laten gaan. Maar ik vrees dat t hem niet gaat worden. Heb behalve naam en adres geen verdere gegevens doorgestuurd gelukkig.

Jammer dat soort dingen. Schaad toch je vertrouwen in de mensheid. Moeten we toch weer verder zoeken en komen we een stuk duurder uit. Maar gelukkig niet zo duur als wanneer ik dit zomaar betaald had en we daar hadden gestaan zonder accomodatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niets meer vernomen van de verhuurder. Gelukkig nog wel wat alternatieven gevonden op airbnb die ook te doen zijn. Vanavond eens een keuze maken. We gaan in april, 12 t/m 15. Het is daar dan alleen net vakantie, dus alles is best wel al volgeboekt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het appartement staat nu onder een andere naam wel weer online. Maar geboekt hebben wij niet meer. We hebben eigenlijk niet echt meer het vertrouwen dat er daadwerkelijk een appartement zou zijn als we er aankomen haha.

We zijn nu dus weer verder aan het zoeken. Helaas heeft één van de medereizigers wel een wat strak budget, en is er in het centrum bijna niets meer te vinden voor 7 personen. We hebben de zoektocht nu dus uitgebreid naar buiten het centrum 🙂  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben alsnog een leuk appartement gevonden en geboekt inmiddels, dus het is helemaal goed gekomen, en hier hebben we wel vertrouwen in 🙂

Mooie plaatjes hoor, dit koude weer. En goed tegen de insecten. Maar mijn lijf vind de koude bedrijfsloods wat minder fijn helaas. Brrrrrrr wat heb ik een koude handen!  Veel laagjes aan, thermosetje, lekkere warme sjaal en een warme muts. Een goede voorraad warme thee. Op zich is de dag dan wel door te komen. Maar tegen de koude handen kan ik niet veel doen, handschoenen werkt echt niet lekker. De ruimte is te groot om te verwarmen, tenminste dat je weegt voor mij niet op tegen de kosten. Heb wel een klein kacheltje dat ik op mn handen kan richten als ik achter de computer zit, maar als ik rondloop om in te pakken heb je daar niet veel aan, helaas!

Je krijgt wel zin in de zomer zo!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan me goed voorstellen dat als je daar de hele dag bent, je ijsklontjes als handen krijgt op een gegeven moment. Kan niet wachten tot de lente! Al vind ik dit gure weer ook altijd wel wat hebben hoor, binnen zijn is dan extra lekker. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De eerste paar dagen dat het koud is vallen nog wel mee, dan is het nog wel te doen binnen, maar als het langer koud is, zakt de binnentemperatuur echt, en dan is het ook binnen behoorlijk koud. Van mij mag het dus wel weer wat warmer worden nu 😉 Maar tot nu toe valt het nog wel mee over de winter tot nu toe gezien, dus heel hard mag ik ook niet klagen.

Ik vind het ook mooi, vanochtend ook, nog sneeuw in de bermen, de takken van bomen met bevroren sneeuw/ijs er aan, de dikke mist. Dichtgevroren sloten. Een klein, wit wereldje.  Toch wel heel mooi. En qila past ook goed in dit seizoen. Je merkt dat ze het meest actief is, veel zin om te rennen en te bewegen, thuis in de sneeuw. Heeft ook wel wat

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Domino Wat balen! 😞 je kunt ook vaatwastabletten alles in 1 gebruiken, dan hoef je niet apart zout en glansspoel te gebruiken.
Wij hebben net een nieuwe vaatwasser en ze waarschuwden ons hier ook voor het zout wat invreet als je het op de bodem laat liggen.

Ook kun je het best tabletjes zonder oplosbaar folie gebruiken, want dat kan voor verstopping zorgen.
Tot zover mijn tips. 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben een wateronthardingsinstallatie in huis.
Daardoor kunnen we met een volle vaatwasser met een half blokje doen.

Zout en spoelmiddelen gebruiken we niet.
Ook gebruiken we voor de wasmachine minder zeep maar gebruiken wel iets schoonmaakazijn erbij.

Verder nergens last van kalkaanslag.

De waterkoker is kalkvrij, koffiezetapparaat e.d. hoeft nooit te worden ontkalkt en de badkamer blijft mooi.
Ideaal zo'n wateronthardingsinstallatie!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is al een tijd niet meer geklaagd, maar ik vind dat ik het nu wel mag. Het leven moet mij redelijk hebben deze week: mijn contract wordt niet verlengd, de belastingdienst vindt dat ik ongeveer 1/3 maandsalaris moet terugbetalen, en nu eet een van mijn konijnen ineens niet. Het zou wel fijn zijn als het hierbij blijft, en dat er niet nog meer bijkomt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tara eet nu hooi alsof haar leven ervan afhangt, dus ik heb met de dierenarts afgesproken dat we het nog even aankijken. Bij ieder ander konijn zou ik toch voor de zekerheid even naar het gebit laten kijken, maar Tara heeft zo'n hekel aan mensen dat ik haar die stress liever wil besparen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites