Spring naar bijdragen
Evee

Bunnybunch cafe 2019 (offtopic!)

Recommended Posts

18 uur geleden zei Lienappelsien:

@LilyMarshall succes vandaag. Je hebt inmiddels ruime ervaring met het terugbrengen van pleegkittens, maar ik denk dat het iedere keer toch nog even slikken is? 

Dankje! Idd ruime ervaring ondertussen, maar met flessenkittens heb ik het nog altijd moeilijk. Die heb je zo lang in huis en komen van zo ver! Maar deze 2 liepen al gelijk rond in de kittenkamer alsof ze er al weken waren, heel fijn. Geeft toch een beter gevoel als je ze achter moet laten.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijk mij leuk om met iemand een soort van te gaan snailmailen. Alleen dan met zelfgemaakte kaartjes, ipv echt snailmail. Alleen hoe kom ik aan een contact om dat mee te gaan doen? Op internet zijn wel allerlei fora te vinden, maarja, dan moet je toch aan een wildvreemde je adres gegeven enz geven.. Iemand hier toevallig nog tips hoe je dit op een veilige manier zou kunnen doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-10-2019 at 07:21 zei LilyMarshall:

Dankje! Idd ruime ervaring ondertussen, maar met flessenkittens heb ik het nog altijd moeilijk. Die heb je zo lang in huis en komen van zo ver! Maar deze 2 liepen al gelijk rond in de kittenkamer alsof ze er al weken waren, heel fijn. Geeft toch een beter gevoel als je ze achter moet laten.

Wat jammer dat je ze weg moet brengen! Lijkt mij echt een ontzettend moeilijk moment dat afscheid nemen.. Je weet het natuurlijk van te voren, maar toch!

Ik heb onlangs een kitten via het asiel en deze mocht ik bij het pleeggezin ontmoeten en een aantal dagen later ophalen. Zij vertelden dat ze vroeger de kittens terug naar het asiel moesten brengen en daar altijd veel moeite mee hadden. Nu ze zien waar de kittens terecht komen en tot die tijd bij hun kunnen blijven vinden hun dat veel fijner! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Het lijk mij leuk om met iemand een soort van te gaan snailmailen. Alleen dan met zelfgemaakte kaartjes, ipv echt snailmail. Alleen hoe kom ik aan een contact om dat mee te gaan doen? Op internet zijn wel allerlei fora te vinden, maarja, dan moet je toch aan een wildvreemde je adres gegeven enz geven.. Iemand hier toevallig nog tips hoe je dit op een veilige manier zou kunnen doen?

Als je alleen je adres weggeeft kan dat direct heel veel kwaad? Als je bv een eigen bedrijf hebt is je adres ook zo te achterhalen...
Je moet natuurlijk niet erbij aankondigen wanneer je op vakantie bent 😉 

Je kunt natuurlijk ook ouderwetst penvriendinnen worden met een vakantievriendinnetje 😂 Ik heb nog steeds brief-contact met iemand die ik heb leren kennen toen ik een jaar of 6 was! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Ik kende de term niet, moest toch even opzoeken wat het was. Je zoekt eigenlijk een penvriendin 🙂 Nou ben ik vast ouderwets dat ik het zo noem 😂 Vind het wel een leuk idee, dat dat weer in opkomst is.

Ik heb als kind ook een tijdje een penvriendin gehad, mijn beste vriendinnetje van de basisschool verhuisde naar Friesland en we hadden afgesproken te blijven schrijven. Alleen kwamen haar ouders toen een keer bij ons thuis, om te smeken dat ik stopte want ze had zo veel heimwee. Helaas is het contact daarna verwaterd. 

Op zich is je adres aan iemand doorgeven niet onveilig. Zolang je maar niet verteld waar de reserveseleutel verstopt is, wanneer je precies op vakantie bent, wat de code van de kluis is, waar je waardevolle dingen staan enz. 😉 Ze kunnen je adresgegevens hooguit invullen bij bedrijven die spam sturen per post, pakketjes op afbetaling bij je laten bezorgen (die je aan de deur kan weigeren) of een pizzakoerier langs sturen.. Maar meer problemen dan dat verwacht ik er niet van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Wat je zou kunnen doen is op zo'n forum beginnen met heen en weer te e-mailen. Is er een klik, dan voelt het vast beter om je adres weg te geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het mag weer, het is weer zover, tijd om voor te gaan bereiden op de kerst.

Recepten zoeken en proberen, kaarsjes in huis, mensen kijken bij de intratuin, boompje opzetten. 🎄🎅

Tijd om mijn veiligheidsjas met kerstlampjes op te zoeken😀

9068CCF0-A740-41BC-855B-95EA4F5A3FCC.jpeg

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stiekem ben ik vorige week al bij de intratuin geweest, maar ik heb vandaag wel voor het eerst tijdens openingstijden kerstliedjes opstaan in de loods 😁 🎄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik twijfel alleen of de hond er wel blij mee is, met de kerstmuziek 😂

image.png

• Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Evee:

Ik twijfel alleen of de hond er wel blij mee is, met de kerstmuziek 😂

image.png

😂 arme jongen, volgens mij vind hij het maar herrie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tis n meisje 😉

En ik denk dat ze het "koud" heeft, het is voor het eerst ook best fris in de loods. Als ze het koud hebben doen malamutes altijd hun pootje en/of staartje over hun neusje heen en slapen ze op een rolletje. Dan houden ze de warmte goed vast. Bij warm weer liggen ze juist languit (Qila ligt dan vaak op de koele betonvloer) bij kou zoekt ze haar mand op, en rolt ze zich op. Dit is nog geen volledig rolletje, waar ze nu in ligt. Het is fris, maar nog niet echt extreem koud.  

Eigenlijk alle sledenhonden (en wolven, en veel andere hondensoorten) doen dit. Vind het altijd wel schattig om te zien 🙂

Dit idee dus om warm te blijven in sneeuw en kou, maar zo koud is het gelukkig nog niet haha.

image.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mn work-out doel alweer behaald vandaag haha, en nog niet klaar! Ik had bij 3 leveranciers vracht besteld voor vandaag. Het regent. Je raad het al, alles kwam zo'n beetje tegelijk 😂 En ik heb geen plek voor 5 pallets in de loods. Dus dat was flink doorsjouwen om alles snel binnen te krijgen. In de tijd dat ik stond te sjouwen kreeg ik van 4 mannen commentaar, waarvan er 2 aanboden mee te helpen?! Zouden mannen dat ook bij andere mannen doen, vraag ik mij af 🤨 Of is dat omdat ik als vrouw sta te sjouwen, dat ze dan aanbieden om te helpen? 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Rifca:

Wat jammer dat je ze weg moet brengen! Lijkt mij echt een ontzettend moeilijk moment dat afscheid nemen.. Je weet het natuurlijk van te voren, maar toch!

Ik heb onlangs een kitten via het asiel en deze mocht ik bij het pleeggezin ontmoeten en een aantal dagen later ophalen. Zij vertelden dat ze vroeger de kittens terug naar het asiel moesten brengen en daar altijd veel moeite mee hadden. Nu ze zien waar de kittens terecht komen en tot die tijd bij hun kunnen blijven vinden hun dat veel fijner! 

Ja het is helaas de werkwijze. Ik had ook het liefst dat ze vanaf mij naar een nieuw baasje gingen maar helaas. Heb het al een aantal x besproken maar het lijkt er niet op dat dat nog gaat veranderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zonde dat dat niet mag. Mijn katten komen ook direct uit een pleeggezin, lijkt mij voor de katten ook een stuk minder stressvol. Die van mij hebben wel wat issues gezien hun verleden en denk niet dat ze het veel goeds had gedaan als ze nog weer terug naar het asiel moesten eerst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb lang geleden een kitten geadopteerd uit het asiel, die niet in een pleeggezin was opgegroeid. Zij was bang  voor allerlei normale huis-dingen. De tv bijvoorbeeld. Gelukkig dat er tegenwoordig wel met pleeggezinnen gewerkt word, lijkt mij voor de kittens veel beter 🙂 Maar het terugbrengen klinkt dan weer niet ideaal. Dan kun je ze inderdaad beter direct vanuit de pleeggezinnen plaatsen. Maar misschien zijn ze bang dat er dan niet genoeg controle is op de plaatsing? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me wel voorstellen dat een asiel inderdaad graag controle heeft over hoe de plaatsing gaat. Aan de andere kant, bij het plaatsen vanuit het asiel wordt er ook vaak met vrijwilligers gewerkt, dus het is ook een kwestie van vertrouwen (al zijn er ook pleeggezinnen die fantastisch met dieren/pleegzorg omgaan, maar die niet echt mensen-mensen zijn). En het ene pleeggezin wil het vast graag, maar het andere heeft liever niet steeds vreemden over de vloer. Dat kan ook een reden zijn om een standaardprocedure in te voeren. Het heeft voor het uitplaatsen natuurlijk ook een groot voordeel om alle plaatsbare dieren in het asiel te hebben zitten, dat is bij een konijnenopvang ook zo (maar misschien is het voordeel bij konijnen groter ivm koppelen). Daarnaast weet je niet hoe lang het duurt voordat de plaatsbare dieren geplaatst zullen worden, en als ze - eenmaal plaatsbaar - van pleeggezin naar asiel gaan is het pleeggezin weer beschikbaar voor nieuwe pleegjes.

Ik ben het er wel mee eens dat het voor veel dieren beter zou zijn om vanuit het pleeggezin te worden geplaatst, zonder tussenstap naar het asiel, maar ik kan me dus goed voorstellen dat er wordt besloten om ze toch naar het asiel te halen als ze plaatsbaar zijn. Het blijft dubbel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Evee:

Ik heb mn work-out doel alweer behaald vandaag haha, en nog niet klaar! Ik had bij 3 leveranciers vracht besteld voor vandaag. Het regent. Je raad het al, alles kwam zo'n beetje tegelijk 😂 En ik heb geen plek voor 5 pallets in de loods. Dus dat was flink doorsjouwen om alles snel binnen te krijgen. In de tijd dat ik stond te sjouwen kreeg ik van 4 mannen commentaar, waarvan er 2 aanboden mee te helpen?! Zouden mannen dat ook bij andere mannen doen, vraag ik mij af 🤨 Of is dat omdat ik als vrouw sta te sjouwen, dat ze dan aanbieden om te helpen? 😂

En heb je de mannen lekker mee laten helpen? Of stond je trots in de weg? 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Lienappelsien:

En heb je de mannen lekker mee laten helpen? Of stond je trots in de weg? 😉 

Haha nee heb ze niet laten helpen, is goed voor me, een beetje sjouwen. Alleen Gijs heeft op het laatst nog meegeholpen, maar die hoorde niet bij de mannen die commentaar gaven 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe was jullie weekend?

Zaterdag hadden we met de moderators afgesproken om eens in het echt elkaar te ontmoeten, en dat was erg gezellig 🙂 Zondag heb ik dus alle schoonmaakklusjes opgepakt en lekker rustig aan gedaan. Filmpje gekeken, lange wandeling met de hond langs de oosterschelde.

Nu is de werkweek weer begonnen, dus weer druk met inpakken 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook zoiets. Volgens mij was ik er zaterdag ook bij. Zondag mijn zoon geholpen met een vracht huiswerk, een beetje opgeruimd, boodschappen gedaan. 

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verhuisd en dat vond ik wel actief zat 😂 Tis nu nog steeds een puinzooi, maar goed. Nog even een doorbikkelen in de avond na het werk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Deeskuh88:

Verhuisd en dat vond ik wel actief zat 😂 Tis nu nog steeds een puinzooi, maar goed. Nog even een doorbikkelen in de avond na het werk.

Dat is bij de meeste mensen wel als ze net verhuisd zijn hoor 😂 Je bent over, dat is gelukt. De deur dichtgetrokken van het oude huis. Nu rustig ademhalen, even ontspannen (de tijdsdruk-stress is er af) en klusje voor klusje alles oppakken in het nieuwe huis 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij gaat het nu wel redelijk, maar we zijn eigenlijk ook pas net weer begonnen na de vakantie. Daarvoor was het echt wel wat minder. Moet zeggen dat ik ook erg slecht in mijn vel zat met alle verdrietige dingen en de zorgen zijn nog steeds niet klaar. 
Maar ik probeer om de dag te sporten met mijn vriend. Dus de ene week 4 en de andere week 3 keer. Meestal gaan we samen, maar als hij nachtdiensten heeft moet ik een paar keer alleen. Dan trekt hij het (heel begrijpelijk) niet om te gaan sporten.

Ik heb erg last van mijn maag wat als voordeel heeft dat ik echt niet snoep en ben sinds donderdag 2,5 kg kwijt😲 Nu zal er ook veel vocht bij zitten, maar toch. Probeer wel iig gewone maaltijden te eten dat ik wel mijn voedingsstoffen binnen krijg.

bewerkt door MichelleloveElmo
haha, ik dacht dat ik dit bericht in de sportschool had geplaatst

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had het plan om lekker buiten te rennen met Qila vanmiddag, maar het is vies regenachtig weer. Toch de loopband maar dan. 

Ik ga straks even kleding passen voor mee op vakantie.  Even uitzoeken wat ik een beetje mee wil nemen. Ik moet ook nog even kiezen welke nette (gala of cocktail) jurk mee de koffer in gaat, en die eventueel nog wassen. Rare vakantie om voor in te pakken dit keer 😂 Van tropische zomerkleding tot dikke lagen tegen kou, en van pak tot galajurk 😎 Heel veel zin in. Nog wel ruim de tijd, maar toch gaat het ook wel weer snel! Nog een maand en dan zitten we in het vliegtuig! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .