Spring naar bijdragen

Bunnybunch cafe 2019 (offtopic!)

Recommended Posts

• Reacties 1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

We zijn weer aangespoeld na het wegdrijven 😉 Het is binnen nog ‘maar’ 26 graden; luchten is best lastig met twee poezen die niet naar buiten mogen.    Deze week heb ik nog een weekje vrij ge

Ik vind februari normaal wel lekker rustig, maar dat kan ik voorlopig vergeten :') wel genoten van de sneeuw vanochtend =D  

Ik was net bij de kinderboerderij en er is daar zo'n konijn dat altijd ontsnapt. Is echt zielig want nu mag ze niet meer uit haar kooi omdat ze dan ontsnapt. Ze zit nu alleen in een binnenkooi terwijl ze juist een konijn is dat heel veel beweging nodig heeft. Het gaat trouwns ook goed met de jonge caviatjes daar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, echt super irritant @Evee.

Ben erg blij dat de tuincentra hier in de buurt vrijwel allemaal geen dieren meer verkopen. Bij de Welkoop hebben ze nu wel een groot verblijf met 2 konijnen die in de winkel wonen (hoewel er in Vries maar 1 konijn in dat grote hok zit, ik vraag dus elke keer wanneer dat vriendje van haar nou komt...🤔). Bij Tuinland en Groenrijk helemaal geen konijnen en cavia's meer. Wat een verademing! Toen ze er nog wel zaten kon ik het nooit laten om een heel kritisch gesprekje aan te knopen met mensen die er naar stonden te kijken. En bij de kassa maar weer eens te vragen wanneer ze toch eens zouden stoppen met de verkoop. Zó niet meer van deze tijd!

In het begin dat ze er niet meer zaten, waren veel mensen (vooral kinderen) erg teleurgesteld en gaven dat ook aan bij het personeel. Maar zei elke keer dat ik het echt geweldig vond dat ze geen dieren mee verkochten. Ze zullen vast vaak gedacht hebben; wat een raar mens...😆

En inderdaad die vreselijke levende kerststallen die er weer aan zitten te komen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier bij Faunaland hebben ze dieren in van die kleine glazen hokjes, afschuwelijk! Ik koop er ook niets meer. Ze wisten me daar trouwens ook te vertellen dat konijnen het liefst alleen leven, dat wij alleen maar denken dat ze graag samen zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben hier een paar dierenwinkels, allemaal met dieren van de groothandel enzo en in kleine plexiglas hokjes waar kinderen op lopen te bonzen. Gelukkig hebben we ook de welkoop waar ze geen dieren verkopen en ze zijn ook veel goedkoper dan de andere winkels. Bij de andere winkels kon ik alleen maar halsbandjes voor mijn hond vinden van 12 euro minimaal maar bij de welkoop een mooie gekocht van 4 euro

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Marjoleink:

Hier bij Faunaland hebben ze dieren in van die kleine glazen hokjes, afschuwelijk! Ik koop er ook niets meer. Ze wisten me daar trouwens ook te vertellen dat konijnen het liefst alleen leven, dat wij alleen maar denken dat ze graag samen zijn. 

Wat bizar!! Ik koop ook niet meer in dit soort winkels en ga er altijd over in gesprek. Dat over het alleen leven kan ik gewoon niet geloven! Hoe kan je dat nou zeggen, terwijl er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is? Vinden ze zeker ook dat ze vooral lekker veel brokken moeten eten... 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eveehet feit dat ze daar cavia's en konijnen bij elkaar zetten laat toch al weer gelijk zien wat een fantastisch verstand ze hebben. Een cavia raakt alleen maar gestrest van konijnen, ze kennen elkaars taal niet. Echt belachelijk hoe sommige mensen denken dat ze met dieren om kunne gaan. Een mens hoort inlevingsvermogen te hebben, als die mensen zich zouden inleven in die dieren zouden ze in een hoekje aan het huilen zijn ipv dit zo latem staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

Dat over het alleen leven kan ik gewoon niet geloven! Hoe kan je dat nou zeggen, terwijl er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is?

En nog los daarvan; ik zie dagelijks bij mijn koppels dat ze zo enorm veel aan elkaar hebben!

Alles doen ze samen; eten, knuffelen, kibbelen, elkaar verzorgen, tegen elkaar aan slapen enz. Omdat ze samen zijn hebben ze rust; als de ene slaapt dan let de ander op. Als het buiten koud is kruipen ze lekker tegen elkaar aan.

Maar ik heb wel een idee waar dat 'konijnen kunnen niet samen' vandaan komt. Men zet vaak een willekeurig stel bij elkaar. Of een vreemd konijn bij een ander konijn in het hok. Dat gaat vaak mis. En net als bij mensen geldt; jij wilt toch ook niet met iedereen samen wonen? Er moet wel een klik zijn (ga voor een koppeling bij voorkeur naar een opvang). Maar dan heb je ook een gezellig stel, waar je als mens ook enorm van kan genieten!

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, maandag!

Nog twee weken tot aan de vakantie!!! Jeej, echt aftellen nu. Heel veel zin in. Het is alleen jammer dat Chili een beetje onrustig is, maar daar zitten we pas in januari. Begin januari als we weer aan vaste land zijn even kijken hoe het er voor staat, en ons alternatieve plan is om de woestijn in te gaan ipv de steden, en dan direct van daaruit naar het vliegveld.

Maar nu eerst nog even de enorme extreme hoeveelheid aan bestellingen van het afgelopen weekend zien weg te werken 😳😂

Link naar bericht
Deel via andere websites

En nu is het alweer vrijdag 🎈

Hebben jullie leuke weekend plannen? Wij hebben een beetje een druk weekend, 2 sinterklaasfeestjes en 1 verjaardagsfeestje. Wel leuk druk.

Ik ben alleen een beetje bang dat nog net voor de vakantie iemand mij fijn aansteekt met een griepje ofzo... Ik heb door mijn schildklierproblemen en wat lage weerstand, dus ik word en sneller ziek dan de gemiddelde persoon, en als ik iets heb, ben ik er ook langer ziek van.  Naar deze sociale evenementen gaan met een mondkapje en handschoenen aan is vast geen optie? 😷 ☠️

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Van die 3 zoenen ben ik ook geen fan. Prima bij directe familie, maar om zo’n hele verjaardagsvisite af te smakken... nee, dat hoeft voor mij niet.

Ik heb trouwens eens gehoord dat het qua besmetting (dat klinkt wel heftig 😉) veiliger zou zijn om die 3 zoenen te geven ipv een hand. Maar dan moet je er natuurlijk niet eerst ook nog een hand bij geven... 😂 

Ik heb een keer gehad dat iemand die niet helemaal fit was voor het feliciteren flink moest hoesten, netjes hand voor de mond, en me toen een hand gaf... 

@Evee misschien een optie om “iedereen gefeliciteerd!” 🙌 te doen? Dan heb je dat deel in ieder geval gehad. Veel plezier verder 😉 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Lienappelsien:

Van die 3 zoenen ben ik ook geen fan. Prima bij directe familie, maar om zo’n hele verjaardagsvisite af te smakken... nee, dat hoeft voor mij niet.

Ik heb trouwens eens gehoord dat het qua besmetting (dat klinkt wel heftig 😉) veiliger zou zijn om die 3 zoenen te geven ipv een hand. Maar dan moet je er natuurlijk niet eerst ook nog een hand bij geven... 😂 

Ik heb een keer gehad dat iemand die niet helemaal fit was voor het feliciteren flink moest hoesten, netjes hand voor de mond, en me toen een hand gaf... 

@Evee misschien een optie om “iedereen gefeliciteerd!” 🙌 te doen? Dan heb je dat deel in ieder geval gehad. Veel plezier verder 😉 

Haha, ik vind het zo grappig dat het in iedere regio/bij iedere familie anders is wat de 'norm' is. Ik ben gewend om op een verjaardag gewoon te roepen 'gefeliciteerd allemaal' en alleen de directe familie daarvan te feliciteren. Dat vind ik zelf ook het fijnst. Bij mijn vriend gaan ze altijd iedereen langs en wordt het handje steeds slapper. Daar heb ik echt niks mee, dus dat doe ik ook niet, maar iedereen kijkt me dan behoorlijk raar aan 😂

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niks met zoenen, dus ik kom met uitgestoken hand (en gestrekte arm) aanzetten. Dan moet je wel heel erg je best doen om mij te kunnen zoenen. En bij vertrek zeg ik de jarige gedag en tegen de rest roep ik in de deuropening "tot ziens". Dat geeft inderdaad ook wat rare blikken. En ik heb mijn zoontje geleerd dat hij familie of een hand of een zoen geeft. Dus als zijn oma (de moeder van mijn ex) een zoen van hem eist (en ja dat woord gebruik ik heel bewust) dan zegt hij trouw "dat hoef Ik niet van mama". Dus zij is niet heel blij met mij, maar ik vind: jouw lichaam, jij bepaalt.

• Vind ik leuk 3
  • Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Marjoleink:

Ik heb niks met zoenen, dus ik kom met uitgestoken hand (en gestrekte arm) aanzetten. Dan moet je wel heel erg je best doen om mij te kunnen zoenen.

Hahaha.

Met lichaamstaal kan je inderdaad al flink sturen.

Ik vind ook dat je een kind niet hoeft te ‘dwingen’ iemand een zoen te geven. Je kan gewoon vragen “krijg ik een zoen?”. Als het kind het dan niet wil dan moet hij/zij netjes een handje geven (of een high five, een beetje afhankelijk van de situatie).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb jullie tip aangehouden en niemand gezoend (behalve mijn eigen man 😉 ) 

En heel vaak handen gewassen. Hopelijk blijf ik bacillen-vrij tot aan de vakantie,  en tijdens. Dat is ook wel zo fijn. 

Bij de kleinere kinderen is een high five inderdaad meestal prettiger, tenzij je ze echt goed kent. Maar dan vraag ik eigenlijk meestal eerder een knuffel dan een kus. Ik ben ook niet zo een fan van het zoenen van mensen buiten het gezin / je hechte vriendenkring.  Je laat iemand toch binnen je persoonlijke zone komen, dat vind ik niet altijd fijn, zeker niet met mensen die je niet zo goed kent. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Vreselijk dat zoenen met nieuwjaar, vooral bij collega's of verre familie die je ook alleen bij die nieuwjaarsborrel ziet. 

En de mensen die ik wel beter ken(vrienden en familie), daar geeft eigenlijk ook iedereen de voorkeur aan een knuffel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had afgelopen verjaardag stug volgehouden om niemand een hand/knuffel/zoen te geven... Nou helaas.... Op een gegeven moment trokken ze me met z'n allen van de bank af zo in de zandbak... En daarna nog een uur naar huis rijden... Ik geef voortaan gewoon weer een hand. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij heeft bijna iedereen een hekel aan zoenen en toch doen we het bijna allemaal haha. Ik zoen alleen m'n man en vrienden + mijn eigen familie. Ik vind nieuwjaarsdag echt vreselijk. Zelf hecht ik er totaal geen waarde aan maar mijn schoonfamilie helaas wel. Dat is echt een verplichting om op nieuwjaarsdag samen te komen en dan ook echt uren inclusief taart en als ik pech heb moeten we ook nog blijven eten. Zo vreselijk saai...

Ik ken dat wel Evee dat ik panisch ben om ziek te worden voor of op mijn vakantie. Zeker als je in dit seizoen op vakantie gaat is de kans natuurlijk nog wat groter. Voor ik op vakantie ga hou ik het liefst iedereen uit m'n buurt, was constant m'n handen en heb standaard m'n bacteriedodende handgel en doekjes bij. (ik ben sowieso wel wat smetvrezerig aangelegd moet ik eerlijk bekennen). Ook slik ik altijd echinacea en allerlei vitamines. Of het echt helpt weet ik niet maar kwaad kan het niet denk ik dan.

Wel een heerlijk vooruitzicht heb je zeg! Alvast een fijne vakantie!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik altijd jammer vind is dat alle echt sociale feestdagen allemaal zo kort na elkaar vallen. En dan zijn wij ook nog in januari en februari jarig. Dan heb je dus in 3 maanden alle sociale dingen achter elkaar gepropt. Van mij zou dat wel wat meer verdeeld mogen zijn. 

Vrienden van ons doen sinterkerstennieuw, dus 1x samen gezellig eten en cadeautjes, voor alle feestdagen samen. Bij hun wel wat uit noodzaak ontstaan omdat de halve familie in de horeca werkt en dus niet makkelijk vrij kan krijgen in de decembermaand, maar het idee vind ik zo stom nog niet 🙂 

Mijn man vind het ook niets, vandaar dat hij bij voorkeur op vakantie is tijdens de feestdagen. 4 jaar terug zaten we in Costa Rica met sinterklaas & kerst en hebben we alleen nieuwjaarsdag een rondje langs de familie gedaan. En dit jaar waren we er dus alleen met sinterklaas.  Niet dat je een hekel hebt aan je familie hoor, dat is het niet. Maar het zijn van die verplichte nummers die je vrij snel achter elkaar moet afdraaien.

Wat betreft smetvrees, die handgel en doekjes liggen hier ook al voor in mijn handbagage 😂

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .