Spring naar bijdragen
Evee

Bunnybunch cafe 2019

Recommended Posts

Ik kreeg ook de grendels van het hok niet open. De ren gelukkig wel, dus heb ik daar maar wat extra water neergezet. 

Er is voor de komende nachten flink vorst voorspeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt, toch valt het hier wel mee, ook wat ze afgeven. Meestal vriest het in het binnenland meer.  Op de drinkbakken zat vanochtend echt maar een dun vliesje ijs. Dat konden ze zelf ook nog wel door breken om te drinken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmorgen was hier alles wit vanwege de vele regen van gisteren wat deels bevroren is geraakt.
Doordat de zon volop schijnt en langzaamaan de rijp verdwijnt krijg je in het zonlicht een mooi effect van opstijgende waterdamp.

Dit is echt wel gezond winterweer.
Laat het zo maar een poosje blijven.
Beter dan al die regen en nattigheid. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat wel! Gistermiddag kreeg ik nog een hagelbui op mn kop toen ik Qila uitliet, dan heb ik liever gewoon kou en droog weer, dan dat. Ach ja, heb wel weer een hardlooptraining gehad daar door, de bui begon natuurlijk precies toen ik op het verste punt van de wandeling was en nergens beschutting in de buurt was haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jemig, gister even inkopen voor de konijnen gedaan bij Groenrijk, ik wist dat ik niet goedkoop uit zou zijn maar ... 105 euro. Oeps. Af en toe koop ik zo'n zak Timothy hooi van SS van 400 gram. Kostte altijd 5 euro en nu in 1keer 7 euro. Behoorlijke prijsstijging. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Newby1981:

Jemig, gister even inkopen voor de konijnen gedaan bij Groenrijk, ik wist dat ik niet goedkoop uit zou zijn maar ... 105 euro. Oeps. Af en toe koop ik zo'n zak Timothy hooi van SS van 400 gram. Kostte altijd 5 euro en nu in 1keer 7 euro. Behoorlijke prijsstijging. 

In de webwinkel hier 5,25. Dan hebben ze wel een behoorlijke stijging aangehouden voor dat hooi 😉 

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/supreme-timothy-hay.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is wel erg duur @Newby1981! Ik zag ze bij Praxis ook liggen voor rond die prijs. Heb ze maar laten liggen. Voordeel van dat hooi is wel dat het tot de laatste spriet op gaat! Ik meng altijd een stuk of 4 verschillende soorten hooi door elkaar voor mijn konijnen, maar als dat er tussen zit pikken ze die er als eerste uit.

Wat was het prachtig buiten vanmorgen vroeg. Al die rijp overal! Onze hond en ik hebben er al een mooie wandeling opzitten. Zo leuk om te zien hoe een jonge (11 maanden) hond ontdekt wat ijs is... Ze rent altijd graag door plassen, maar dat gaat nu niet...

En de molshopen waar ze altijd vol in duikt, zijn nu keihard...oeps...Ze rent er hard naar toe en springt er dan met een mooie muizensprong bovenop. Ken je dat? Zoals een vos op een prooi duikt. Staan mooie filmpjes van op internet. Google maar eens op 'vos muizensprong'. Als er een hele rij molshopen ligt, dan stuitert ze van zandhoop naar zandhoop, hop, hop, hop. Steeds weer van bovenaf er op, een bijzonder gezicht. Geen van mijn honden deed dat zo fanatiek als zij. Ze heeft een speciaal 'spannend' loopje als ze naar de eerste molshoop toe loopt. Net of ze 'met de broek vol' loopt, ha, ha! De eerste keer dat ze zo liep dacht ik dat ze ineens buikpijn had of zo iets, maar nu weet ik dat het haar 'molshoop besluipen' loopje is! Echt op zoek naar een mol gaat ze trouwens niet. Het is even met de poten of de neus in het verse zand wroeten en dan door naar de volgende bult. Maar ja, dat zand is nu dus even niet lekker zacht...
Vanmiddag weer wandelen, maar dan zal het vast een stuk drukker zijn overal.

Het water voor de konijnen was vanmorgen voor het eerst helemaal bevroren. Ze waren weer lekker vrolijk vanmorgen. Volgens mij vinden ze dit weer wel lekker, de bikkels!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanochtend was het drinkwater bij ons ook bevroren, er zat wel een gaatje in als bewijs dat ze het door konden breken😅

Ik vind ze ook echt een stuk actiever met dit weer, een week geleden zaten ze heel veel in het nachthok/boven en nu zitten ze eigenlijk de hele tijd buiten! Ze eten ook meer hooi, drinken meer en rennen meer. Ik vind het wel heel leuk om ze zo vrolijk te zien haha!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .