Spring naar bijdragen
Evee

Bunnybunch cafe 2019 (offtopic!)

Recommended Posts

Wij gaan dit weekend op vakantie. Erg veel zin in maar straks de konijnen wegbrengen. Ahh, daar zie ik toch tegen op he, loop er gewoon niet lekker van. Het is nu de 3e keer dat ze gaan logeren maar ik blijf het vreselijk vinden. Ben zo bang dat er eentje ziek wordt en mijn zus het niet tijdig herkent. Pfff, ik zou er bijna voor thuis blijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijne vakantie @Newby1981 ! Waar gaat de reis naar toe?

Het komt vast wel goed met de konijnen, je hebt ongetwijfeld een goede handleiding meegegeven voor de zorg, en als ze weten hoe zuinig je op ze bent zelf, zullen ze vast ook hun best doen er zo goed mogelijk voor te zorgen 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt Evee! Ik geef niet zo graag de controle uit handen en zeker niet als het om m'n dieren gaat 🙂 Sinds ik zelf konijnen heb besef ik pas wat voor moeilijke dieren het eigenlijk zijn qua gezondheid en aangezien ze regelmatig wat mankeren ben ik er nooit gerust op. 

De reis gaat naar Florida, even de winter ontvluchten en de zon opzoeken!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee Een 65+ reis? Vaar je dan ook extra langzaam enzo? 😉 Ach prima toch, lekker relaxen. En die bestemming... Daar ben ik echt best wel een beetje jaloers op, super gaaf.

5 uur geleden zei Evee:

Hebben jullie trouwens nog leuke weekend plannen?

Ik heb twee konijnen van @Dollie geleend om mee te spelen. Ze zijn gisteren aangekomen. Vandaag heb ik hun hok en ren in orde gemaakt, en morgenochtend en de rest van het weekend ga ik maar eens in de gaten houden of ze het wat vinden.

5 uur geleden zei Newby1981:

Wij gaan dit weekend op vakantie. Erg veel zin in maar straks de konijnen wegbrengen. Ahh, daar zie ik toch tegen op he, loop er gewoon niet lekker van. Het is nu de 3e keer dat ze gaan logeren maar ik blijf het vreselijk vinden. Ben zo bang dat er eentje ziek wordt en mijn zus het niet tijdig herkent. Pfff, ik zou er bijna voor thuis blijven.

Ik snap je helemaal. Ze zijn zo kwetsbaar. Heb zelf ook altijd een knoop in mijn maag. Maar ik hoop dat het toch lukt om van Florida te genieten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Mississippi:

@Evee Een 65+ reis? Vaar je dan ook extra langzaam enzo? 😉 Ach prima toch, lekker relaxen. En die bestemming... Daar ben ik echt best wel een beetje jaloers op, super gaaf.

Haha ja. Elke maatschappij en elk schip is wel voor een bepaalde doelgroep ingericht. Wij varen met de holland america lijn, die best wel een 65+ imago hebben. De echt allernieuwste schepen van die maatschappij zijn al wel ingericht voor een bredere doelgroep, die zien er voor ons een stuk aantrekkelijker uit. Maar die varen helaas niet op de route die wij willen doen. Het schip waar wij op varen is echt wel voor de oudere doelgroep, dus denk aan klassieke muziek en blues als entertainment, puzzeltafels, bingo, computerlessen; hoe werk je met windows bijvoorbeeld 😂 Dat trekt toch bepaald publiek zullen we maar zeggen, haha.  Ook de excursies zijn echt wel meer op senioren gericht. Zo zag ik dat andere maatschappijen bijv. in plaats van de standaard steden sight seeing tours ook instagram fotospot tours aanboden enzo 😎. Niet dat dat persee hoeft, maar klinkt al wel een stuk hipper dan de opties die wij hebben. Maar dat overleven we wel. Veel tours zullen we toch niet doen, alleen één of twee om pinguins dichter bij te kunnen zien.  En het extra langzaam varen, het is inderdaad een cruise met veel "scenic cruising" dus ja, dan vaar je extra langzaam 🐌 

@IreneM daadwerkelijk op antarctica is 4 dagen, we mogen niet aan land, dat mogen alleen schepen met minder dan 100 passagiers, maar dat viel echt ver boven ons budget (lees zo'n 8000-10000 euro per persoon, alleen voor het stukje antarctica, dus excl vluchten enz. en dat is vaak ook maar 3-5 dagen!).

Er is wel de optie voor een dagtrip vliegen vanaf ushaia naar een onderzoekstation op antarctica, maar die heeft maar een kans van 1 op 4 dat die vlucht doorgaat (en als die niet doorgaat krijg je geen geld terug, maar een alternatieve vlucht, een dagtrip naar patagonie). En je raad het al, prijskaartje is 6000 euro per persoon. 😂 

Helaas hebben we nog niet de loterij gewonnen, dus dat gaan we niet doen. Het was voor ons de keuze tussen niet of dit. En we hebben voor dit gekozen. En heel eerlijk, ik hoef ook niet persee voet aan land te zetten daar, ik laat het liever zo veel mogelijk ongestoord. 

De route die het schip vaart op antarctica is langs het schiereiland: Palmera archipel, Dallman Bay (veel vogels te zien), Cuverville Island (Ezelspinguins), Paradise Harbor (Ezelspinguins, stormbandpinguins, onderzoekstations van Chili en Argentinië). 

En bij Ushuaia (zuidelijkste stadje ter wereld) en de Falkland eilanden ga je wel aan land, dus daar ook genoeg kans om pinguins te zien 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee Dat klinkt alsnog wel heel tof, ondanks dat je niet aan land gaat. Ik wist niet eens dat er zulke cruises waren, ik dacht dat de prijs altijd rond de 10000 lag. Ik vroeg me stiekem al af of jullie de loterij hadden gewonnen 🙈 Aangezien ik m ook nog niet gewonnen heb is dit ook wel een goede om te onthouden! Ben erg benieuwd hoe het is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Renske34:

@Evee taart is wel toepasselijk denk ik! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag 🎂

Het zonnetje schijnt hier wel sinds tijden, daar ook? 

De taart is van google haha, de taart die ik echt heb vandaag is wat saaier. Maar wel met pinguin kaarsjes haha 😉 

Het zonnetje schijnt hier inderdaad ook, en we zijn al klaar met het inpakken van de bestellingen. Dus lekker de rest van de dag vrij!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de felicitaties! Het was een leuke dag! Mijn man was vrij, dus de pakjes waren samen snel ingepakt. Eind van de middag zijn we gezellig naar Domburg gegaan, en daar zijn we ook lekker uit eten gegaan 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb alle konijnenberichten even verplaatst zodat het makkelijker is om in het slowchat konijnen algemeen verder te gaan. Het werd hier wel erg konijnig. We hebben een heel uitgebreid konijnenforum over alles wat betrekking heeft op konijnen, maar het OFFTOPIC deel is voor alles wat NIET over konijnen gaat. 

Voor het gemak  heb ik nu " konijnencafe" toegevoegd aan de titel. Misschien helpt dat een beetje 😉 

Hier kun je het konijnencafe vinden:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal! 

Leuke plannen voor vandaag? Valentijnsplannen? ❤️  

Wij doen er eigenlijk niet echt aan, eigenlijk nooit echt gedaan. Soms wel als je echt nog maar net verkering had met iemand, een kaartje geven ofzo. Als het allemaal nog nieuw en pril is. Maar als je langer samen bent dan is valentijnsdag een beetje overbodig geworden vind ik. Het valt ook net na mijn verjaardag, misschien dat dat ook wel mee speelt.  Doen jullie er wel echt iets aan? Of ook niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn Valentijn is werken vandaag.
Ook wij doen er niet iets speciaals mee want in principe is elke dag voor ons Valentijnsdag   🙂 

Maar  neemt niet weg dat ik er toch mee bezig ben geweest in de vorm van muziek.
Ik had 'm vorige week al gemaakt en in het muziek topic geplaatst maar omdat het vandaag 14 februari is laat ik 'm nog maar een keer hier in het café horen.   🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weiger mee te doen met Valentijn. Ik vind het commerciële zever. Ik zal zelf wel bepalen wanneer ik affectie toon aan mijn vrouw.

Tot zover mijn mini-rant. 😉

Gisteren naar een concert van Ennio Moricone geweest. Fantastisch!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha ik snap het wel hoor. Het is ook echt wel heel erg commercieel gemaakt door veel winkels. Maar dat zijn vaderdag, moederdag en dat soort dagen ook (kerst, pasen). Welke feestdag eigenlijk niet?  

In de webwinkel maak ik mij er ook wel schuldig aan, aan het commerciele deel van valentijn, valentijnstasjes enzo. Maar ja, mensen vragen er naar, dus moet je ook wat hebben staan. Maar over het algemeen zijn het gewoon producten die ik jaarrond verkoop, alleen rond valentijn even extra onder de aandacht breng 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites