Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Evee

Bunnybunch cafe 2019 (offtopic!)

Recommended Posts

Wat somber vandaag.. ook weleens lekker. Al lekker vroeg de geurkaars aan en zachte lampjes. Gisteren zijn wij naar een groot stuk land met een bouwval erop wezen kijken, maandag ga ik bellen voor een bezichtiging. Zo spannend allemaal, wie weet is dit de plek waar we onze droom kunnen verwezenlijken. (Een opvang voor alle (landbouwhuis)dieren die het nodig hebben, een katten/konijnenpension en een heel grote moestuin waar we ook van kunnen verkopen). Veel plannen en ambitie, maar eerst maar eens kijken of het echt wat is 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is inderdaad een behoorlijke dosis ambitie! En dan wil je ook eerst je eigen huis daar (ver)bouwen?

veel succes en plezier met de bezichtiging!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Rifca:

Dat is inderdaad een behoorlijke dosis ambitie! En dan wil je ook eerst je eigen huis daar (ver)bouwen?

veel succes en plezier met de bezichtiging!

De bedoeling is dat we daar eerst een paar jaar in een tiny house gaan wonen en ondertussen langzaam het oude huis slopen en een klein huisje terug bouwen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei LilyMarshall:

De bedoeling is dat we daar eerst een paar jaar in een tiny house gaan wonen en ondertussen langzaam het oude huis slopen en een klein huisje terug bouwen. 

Wat een leuk plan! Hopelijk wordt het wat!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik word straks opgehaald om naar Amsterdam te gaan, ik ga met mijn nichtje naar een concert en we blijven daar dan in de buurt slapen. 

Morgenavond hebben we - heel spannend - een meet & greet met een hondje. Vorige week belde de dierenarts over een herplaatser, waarvan ze dacht dat het misschien iets voor ons is. We gaan morgen kijken of Qila een klik heeft met die hond of niet. Zo niet gaat het hondje naar het asiel (daar staat al een afspraak voor zaterdag voor). En zo ja, dan komt ze waarschijnlijk een nachtje op proef en kan het zijn dat ze bij ons komt wonen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een gave plannen, LilyMarshall! Dat soort huizen staan in deze regio in overvloed te koop. Onder andere van onze eerste bezichtiging, in Broekhuizenvorst. Maar wij zochten juist wel een huis wat meer 'af' is. 

Nu heeeeeeeel druk met inpakken. Vrijwel elk weekend op en neer naar Kronenberg. Afgelopen weekend hadden de verkopers van het huis alle buren uitgenodigd, zodat we kennis konden komen maken. Superlief. Weekend daarvoor jarig geweest. En nu is mijn man bijna jarig en niet veel later krijgen we de sleutel al 😍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-10-2019 at 09:50 zei Evee:

Morgenavond hebben we - heel spannend - een meet & greet met een hondje. Vorige week belde de dierenarts over een herplaatser, waarvan ze dacht dat het misschien iets voor ons is. We gaan morgen kijken of Qila een klik heeft met die hond of niet. Zo niet gaat het hondje naar het asiel (daar staat al een afspraak voor zaterdag voor). En zo ja, dan komt ze waarschijnlijk een nachtje op proef en kan het zijn dat ze bij ons komt wonen. 

Spannend! Jullie zijn dus toch op zoek naar een tweede hond? Ik neem aan dat de dierenarts niet zomaar belt. Veel plezier vanavond.

@Deeskuh88 wat leuk dat ze dat voor jullie georganiseerd hadden! Je kan vast niet wachten tot je de sleutel krijgt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou nee, eigenlijk niet echt. We hebben wel een tijdje rondgekeken naar herplaatsers in de sledehondengroep, omdat we een nieuwe puppy op het moment niet zo zien zitten - puppies opvoeden is zwaar! Maar herplaatsers hebben ook tijd en aandacht nodig, dat snappen we wel. Maar toch minder (zindelijkheid enz, is bijv. al aangeleerd) als het goed is. Maar alles wat er van herplaatsers in asielen zit heeft zoveel problemen (kan niet alleen zijn, kan niet met andere honden, kan niet met katten, kan niet in auto) dat we de zoektocht eigenlijk maar gestaakt hadden. Qila  vind het ook wel lekker in d'r uppie, alle aandacht voor haarzelf. We hadden het dus eigenlijk een beetje laten rusten, in ieder geval tot na onze vakantie was het plan.  Dat hebben we ook zo tegen de dierenarts gezegd. Maar ja, toen kwam deze hond voorbij, en moest ze toch aan ons denken. En hoewel de timing niet ideaal is, willen we het toch een kans geven, in ieder geval om te kijken of er een klik is of niet. De hond is wat angstig van karakter, dus ik twijfel of de klik er is, Qila kan best dominant overkomen. Maar deze hond is gewend aan katten & konijnen, gewoon verder normaal opgevoed, kan aantal uren alleen zijn, kan in auto. De hond kan alleen totaal niet met de andere hond in het huishouden, dat is de reden dat ze weg moet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben jullie leuke weekenden gehad?

Ik had onze garage / schuur op prikbord gezet, gratis af te halen mits ze hem zouden komen slopen 😂 En afgelopen zaterdag stond een afspraak dat er mensen zouden komen. Viel reuze mee, prima lui, de schuur is al gesloopt. Nog niet alles is afgevoerd, maar we hebben gezegd dat dat ook niet in 1 dag weg zou moeten, het waren best veel betonplaten en betonpalen. Echt opeens een mega grote tuin hebben we nu, je kijkt zo naar achterin, waar de konijnen wonen!

Nog wel veel opruimwerk te doen, en zelf zullen we ook nog wel een paar keer naar de stort moeten rijden om alles af te voeren wat er daarna nog aan zooi uit de tuin komt. Maar we zijn blij dat hij weg is. We hebben een paar jaar terug een stuk tuin bijgekocht, maar daardoor stond er dus een enorme garage van 32 vierkante meter midden in de tuin. De betonvloer hebben we laten liggen, dat wordt straks terras als de tuin gedaan is. Dat zal of volgend jaar of het jaar er na zijn. Volgend jaar eerst verder alles opruimen en leegtrekken, en eens wat offertes aanvragen. We hebben ook een rioolput in de achtertuin, en daarbij soms wateroverlast. We willen de tuin best wat laten ophogen, en dan een soort "sloot / moerasgebied" bij de put, zodat bij hevige regenval het water daar zonder problemen terecht kan. Er moet dus heel wat opgehoogd en ook nog een deel betegeld worden (bij de achterdeur, overkapping en een pad naar de konijnenrennen + bij de konijnenrennen zelf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, Wissekerke ligt bij Goes, op Zuid-Beveland (20 minuten hier vandaan). Ik woon in Wissenkerke, Noord-Beveland. Lekker verwarrend he?

Wissenkerke, waar ik woon dus, is wel dichter bij Haamstede dan Wissekerke. Maar Haamstede ligt op Schouwen-duiveland, een eilandje "hoger" dus. Als je de stormvloedkering vanaf Haamstede op zou gaan, en helemaal af zou rijden, kom je op het eiland waar ik woon 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn jullie lid van weggeefhoeken op facebook? Ik wel van een paar. Niet omdat ik ooit iets gratis ophaal. Maar vooral omdat er van die pareltjes van berichten in dat soort groepen voorbij komen 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Druk dagje vandaag, druk in de loods met inpakken en hopelijk ook tijd voor het plaatsen van bestellingen voor nieuwe voorraad. Dan tussendoor met Qila naar de dierenarts. En dan vanavond alles op orde maken voor de oppas en tassen inpakken enzo.  De bedoeling is namelijk dat we 2 daagjes weg gaan. En dan is alles nog afhankelijk van hoe goed Qila opknapt ook, want die is niet echt ok. Als ze zo is zoals nu, dan gaan we niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, we zijn terug van de dierenarts, maar eigenlijk niets wijzer. Het was een inval dierenarts ivm de vakantie. Best jammer.

Qila had nu geen koorts meer (ze is ook wel weer wat fitter qua gedrag dan gisteren). Wel verliest ze sinds vannacht urine. Heeft ze nog nooit gehad. Ze heeft ook een allergie-plek op d'r buik gekregen. Toch een teken van lage weerstand. Mijn gevoel zegt heel sterk dat er iets mis zit. En meestal klopt mijn gevoel wel bij de huisdieren.  Maar de dierenarts vond het wondje te netjes aan het genezen nu, om daar nog iets voor te geven.  Ze vermoed dat Qila d'r eigen afweer het prima zelf af kan.

Maar ja, nu dus zonder iets naar huis gestuurd.

Ik neig er dus naar om niet weg te gaan, extra stress en verandering lijkt mij nu voor Qila niet slim. Mn man vind dat we tenzij Qila weer slechter word wel moeten gaan, omdat mn familie wel zo netjes rekening met ons gehouden heeft, en we dat dan toch wel min of meer verplicht zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Marjoleink:

Lastig. Dan is ze toch niet helemaal in orde. En is jij wel mee en je man thuis met Qila een optie?

Meestal kozen we al voor de oplossing dat hij thuis bleef en ik alleen ging (wel de hele week dan), maar omdat we maar nu voor één nachtje / 2 dagen zouden gaan, zouden we samen gaan en heeft hij er vrij voor genomen. 

Gelukkig is Qila wel verder opgeknapt, ze is weer meer zichzelf en heeft geen koorts meer gehad. Het urine lekken doet ze nu ook niet meer (wat ik wel heel vreemd vind). We gaan dus toch maar en laten de verdere planning van Qila afhangen. Het scheelt dat ze autorijden eigenlijk altijd wel prettig vind. Haar bus-kenneltje is ook altijd echt een fijne rustplek voor haar, daar zit ze graag in. 

Als ze niet op zou knappen of zou verslechteren, dan zou ik toch vragen om urine &  evt bloedonderzoek laten doen bij haar. Maar de dierenarts vond dat niet direct nodig, naar aanleiding van ons bezoek gisteren. En aangezien ze gisteren toch fitter is geworden, weer gewone eetlust heeft, we weer een gewone wandeling konden doen, maandag deed ik er 8 minuten over om tot de hoek van de straat te komen met haar, en onze straat is niet echt lang te noemen... , lijkt het er op dat het toch beter gaat met haar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is goed gegaan met Qila. We merken nog wel dat ze moe is, veel slaapt. Maar anders dan dat lijkt ze gelukkig weer de oude. De wondjes genezen netjes, ze verliest geen urine meer.

Het was leuk eventjes twee dagen er tussenuit. Veel gewandeld, over de veluwe gefietst, lekker gezwommen met m'n nichtjes. Twee drukke vermoeiende dagen, maar wel erg leuk.

Nu ook weer een drukke ochtend, vanochtend kwam er al vroeg vracht in de loods, tussendoor moest ik nog bloed prikken, dus nu pas klaar om te starten met inpakken. De info vragen per mail / whatsapp blijven nog eventjes liggen daardoor.  De vracht zal pas dit weekend online komen denk ik, eerst alles wat besteld is de deur uit krijgen 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites