Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Evee

Bunnybunch cafe 2019 (offtopic!)

Recommended Posts

De boeren worden negatief neergezet vanwege de stikstofproblematiek terwijl de grootste uitstoters van stikstof de industrie, het vlieg- en het rijdende verkeer is.

Ik geef de boeren groot gelijk dat ze in protest gaan want wat zou jij doen als je bedrijf ten grabbel wordt gegooid???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap dat je in protest gaat als je het ergens niet mee eens bent.  Maar in dit geval gaan ze  staken omdat ze niet positief in de media komen, mbt klimaatdoelen. En dan besluit je door te gaan staken door met een heleboel enorm verbruikende trekkers richting den haag te rijden en files te veroorzaken? Dan sla je toch volledig de plank mis?! Daar had je volgens mij toch echt wel een andere, creatieve, betere manier van staken voor kunnen bedenken. Had de tocht op traptrekkertjes gedaan, dat zou tenminste een prestatie zijn geweest vanuit Zeeland naar Den Haag. 

Ik ben niet anti-boer hoor, dat niet. Toch vraag ik het mij wel af, hoe groot het probleem nou daadwerkelijk is onder aan de streep. Ja, er zijn extreem veel regels voor boerenbedrijven en die wijzigen wel regelmatig. Ik snap dat je daar gek van word. Maar ik woon in boerengebied, en ik heb hier nooit een arme boer gezien. Als er problemen zijn, dan lijkt er altijd wel ergens subsidie van vandaan te kunnen komen om de boeren te ondersteunen in de kosten.  Ik zie ze hier alleen maar investeren en groeien. Er is hier in de tijd dat ik hier woon voor zo ver ik weet geen enkel boerenbedrijf failliet gegaan. Ja het is een scheve wereld, de grote spelers gaan er met een groot deel van het geld vandoor en de kleine zelfstandige zal het lastiger hebben, maar in welke sector is dat niet? Je moet de subsidiepotjes zeker in die sector wel weten te vinden om te kunnen profiteren, maar er zijn wel daadwerkelijk vele honderden miljoenen aan subsudie in die sector te krijgen, of je nou wil vergroenen of stoppen, er is geld beschikbaar. In welke andere sector is dat nou?

Om terug te komen op de klimaatdoelen: De klimaatdoelen zouden waarschijnlijk sneller gehaald worden als ze een verbod zouden doen op de import van voedsel, kleding en andere producten uit landen waar ze totaal niet om het klimaat geven.  Niet dat je zelf helemaal niets er aan moet doen, maar hier wil je dingen duurzaam produceren, wat beter is voor het milleu en de werkgelegenheid - maar wel een hoge kostprijs geeft. Mensen willen dat vervolgens niet betalen omdat je het nog steeds goedkoop uit het buitenland kan halen, waar ze niets om gifstoffen, uitstoot of klimaatdoelen geven. Zolang je het niet wereldwijd aanpakt, denk ik dat het weinig effect zal hebben allemaal. En ik denk dat dat onbegonnen werk is, het wereldwijd aanpakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien denk ik te simpel hoor, maar het zou goed zijn als mensen minder vlees eten en überhaupt bewuster consumeren, dan zouden er vanzelf minder boeren nodig zijn. Ik snap dat dat vervelend is als je boer bent, maar tijden veranderen nu eenmaal. We hebben ook geen zwaardsmid meer en nauwelijks meubelmakers... 

Al ben ik vandaag best “blij” met het protest, mijn baas snapt ook wel dat ik niet  2 uur achter een tractor aan ga rollen dus ik werk lekker thuis bij m’n poesjes 😻😻😻😃

8E723B6A-FF62-4CA1-BAD0-262CDD87F938.jpeg.70f7034668cd7be3044a1256b0758c86.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het had op een subtielere manier gekund, daar ben ik het wel mee eens.
Ze komen natuurlijk wel in the picture zo.

Maar ja, om nu met de tracktoren de snelweg op te gaan???
Ten eerste mag dit niet want je moet minimaal 70 km/h kunnen en dat kunnen de meeste tractoren niet.
Ze moeten vanmiddag allemaal weer terug en als ze dan weer de snelweg opgaan, allemaal bekeuren!

Verder vind ik dit wel een goed protest maar of ze er ook daadwerkelijk iets mee bereiken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanochtend toen ik naar de loods liep, vloog er een ijsvogel mee langs de slootkant. Hij volgde ons een soort, wel bijzonder, je ziet ze wel vaker maar meestal zijn ze heel schuw. Deze vloog echt een soort mee met ons 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het juist niet eens met de boeren. Volgens globale onderzoekscijfers is de uitstoot van de vleesindustrie, gecombineerd met de productie van bijproducten groter dan alle transport bij elkaar (51% vs. 13%). Bekijk eens de documentaire "Cowspiracy".

Bovendien exporteren Nederlandse boeren 3/4 van het vlees en bijproducten naar het buitenland. Vleesproductie heeft weldegelijk een zeer schakelijk effect op het milieu.. 

Boeren hebben het recht om te demonstreren, maar hopelijk zijn ze uiteindelijk in staat om zich wendbaar op te stellen en te veranderen met de tijd. Tegenwoordig bestaat er ook vlees wat gekweekt wordt in het lab. Zelfs Burger King is begonnen met het testen van lab-gebaseerd "vlees". Als de boeren voet bij stuk houden en niet innoveren in deze markt, zullen ze veel grotere problemen krijgen dan het minder vlees mogen produceren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Muizen in de schuur... 😶

Er ligt alleen een bos wortels en hooi aan eetbare dingen. En het konijnenvoer, maar dat zit in afgesloten bakken. 

Ik ben benieuwd of ze vertrekken als de wortels weg zijn. Zal ik ze naar het BunnyBunchcafé verhuizen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Lienappelsien nou nee dank je! haha. Wij kwamen toen we de oude konijnenren sloopten ook miuzen tegen. Best bijzonder want ook bij ons geen los voer, maar alles netjes opgeborgen in emmers. Maar bij ons in het huizenblok zijn meer mensen met dieren, kippen, een konijn. Dus ik vermoed dat ze alleen onder onze garage woonden, en ergens anders gingen eten. Inmiddels zijn ze vertrokken,we hebben het zo muis-onvriendelijk mogelijk gemaakt hier. 

Het is wel echt in één keer herfst he? De hele week begint de dag hier met kijken op buienradar wanneer ik een beetje droog de konijnen kan voeren en de hond kan uitlaten. Ach ja, het was zo droog de hele zomer, dat het voor de boeren en tuin geen kwaad kan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Evee:

@Lienappelsien nou nee dank je! haha. Wij kwamen toen we de oude konijnenren sloopten ook miuzen tegen. Best bijzonder want ook bij ons geen los voer, maar alles netjes opgeborgen in emmers. Maar bij ons in het huizenblok zijn meer mensen met dieren, kippen, een konijn. Dus ik vermoed dat ze alleen onder onze garage woonden, en ergens anders gingen eten. Inmiddels zijn ze vertrokken,we hebben het zo muis-onvriendelijk mogelijk gemaakt hier. 

Het is wel echt in één keer herfst he? De hele week begint de dag hier met kijken op buienradar wanneer ik een beetje droog de konijnen kan voeren en de hond kan uitlaten. Ach ja, het was zo droog de hele zomer, dat het voor de boeren en tuin geen kwaad kan. 

Haha @Evee ik heb de hoop al opgegeven, gewoon capuchon op en gaan 😂.

Gisteren terwijl ik ging het collecteren was het gelukkig wel droog, ondanks dat buienradar zei dat het zou gaan regenen. Maar als ik had moeten wachten tot het echt droog zou blijven volgens buienradar, dan hoefde ik heel de week niet naar buiten. Je ben toch al snel anderhalf uur bezig, maar een uur lang droog was volgens buienradar echt te veel gevraagd 😂.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ik heb net toch droog de hond uitgelaten, de konijnen gevoerd en een snelle schoonmaak bij de konijnen gedaan. 

Nu ga ik aan de boekhouding verder, een drukke maand dus ik wil de btw aangifte vandaag afronden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een fanatieke morgen evee!

Ik heb koffie gedronken en foto’s van de poezen gemaakt en daar hadden de poezen geen zin in geloof ik 😂

D38A3789-7E29-4459-A5C5-EF3BD2FD826C.jpeg.3dcad0519b0a995e47d7cc385bd4d02b.jpeg

Btw aangifte.. misschien moet ik die zo ook maar gaan doen voor ik weeeer te laat ben 😬🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Privacy baas!

Ik moest gisteren een snuggle safe opwarmen bij mijn buren (magnetron kapot gegaan en natuurlijk net nu een zieke) dus ik breng 'm heen met de hond en zeg ik kom na het rondje met de hond wel terug. Loop bij hun de oprijlaan af en opeens stortregen. Werd nog net niet uitgelachen van achter het raam 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat was even een misrekening vanmorgen met de regenbuien: ze waren er veel eerder dan "gepland". Zelfs 3 van de 4 honden vonden het "te" en gingen toch maar onder een grote struik schuilen, nummer vier vond het geen probleem om in de plensregen in het gras te gaan liggen rollen en verder te gaan met een tunnel naar de andere kant van de wereld te graven (ik ga ervan uit dat de wereld wel rond is en geen platte pannenkoek). Wat een natte zanderige bende in de auto, daar hebben de vochtvreters wel even werk aan. Hele wastrommel vol natte hondenhanddoeken draait, honden liggen te slapen. Konijnen liggen samen in het Action-huisje te dutten na hun ontbijtje. Heertje is bijna door zijn rui heen eindelijk, Dametje is nu fors aan het ruien. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik plan hier mijn halfuurtje wandelen ook tussen de regenbuien door en anders heb ik mijn regenjas en laarzen 🙂 gisteren liepen onze katten even in de tuin toen het opeens begon te regenen. Ik heb ze nog nooit zo snel naar binnen gekregen 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎12‎-‎9‎-‎2019 at 07:48 zei LilyMarshall:

Maandagmiddag hebben wij nog een kitten overgenomen van een ander gastgezin die niet meer wist wat ze  er mee moesten. Al 2x bij dierenarts geweest etc. Hij voelde zich zo ontzettend naar, zo zielig. Dinsdag heel de dag aan het infuus gelegen bij de da maar helaas 's avonds toch ingeslapen, het hielp niet meer. Wat een **** week is dit. Nu de andere 2 die ik nog heb heel erg goed in de gaten houden. Het lijkt nog goed te gaan al is de ontlasting van de kleinste sinds vannacht niet echt om over naar huis te schrijven..

Verschrikkelijk! Ik leefde echt met je mee toen ik het las :-(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat betreft de boeren... Blijft lastig om er iets over te zeggen, zelfs voor mij terwijl ik er vanuit het bedrijf (kindervoeding) waar ik werk dichter op zit en een maandje geleden nog een boer heb bezocht. Als je dat doet dan zie je wel wat een maatregel klein of groot doet met hun eigen boerenbedrijf, hun baan en inkomen. Bij mij op kantoor zijn collega's al van slag als ze moeten verplaatsen naar een ander kantoor, haha. Ik zie die denk ik ook nog wel staken :P.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is weer vrijdag!

Hebben jullie leuke weekendplannen? Morgen is de jaarlijkse familiedag van de familie van mijn man. Het lijkt er op dat het redelijk droog blijft, dus dat is wel fijn. Mijn schoonmoeder organiseert het dit jaar. Het is in Middelburg, we gaan een rondvaart maken, een speurtocht doen en daarna in een stadstuin wat eten & bingo-en. Daarbij wil ik absoluut niet winnen, want dan krijgen we dat spuuglelijke beeldje wat de familiebokaal is, weer een jaar in huis te staan. Vorig jaar won mijn man hem met bowlen, dus wat bij betreft mag dit jaar iemand anders hem weer stallen 😂

De trofee is een beeldje wat hier wel wat op lijkt, de opa van mijn man had hem ooit met een bingo in het verzorgingstehuis gewonnen. De opa leeft niet meer, dus sindsdien gaat dit beeldje de familie rond. Als je hem wint krijg je een naamplaatje onderaan en moet je m een jaar in je huis zetten. Bij ons heeft hij op de WC gestaan 😂

image.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn weekend allemaal! Wij hebben er alweer een grote wandeling met de hond opzitten, die moet een tijdje alleen zijn vandaag. Maar het weer lijkt mee te vallen en het is altijd wel gezellig, zo een familiedag. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha nee gelukkig niet. Mijn man won wel een "tussenprijs" van de speurtocht met z'n team (een mini versie van het beeldje) maar dat beeldje hebben we stiekem achtergelaten op het toilet van onze schoonouders 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites