Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Evee

Bunnybunch cafe 2019 (offtopic!)

Recommended Posts

Wat is het een lekker weertje! Genieten jullie er ook zo van?

De konijntjes lijken al wat gewent aan de hogere temperaturen. Gelukkig geen 40 graden natuurlijk, maar tegen de 30 graden is goed te doen voor ze. Lekker op tijd (veel) eten en dan de hele dag wat rondhangen in je verblijf, op de koele betonvloer of in het zand. Gelukkig koelt het 's nachts weer af, dat is wel zo prettig!

Vanmiddag met de hond naar de zwemplas geweest. Op het hondenstrand heeft ze weer veel vriendjes gemaakt. Toch zie ik aan haar dat ze het best heel spannend vindt allemaal, dus ik blijf daar vaak maar even en loop dan door naar het bos. Ze is dan nat en in het bos is het koeler. Daar doen we dan een paar zoekspelletjes en vlak voordat ze weer in de auto gaat mag ze op een rustig plekje nog weer even het water in, een paar apportjes halen. Dat doen we niet als er (veel) andere honden bij zijn.

Ik moest vanmiddag trouwens wel erg om haar lachen; er was in het water bij het hondenstrand ook een Frans bulletje met een zwemvestje aan. Waarschijnlijk keek ze daar wat vreemd tegenaan, want op een gegeven moment wilde ze het zwemvestje (met hondje) apporteren of zo 🤣. Ze probeerde het zwemvest vast te pakken en mee te nemen (tja, je bent retriever of niet). Het bulletje liet zich zonder protesteren een eindje meeslepen door het water, maar we hebben haar toch maar duidelijk gemaakt dat ze hem niet hoefde te 'redden' of zo. Het baasje van de bul kon er de humor wel van in zien (die stond er vlak bij in het water en zag het onder zijn ogen gebeuren). Het ging trouwens echt heel voorzichtig en lief, heel bijzonder om te zien.

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heerlijk genieten inderdaad van deze temperaturen! Lekker op het strand geweest de afgelopen dagen. Morgen ga ik de nachtdienst in, misschien dat ik dinsdag vanuit mijn werk 's ochtends naar het strand ga om even een paar uurtjes te dutten daar, dat is tien minuten rijden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij genieten er zeker van! Lekker een beetje in de tuin klussen, hoewel het 's middags daar dan weer vaak te warm voor is. Nu ook vroeg opgestaan om met de hond gelopen en in te pakken.

Qila (onze hond) maakt gelukkig ook steeds meer vriendjes in het dorp. Keiko (onze andere hond) was aangevallen door andere honden, flink gebeten, en toen niet vriendelijk meer naar de meeste honden. Qila niet, maar omdat we Keiko ook hadden en na die aanval had hij altijd het gevoel dat hij ons moest verdedigen, dus dan viel hij uit naar andere honden. Heel vervelend. Dus liep iedereen lang met een grote boog om ons heen. Keiko is inmiddels 2 jaar terug ingeslapen en we hebben alleen Qila nog. Maar Qila is juist super lief, alleen wil ze wel de baas zijn. Ze maakt zich flink groot naar andere honden. Nadeel is dus dat veel hondjes gaan blaffen als ze haar zien. Maar er zijn steeds meer honden waar ze wel leuk mee kan, even snuffelen, beetje spelen en dan na 2 minuten is ze het weer beu en wil ze door. Maar dat is ook prima. Alleen naar hondjes waar mee gefietst word valt ze wat uit, maar ik heb meestal het idee dat dat meer is omdat ze dan eigenlijk mee zou willen rennen, een soort jaloers is.

Vanochtend hebben we Gijs ontmoet, een golden retriever pupje. Super schattig! En grappig dat hij dezelfde naam heeft als mijn man 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Afgelopen zaterdag hebben wij eindelijk het dak van de oude garage afgevoerd. Wat een gedoe zeg. Het waren vezelcement platen, uit 1995. Vanaf 1994 mag er geen asbest meer gebruikt worden, de garage was daar dus na gebouwd, maar ja ons huis was van Duitsers en die hebben het door een duits bedrijf laten zetten.... We hebben een stukje opgestuurd om te laten testen, en het was geen asbest. Maar alles wat na 1994 gebouwd is hoort een soort plaatje te hebben met NB (nieuwe bouw) er op. Tja, dat was natuurlijk nergens te bekennen op de dakplaten. Dus navraag gedaan bij milleustraat en gemeente, zonder dat plaatje moest het als asbest behandeld worden, ook al is het dat niet. Dus netjes melding gedaan, dat kwam in de gemeente publicaties, dan krijg je daarna een brief dat de melding goed ontvangen is en je het mag gaan afvoeren. Er was blijkbaar zelfs nog iemand van de gemeente aan de deur geweest voor controle of we het toch wel goed zouden afvoeren en verpakken lol. De platen waren toen al van het dak af haha. Maar goed, toen waren we niet thuis. Nadat de melding geplaatst is krijg je dan dus een brief, en dan moet je zakken kopen bij de milleustraat om het in te verpakken. Kost ook nog even 60 euro, fijn. Maar goed, we zijn er nu dus vanaf. Gistermiddag hebben we het laatste stuk frame van de oude konijnenren ook gesloopt. Nu kunnen we aan de sloop van de garagemuren gaan beginnen. Dat zijn een soort dikke betonplaten, en dan aan de buitenkant rabatdelen. We hebben een stuk tuingrond achter de tuin bij gekocht, dus als alles gesloopt is, kunnen we dat stuk ook eindelijk echt gaan benutten zonder dat er een enorme garage in de weg (in het midden) staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja heerlijk! En het leukste is dat ik nu vanuit het slaapkamerraam de konijnen kan zien 🙂 Zo leuk als je in de ochtend de gordijnen open doet!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Ja heerlijk! En het leukste is dat ik nu vanuit het slaapkamerraam de konijnen kan zien 🙂 Zo leuk als je in de ochtend de gordijnen open doet!

Ik ben al een tijd aan het twijfelen m’n slaapkamers weer om te gooien. Je heb me zojuist het doorslaggevende argument aangedragen 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen! Weer een vroeg-op-dag vandaag. Maar nu zijn te temperaturen nog lekker om iets te doen. Het deed hier net een regenbuitje, miezer, maar toch wel even lekker!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een klussen met deze warmte @Evee!

Wat leuk om je konijnen te kunnen zien vanuit je slaapkamer @Rifca! Wij zien onze konijnen vanuit de woonkamer als je bij de eettafel zit. De pleegkonijnen zitten wat verder naar achter in de tuin. Die zie je vanuit de garage als ze buiten zijn (en dat zijn ze bijna altijd). Mijn man zit vaak bij de werkbank voor het raam in de garage en weet mij altijd van alles te vertellen over 'de kleintjes'. Hij vindt ze super leuk!

Vandaag zomaar een vrije dag doordeweeks! Heerlijk! Vanmorgen op tijd met de hond op pad geweest. Ze heeft ook nog even lekker kunnen spelen met een paar andere honden op het speelveldje. Daarna de konijnen eten gegeven en allemaal verschoond. Daar heb je dan lekker de tijd voor, dus lang mee bezig geweest. Daarna rustig ontbijten en koffie drinken in de tuin.

Was wel weer balen vanmorgen dat de vogel voederplank weer omver lag. Gelukkig geen veren er bij vandaag. 's Morgens vroeg komt er regelmatig een kat in onze tuin die om vogels te pakken. In het begin wist ik niet wie de boosdoener was, maar ik heb hem een paar weken geleden betrapt (en op de foto gezet). Ik wil graag vogels in mijn tuin, geen katten!

Toch altijd bijzonder dat mensen hun huisdieren maar rond laten sjouwen zonder te weten waar ze uithangen. Het excuus van 'ruimte en vrijheid nodig' gaat wat mij betreft niet op. Dat hebben veel dieren nodig, en als je dat niet kunt bieden in je eigen tuin, maar daarvoor ook de tuinen van je buren nodig hebt, moet je je afvragen of je dat dier kunt hebben. Of kan ik bijvoorbeeld ook gewoon een paar leuke geitjes aanschaffen. Mijn tuin is daarvoor te klein, maar ach, de buren hebben ook wel tuinen...😝

Ik ben trouwens echt wel een kattenliefhebber hoor! Heb ze zelf ook gehad, maar ze liepen niet in andermans tuin...

Affijn, de vogels waren vanmorgen gelukkig toch weer in de tuin. Vanmorgen zelfs 2 bonte spechten (we wonen vlak bij het bos, en daar zitten bonte- en groene spechten). Tijdens het ontbijt lekker van ze genoten.

Vanmiddag heb ik een high tea gepland met mijn moeder. Zij is bijna 80 jaar, dus heel mooi dat we dat nog samen kunnen doen.

De konijnen doen het goed in de warmte. Ik heb het idee dat ze er wat aan gewend raken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond het de afgelopen dagen met de warmte ook meevallen bij de konijnen, maar 's nachts koelt het behoorlijk af, dus ze zijn gewoon overdag lui, en als het afkoelt lekker actief. Zo grappig, bij ons hangt er een bunnycam die opneemt bij beweging. Zie je echt dat ze vroeg in de ochtend binky's maken, lekker rondscharrelen, eens bovenop een hok springen en dat soort dingen. Overdag zijn het saaie luie mormels, maar als de baas naar bed is, dan gaan ze los hoor 😂

Hebben jullie nog leuke weekendplannen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lijkt mij leuk, zo'n camera om eens te zien hoe de nijnen 's morgens vroeg en 's avonds laat rondscharrelen! Toen onze hond een jonge pup was, stond ik wel eens om half 6 of 6 uur in de tuin omdat ze er uit moest. Dan keken de konijnen ons zo wakker aan, dat was echt hún tijd van de dag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Artemis zit nu bij de opvang, dus mijn weekend plan is het hok en de ren verbouwen tot het definitieve verblijf voor mijn koppel straks. 

Helaas hebben ze ze vandaag al uit elkaar moeten halen, maar ze gaan het morgen opnieuw proberen, dus we houden hoop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo ik ben ook weer terug van weggeweest.. heb wel regelmatig meegekeken hoor. Sinds gisteren heb ik 2 weken vakantie. Vandaag brengen we onze konijnen naar Aniek voor een weekje pension, maandag gaan we een midweek naar de Belgische Ardennen, even weg samen. 

Ook leuk; samen met mn man ga ik vanaf ong. half september 1x per maand op zaterdag helpen bij Aniek. Ik kijk er naar uit! 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier het hele weekend leren voor een toets van aankomende woensdag, veel te laat begonnen natuurlijk. En zondag heb ik voor het eerst mijn mogelijk nieuwe oppashond! Van een vriendin van ons, ze zoekt oppas voor twee keer per maand en ik wil even kijken hoe dat gaat hier thuis waar ook nog twee katten rondlopen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lig op het strand, in Speelland Beekse Bergen. Ik ben niet zo'n strandmens  maar het is hier best goed vol te houden. Alleen viel de parasol steeds om, dus die staat nu schuin op de grond. Nou ja, alle schaduw is meegenomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel plezier op het strand @Marjoleink! We kunnen nog even genieten van een zomerse dag!

Succes met je toets en je oppashond @Renske34! Spannend zo'n hond op bezoek. Wat zullen de katten er van vinden?

Prettige vakantie @LilyMarshall!

Net even de boodschappen gedaan voor de verjaardag van mijn man. Morgenavond komt mijn familie en maandag (als hij jarig is) zijn familie op bezoek. Onze woonkamer is te klein om iedereen tegelijk te ontvangen. Gelukkig kunnen we ze soms wel eens allemaal in één keer uitnodigen als het heel mooi weer is en we in de tuin kunnen, zoals vorig jaar.

Daarvoor was ik weer een poosje bezig geweest met de konijnen (an hemmel'n noemen we dat in Drenthe).

Door de weeks is er 's morgens veel minder tijd, dan doe ik alleen het nodige. Maar in het weekend hebben we wat langer de tijd. Gekke pleegdame Alexis! Zij is inmiddels een flinke kroeldoos geworden. Zo 'erg' heb ik ze nog niet vaak gehad! Als je hand toevallig vlak bij haar in de buurt komt, bijvoorbeeld om het hooi wat bij haar ligt uit te zoeken, dan gaat ze bij die hand plat liggen met haar oogjes dicht, zo van 'kroelen graag!' 😍. Zo ontzettend lief! En ja, dan wordt ze op haar wenken bediend...😍

Gisteravond weer agility training gedaan met onze hond. Ze is erg enthousiast en vindt het ook erg gezellig met al die andere honden. Vooral de kattenloop vindt ze erg leuk. Dan blijft ze in het midden even stil staan en kijkt met een verheugde blik naar al dat 'publiek' wat aan de kant staat. En dan weer vrolijk verder. Aan het einde krijg je een beloning, dus helemaal top!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bammyflurry lief zeg dat ze zo aan het kroelen is... lijkt me heerlijk zo'n kroelkonijn. Nog nooit gehad haha.

Ik ben heel benieuwd wat mijn katten ervan vinden, ik denk dat de ene het leuk vindt want die is heel speels en de ander gaat het van een afstandje bekijken denk ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-8-2019 at 23:10 zei happy211:

Artemis zit nu bij de opvang, dus mijn weekend plan is het hok en de ren verbouwen tot het definitieve verblijf voor mijn koppel straks. 

Helaas hebben ze ze vandaag al uit elkaar moeten halen, maar ze gaan het morgen opnieuw proberen, dus we houden hoop.

Ze zit intussen al 4 dagen in de opvang en we zijn nu ook al de 4e ram aan het proberen. Ze trekken nog niet echt naar elkaar toe, maar ze jagen elkaar niet weg als ze voer krijgen, dus het lijkt de goede kant op te gaan. 

Ik kan haar op z'n vroegst op woensdag op gaan halen als alles goed blijft gaan. 

Ik mis haar wel hoor, het hok staat er zo leeg bij 😥. Maar heb nu gelukkig wel de tijd en ruimte om alles echt goed schoon te maken, zodat het weer neutraal terrein is als ze samen terugkomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zat de hele ochtend al een postduif op de loods van de overbuurman, maar het duifje besloot te gaan vliegen... tegen het raampje van mijn loods. Dat ging niet helemaal goed. Nu zit hij duizelig te zijn in een doosje. Hij is van een duivenmelker uit het dorp zag ik, dus ik breng hem straks op de weg naar huis even langs.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Evee:

Er zat de hele ochtend al een postduif op de loods van de overbuurman, maar het duifje besloot te gaan vliegen... tegen het raampje van mijn loods. Dat ging niet helemaal goed. Nu zit hij duizelig te zijn in een doosje. Hij is van een duivenmelker uit het dorp zag ik, dus ik breng hem straks op de weg naar huis even langs.

Natuurlijk waren die mensen niet thuis. Dus duifje toch maar mee naar huis genomen, vanavond dan maar even langsbrengen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is alles goed gekomen met het duifje?

Ik ben vanaf deze week begonnen met een studie naast mn werk. Het is echt leuk en interessant, maar enorm veel werk. Ik ben blij dat ik het grootste deel van de tijd gewoon thuis op de bank kan leren, lekker bij de konijntjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, het is goed gekomen. Hij was er blij mee dat ik hem terug bracht. 

Lekker thuis op de bank bij de konijnen leren klinkt inderdaad niet als een straf, succes met de studie! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik voel mij echt oud worden haha. Niet alleen gaan we eind van het jaar op cruise, ik heb ons nu ook aangemeld voor een meet & mingle van een cruise-forum. Allemaal gepensioneerde mensen, of in ieder geval echt wel wat ouder. Komen wij dan als dertigers. Maar ja, we hadden zo iets van als je het dan doet, dan moet je het ook echt vol doen. Inclusief 5-gangendiners, gala-avonden en foto moment met de kapitein, toch? En blijkbaar dus ook met een meet & mingle borrel om andere cruisers te ontmoeten 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites