Spring naar bijdragen
Evee

Bunnybunch cafe 2019 (offtopic!)

Recommended Posts

@Dollie alles een beetje op orde gekregen tijdens je opvang-break? Lukt t met de studie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, helaas ondanks de vele vele vele uren die ik er in gestoken heb sowieso één vak niet gehaald, waardoor ik het komende blok een extra vak moet (wil) doen. Daarnaast gisteren ook te horen gekregen dat het groepsproject niet voldoende is, we hebben wel de kans om dit te verbeteren maar de vraag is op dit moment nog of dit wel de moeite waard is. In elk geval blijft de opvang voorlopig gesloten, hoewel ik wel hoop af en toe een konijntje te kunnen herplaatsen. Helaas is het al een uitdaging om genoeg hulp te krijgen met schoonmaken, daarnaast vind ik het echt gigantisch belangrijk dat degene die de konijnen herplaatst de konijnen ook daadwerkelijk echt kent. Dat lukt niet als je af en toe komt helpen. Er is dus niemand die dit kan overnemen. Het is voor de konijnen dan beter om hier wat langer te zitten (de meeste konijnen zitten hier per minimaal twee in verblijven van 2.00 of 3.00 x 0.75) dan dat er ergens een fout wordt gemaakt bij het maken van een match (tussen de dieren of mens/dier) o.i.d., maar eigenlijk gun je ze natuurlijk meer.. De dierenambulance blijft ook geregeld komen en heb meerdere zieken gehad de afgelopen weken dus echt fijn is het allemaal niet. Maar wel veel lieve vrijwilligers en vriendinnen die waar ze kunnen bijspringen, dus dát is wel heel fijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohh dat is balen! Jammer dat je niet dichter in de buurt zit hier!  Ik snap de keuze wel, om de konijntjes dan wat langer in de opvang te laten zitten, en alles even op een laag pitje te zetten qua aannemen nieuwe konijntjes en uitplaatsen. Hopelijk lukt het komend blok wel om alles te halen & het extra vak. Succes in ieder geval!

Er komt in ieder geval weer een donatiepakket jouw kant op, mocht je wat anders / extra's nodig hebben voor de konijnen hoor ik het wel 🙂

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjewel! Ik kan nu tenminste weer beginnen met wat ik leuk vind, dat was één van de grootste problemen de afgelopen tijd. Ik deed een minor van een andere faculteit en het was echt héél veel leerstof, waarbij het een beetje vaag was wat nou belangrijk was én ik vond het ook nog eens gewoon echt niet leuk of interessant of leerzaam of nuttig. Scheelt al de helft als je tenminste iets doet waar je plezier aan beleeft en waar je in geïnteresseerd bent. 

Dat wordt feest morgen (tenminste, als het pakket dan aan komt) want we hebben het Kerstdierenactie pakket ook nog staan. @Huiself dan weet je alvast wat je te doen staat 😄 (zo'n vervelend klusje, konijnen verwennen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Succes met alles Iris, wie weet heb je met de tijd nog een maatje voor Norbert... Heb echt zo veel respect voor wat je allemaal doet. 

Ik ga mijn verjaardag vieren zondag, morgen gebakjes maken. veder even op een laag pitje, erg moe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Succes met alles Iris, wie weet heb je met de tijd nog een maatje voor Norbert... Heb echt zo veel respect voor wat je allemaal doet. 

Ik ga mijn verjaardag vieren zondag, morgen gebakjes maken. veder even op een laag pitje, erg moe.

Dankjewel! Als je er aan toe bent moet je maar gewoon even mailen hoor, ik plaats natuurlijk sowieso graag een konijntje bij je maar in deze tijd is het dubbel zo fijn om bij bekenden te plaatsen want dan zit je niet met het hele proces van bepalen of iemand geschikt is etc. De website loopt alleen wel een maand of vijf achter vrees ik. 😛 Heb wel een stuk of tien dames die een plekje zoeken. Eentje lijkt me echt eprfect voor jou maar ik ken Norbert natuurlijk niet.

Fijne verjaardag alvast! =D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dollie:

Dankjewel! Als je er aan toe bent moet je maar gewoon even mailen hoor, ik plaats natuurlijk sowieso graag een konijntje bij je maar in deze tijd is het dubbel zo fijn om bij bekenden te plaatsen want dan zit je niet met het hele proces van bepalen of iemand geschikt is etc. De website loopt alleen wel een maand of vijf achter vrees ik. 😛 Heb wel een stuk of tien dames die een plekje zoeken. Eentje lijkt me echt eprfect voor jou maar ik ken Norbert natuurlijk niet.

Fijne verjaardag alvast! =D

Thanx, Ik was eigenlijk woensdag jarig, maar vier het voor familie zondag. Woensdag heerlijke middag en avond gehad met Robert. We zouden eigenlijk gaan schaatsen op de 1e date, maar toen we daar kwamen was het net een mierennest, zo druk. Dus zijn we toen gaan wandelen. En nu dus als verrassing toch gaan schaatsen. Was echt super leuk, ookal ging ik als Bambi over het ijs😂

En lief dat je dat zegt:) Ben wel benieuwd wie je dan voor mij in gedachten hebt. Ik moet zeggen dat ik Norbert ook best lastig vond om in te schatten. Toen ik hem kreeg was hij best jong en hij is wel wat veranderd. Mensen vind hij niet zo leuk (dus ik zou juist een wat socialer konijn wel leuk vinden) maar andere konijnen wel. Ik heb het idee dat het geen ruzie zoeker is, maar laat ook niet over zich heen lopen. Ik denk dat hij bv ook prima met een nadere ram samen zou kunnen. Ik zit zelfs  twijfelen, of ik hem niet kan proberen aan Pietertje te koppelen. Sandy en Pietertje gaan prima samen, maar is zeker geen dikke mik en Pietertje vind mensen echt niet leuk. Maar ze zitten binnen... dus ook al laat ik ze zo veel mogelijk met rust, blijft hij erg alert en verstopt zich ook regelmatig. Het is dus niet echt een binnenkonijntje(heeft Aniek niet helemaal goed ingeschat denk ik). Maar heb ook geen ruimte om buiten nog een ren op te zetten....  Dus ik weet het ook gewoon even niet. En Sandy is nog behoorlijk pittig voor een dame van ruim 10. Dus daar kan je zeker niet zomaar alles bij zetten. En dan zou ik voor haar een ander maatje moeten zoeken... En dat ik vind dat ik niet genoeg verstand heb van koppelen om twee rammen te gaan koppelen en als ik Sandy en Pietertje uit elkaar haal ook weer kans heb dat die niet meer bij elkaar kunnen. twijfel alom dus. Wow wat een verhaal zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gefeliciteerd, @MichelleloveElmo Klinkt als een leuke date en een leuk verjaardagscadeau!  Veel plezier dit weekend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lastig verhaal ja. Ik gooi tegenwoordig alles bij elkaar wat mij een match lijkt :') voor konijnen die hier wonen dan, niet bij herplaatsing. Heb nu twee keer twee rammen samen en een groep met vier rammen en twee voedsters. 

Zo op basis van wat ik nu weet (als je zou komen zouden we het natuurlijk uitgebreid doorspreken, misschien komt er dan toch wat anders uit) zou ik Tami adviseren. Ik heb haar net online gezet dus ze staat bovenaan bij de voedsters. Ontzettend gaaf konijn, heeft wel een ram nodig die rustig en stabiel is, hoeft geen watje te zijn maar ze raakt snel gestrest van hele dominante konijnen. Ik heb haar geprobeerd te koppelen in een groepje zodat ze hier niet alleen zou zitten maar dat liep echt helemaal mis. Eerdere koppeling met een rammetje dat de goedheid zelve is verliep zonder enig probleem. Ik heb haar in 2017 bij een super fijn baasje herplaatst, maar hij heeft eind vorig jaar afstand gedaan i.v.m. problemen met zijn eigen gezondheid. Het rammetje waar ze mee samen zat heeft ook diverse problemen met zijn gezondheid, terwijl Tami kerngezond en een energieke, enthousiaste dame is. Toen stond ik dus voor een dilemma, want het was echt een heel fijn koppel maar ik kon Carl hoogstwaarschijnlijk niet herplaatsen terwijl ik Tami zeker weten nooit kan bieden wat ze nodig heeft. Daarom toch besloten om een goed koppel uit elkaar te halen, iets wat ik eigenlijk nooit doe. Carl woont nu samen met mijn Bram en blijft hier.

Toen James nog een maatje zocht heb ik wel overwogen haar zelf te houden trouwens, ze is echt heel erg leuk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

O, ik wist niet dat je opvang dicht is (soort van)! Alles bij elkaar is nu toch te druk begrijp ik. Succes met je studie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dollie:

Lastig verhaal ja. Ik gooi tegenwoordig alles bij elkaar wat mij een match lijkt :') voor konijnen die hier wonen dan, niet bij herplaatsing. Heb nu twee keer twee rammen samen en een groep met vier rammen en twee voedsters. 

Zo op basis van wat ik nu weet (als je zou komen zouden we het natuurlijk uitgebreid doorspreken, misschien komt er dan toch wat anders uit) zou ik Tami adviseren. Ik heb haar net online gezet dus ze staat bovenaan bij de voedsters. Ontzettend gaaf konijn, heeft wel een ram nodig die rustig en stabiel is, hoeft geen watje te zijn maar ze raakt snel gestrest van hele dominante konijnen. Ik heb haar geprobeerd te koppelen in een groepje zodat ze hier niet alleen zou zitten maar dat liep echt helemaal mis. Eerdere koppeling met een rammetje dat de goedheid zelve is verliep zonder enig probleem. Ik heb haar in 2017 bij een super fijn baasje herplaatst, maar hij heeft eind vorig jaar afstand gedaan i.v.m. problemen met zijn eigen gezondheid. Het rammetje waar ze mee samen zat heeft ook diverse problemen met zijn gezondheid, terwijl Tami kerngezond en een energieke, enthousiaste dame is. Toen stond ik dus voor een dilemma, want het was echt een heel fijn koppel maar ik kon Carl hoogstwaarschijnlijk niet herplaatsen terwijl ik Tami zeker weten nooit kan bieden wat ze nodig heeft. Daarom toch besloten om een goed koppel uit elkaar te halen, iets wat ik eigenlijk nooit doe. Carl woont nu samen met mijn Bram en blijft hier.

Toen James nog een maatje zocht heb ik wel overwogen haar zelf te houden trouwens, ze is echt heel erg leuk!

Tami klinkt inderdaad wel als een goede match voor Norbert! En ik heb inderdaad een ren waar ze niet uit kan breken. Het is ook een hele actieve ondernemende ram, die nu ook regelmatig een rondje door de ren maakt en ook echt de hoogte in gaat (plateau's gemaakt) 

Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik wil. Ik denk echt dat het voor Pietertje beter is als hij naar buiten gaat, maar dat gaat voorlopig niet kunnen, omdat hij nu binnen zit natuurlijk. En ik kan Norbert ook niet zomaar nog tot mei alleen laten zitten... Ik heb er over na zitten denken om een weekje weg te gaan in Groningen en ze alle drie dan bij jou te dumpen en te zeggen... succes😂 En dat ik aan het einde van de week twee koppeltjes weer op haal😇 (ik begrijp dat dat niet mogelijk is, zeker niet nu ik hoor hoe mega druk je het hebt, maar ik vond het wel een top plan:P)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lastig @MichelleloveElmo. Aan de ene kant heb je nu de mogelijkheid om te schuiven in je koppels, als Pietertje het niet zo naar zin heeft binnen en met Sandy. En aan de andere kant heb je die mogelijkheid toch eigenlijk niet ivm de winter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies, enige optie zou misschien nog zijn, is Norbert ook binnen halen voor de rest van de winter en ze dan, als het klikt beide naar buiten verhuizen in mei. Maar dan moet ik wel eerst nog een koppel ruimte binnen zien te creëren voor een best wel groot konijn als Norbert.

Nu kan ik ze natuurlijk als het iets warmer is buiten, wel eerst even kijken of er uberhaupt een klik is of dat ze elkaar meteen te pan uitvechten, dan is dat natuurlijk zeker geen optie meer.

En moet zeggen dat Tani wel echt als een match klinkt voor Norbert...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wauw hee, wat een prachtige foto op de vorige pagina.

Fijn weekend allemaal. Ik ga straks werken helaas, nou ja ik zie er niet heel erg tegenop. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even een reminder dat we voor slowchat berichtjes over konijnen dit topic hebben:

Dit is de algemene vanalles en nogwat kletshoek, het cafe. De konijnenberichtjes mogen in het slowchat konijnen algemeen topic gezet worden 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen voor Norbert @MichelleloveElmo! Ik heb hele goede ervaringen met een Joy-dame 😍!

Ik zat vanmorgen te kijken op de site van Vogelbescherming Nederland. We hebben altijd veel vogels in de tuin, waarvan de Zwarte Kraai mij altijd erg opvalt. Elke morgen zit er eentje te wachten tot ik terug kom van de wandeling met de hond. Dan roept hij mij (en zijn soortgenootjes) al toe dat ik in aantocht ben. Hij ziet ons vanuit de boom al in de verte aankomen. Hij is als eerste op de voederplank aanwezig en is ook niet bang voor mij als ik vervolgens daar vlak bij de konijnen verzorg en heen en weer loop. Ik weet dat veel mensen een hekel aan ze hebben (ze eten jonge zangvogels en vallen soms mensen aan als ze zelf jongen hebben), maar ik vind ze heel bijzonder. Ze zijn ook super intelligent.

Op de site van de vogelbescherming staat een erg leuk filmpje waarbij je ziet dat een kraai 8 verschillende stappen zet (een stokje pakken die aan een touwtje hangt, dan 3 steentjes met dat stokje uit kastjes peuteren, de steentjes in een kokertje gooien, en zo een langer stokje te pakken krijgen om iets lekkers uit weer een ander kastje te pakken). Kijk maar eens op Vogelbescherming Nederland onder 'de knapste kraaienkunstjes'. Echt geweldig om te zien! Ik ben behoorlijk onder de indruk! En ze schijnen mensen ook van gezicht te kennen. In positieve zin, maar ook in negatieve zin, dus mensen die ze eens wat aangedaan hebben vergeten ze ook niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-2-2019 at 13:24 zei MichelleloveElmo:

Tami klinkt inderdaad wel als een goede match voor Norbert! En ik heb inderdaad een ren waar ze niet uit kan breken. Het is ook een hele actieve ondernemende ram, die nu ook regelmatig een rondje door de ren maakt en ook echt de hoogte in gaat (plateau's gemaakt) 

Sneu van Lotte hoor... Kan me voorstellen dat dat schrikken is. Tami en ik hebben al op een innige manier, tegen haar wil in, kort met elkaar geknuffeld 😉.

Op 1-2-2019 at 12:13 zei Dollie:

Dat wordt feest morgen (tenminste, als het pakket dan aan komt) want we hebben het Kerstdierenactie pakket ook nog staan. @Huiself dan weet je alvast wat je te doen staat 😄 (zo'n vervelend klusje, konijnen verwennen)

Zo verschrikkelijk was het, niet te doen. Ik denk dat ik nog wel vaker kom, zo erg was het ☺️😍

Op 2-2-2019 at 10:58 zei Evee:

Even een reminder dat we voor slowchat berichtjes over konijnen dit topic hebben:

Dit is de algemene vanalles en nogwat kletshoek, het cafe. De konijnenberichtjes mogen in het slowchat konijnen algemeen topic gezet worden 😉 

Ik moest nog even wat schade inhalen, dus ga nu weer over op niet-konijnen. Het was hier zo heerlijk zonnig in Groningen! Ik vroeg me nog af wat ik zou doen vandaag, maar ben lekker in de tuin bezig geweest, alles weer een beetje netjes. Jullie ook nog de zon gezien?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmorgen was het hier tot een uur of 11 een strak blauwe lucht.
Daarna werd het bewolkter met af en toe nog een knipoogje van de zon.
Vanmiddag nog een eindje gewandeld met links en rechts nog restanten van smeltende sneeuw maar ik vond het wel koud, met name door de wat gure wind die er stond.

Onze dochter was vandaag in stad Groningen en ze app-te over prachtig weer...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit lekker in Spanje, dus ik heb de hele dag in het zonnetje gelopen ☺️☺️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor, hier tot het einde van de middag mooi, zonnig weer! Ik heb weer een prachtige wandeling met de hond gemaakt door het Drentse land!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, zo kan het behoorlijk verschillen zo te lezen. Zeker als je in Spanje zit 😍. Wat heerlijk zeg @Sanne1993. Misschien heb ik het gemist, maar heb je vakantie daar?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar was je in Spanje?

We hebben hier onze eerste vakantievoor juni geboekt met mijn ouders (ze zijn 40 jaar getrouwd). Dat doen we nooit met elkaar en aangezien mijn moeder de vaste en allerbeste konijnenverzorger voor ons is heb ik direct een plekje bij @Aniek geboekt. Zolang ze Chip en Hailey maar niet per ongeluk op de site zet onder 'Baas gezocht' ;-). Nu even kijken wat we met poes Hompy doen... Misschien het beste om de buurvrouw te vragen, want ze is heel angstig bij andere mensen en verandering van omgeving. Of toch naar een poezenpension... twijfel...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Huiself ik heb ooit mijn kat naar een pension gebracht, hij was een week van streek daarna.. liep ons overal achterna en miauwen op de terugweg, niet normaal. Achteraf erg zielig, ook hij is erg gehecht aan zijn eigen omgeving (welke kat niet). Toen hebben we een kat geadopteerd om hem gezelschap te houden zodat we met vakanties hun samen thuis kunnen laten. Dit heeft mega goed uitgepakt, ze zijn de beste maatjes en ik breng ze nooit meer naar een pension 😛 Misschien is een pension leuk als je een brutale eigenwijze kat hebt maar niet voor die van mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .