Spring naar bijdragen
Evee

Bunnybunch cafe 2019 (offtopic!)

Recommended Posts

Hier hebben wij ook een roodborstje in de tuin haha! Hij/zij is totaal niet bang en zit altijd nieuwsgierig te kijken wanneer ik bijv. het hok schoonmaak van de konijnen.😄Ik heb hem zelfs wel eens in de ren zien zitten van de nijntjes, daar kan een roodborstje gewoon tussendoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Roodborstjes kunnen inderdaad heel tam zijn, leuk hè? Hier scharrelen ze ook vaak om ons heen als we in de tuin bezig zijn. Vooral als we blad en zo verplaatsen kijken ze direct of er ook kleine kriebelbeestjes tevoorschijn komen om op te eten.

Ha, ha, ik praat ook altijd tegen alle dieren @Renske34  Ik groet bijvoorbeeld vaak honden en katten in het voorbijgaan en vogels in het bos. In de stad kijk ik graag naar de duiven (grappig zoals de doffers zich uitsloven voor een duivin die gewoon lekker doorgaat met eten). Ik moet er ook altijd wat van zeggen als kinderen ze opjagen.

Tijdens wandelingen met de hond kijken we vaak even bij paarden, koeien of schapen in het land. Ook dan loop ik weer te kletsen 😁.

Bij een vijver hier in de buurt zitten 3 ganzen. Die vind ik helemaal leuk! Ik zoek ze vaak op. En bij de kinderboerderij krijg ik altijd antwoord als ik het varken groet met 'hallo mottie'! Ze hebben daar ook een koe-kalf in een stal die begint te huppelen als ik met onze hond aan kom lopen. Dan moeten ze altijd even neuzen. Helaas zit het kalf alleen, zo sneu voor een sociaal dier... en ook niet echt educatief verantwoord. Maar ja, dat is met meer dieren daar zo...☹️

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Mijn man is al heel lief voor mij in de loods aan het inpakken, ik ga zo vrijwillgerswerk doen bij het huifbedrijden. Dat doe ik eens per maand, en ik vind dat erg leuk om dat ik daardoor toch nog een soort collega's en sociaal momentje heb, plus dat je mensen van het eiland leert kennen. 

In de loods heb ik wel wat klanten die afhalen, maar het grootste deel van de week heb ik alleen Qila om tegen te kletsen haha 🙂 Klein wereldje. Dan is het vrijwilligerswerk net leuk erbij, niet te vaak, op een dag dat mijn man vaak vrij is (die werkt 4x9uur en is maandagen vaak vrij). Leuke mensen, lekker met paarden bezig zijn. En de clieënten zijn ook erg leuk. Wel een beetje afhankelijk van de groep, met de ene groep is wat meer interactie mogelijk dan met de andere groep. Maar je ziet ze eigenlijk altijd ontzettend genieten van hun ochtendje uit. En het zijn mensen met toch een vrij zware beperking, waar niet veel voor mogelijk is (wandelen, heel soms zwemmen. Maar dan is huifbedrijden verder eigenlijk het enige uitje waar ze ook echt uit de rolstoel kunnen voor een leuke beleving). 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-1-2019 at 16:48 zei Bammyflurry:

Roodborstjes kunnen inderdaad heel tam zijn, leuk hè? Hier scharrelen ze ook vaak om ons heen als we in de tuin bezig zijn. Vooral als we blad en zo verplaatsen kijken ze direct of er ook kleine kriebelbeestjes tevoorschijn komen om op te eten.

Ha, ha, ik praat ook altijd tegen alle dieren @Renske34  Ik groet bijvoorbeeld vaak honden en katten in het voorbijgaan en vogels in het bos. In de stad kijk ik graag naar de duiven (grappig zoals de doffers zich uitsloven voor een duivin die gewoon lekker doorgaat met eten). Ik moet er ook altijd wat van zeggen als kinderen ze opjagen.

Tijdens wandelingen met de hond kijken we vaak even bij paarden, koeien of schapen in het land. Ook dan loop ik weer te kletsen 😁.

Bij een vijver hier in de buurt zitten 3 ganzen. Die vind ik helemaal leuk! Ik zoek ze vaak op. En bij de kinderboerderij krijg ik altijd antwoord als ik het varken groet met 'hallo mottie'! Ze hebben daar ook een koe-kalf in een stal die begint te huppelen als ik met onze hond aan kom lopen. Dan moeten ze altijd even neuzen. Helaas zit het kalf alleen, zo sneu voor een sociaal dier... en ook niet echt educatief verantwoord. Maar ja, dat is met meer dieren daar zo...☹️

Ja ik heb precies hetzelfde! Ik praat ook altijd tegen alle dieren die ik tegenkom. Poesjes op straat, paarden, het roodborstje in onze tuin en natuurlijk heel veel tegen Bloempje en Caramel. 

Ja doordat ik konijnen heb nu ben ik er ook meer op gaan letten hoeveel groepsdieren in gevangenschap alleen worden gehouden. Zo sneu voor al die beestjes...

Het is lastig er wat aan te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goh wat een dieren bij jullie! Hier zitten alleen kraaien, meeuwen, duiven en toevallig zit er nu een Ekster stel een nestje te bouwen in de boom voor mijn huis. Bij mijn opa die in één van de woonwijken van mijn stad woont (ik woon in het centrum) zitten wel veel halsbandparkieten. Gek gezicht joh, als je zo'n groep knalgroene vogels ziet vliegen.

Ik praat ook altijd tegen dieren. "Hoi poes", "mag ik er even langs paard?", "Muffin kijken doe je met je oogjes, niet je tandjes...". 😅 Is een gekke dierenvrouwtjestic denk ik. Mijn konijnen hebben inmiddels door dat ik met "bunbuns!" hun bedoel en dan zie je ze helemaal op kijken. Hun eigen naam kennen ze niet, ze hebben nu een soort gedeelde naam dus haha.

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Piku:

"Muffin kijken doe je met je oogjes, niet je tandjes...". 😅 

🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Ik heb vannacht gedroomd dat we gingen bunnybunch wokken, maar dat er op het wok-plein een demonstratie was van gele hesjes en ik er helemaal niet kon komen!  😅

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha @Evee bijzondere droom 😉

Ik heb maandag & dinsdag een hardlooptraining gedaan en moet straks naar de chiropractor (1x in de 6 weken) maar ooh men ik heb me toch spierpijn. Zie er nu al flink tegenop!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed bezig @LilyMarshall Train je ergens voor of gewoon zomaar? 
Succes bij de chiropractor, ik ging daar vroeger ook heen omdat ik zoveel hoofdpijn had. Vond het uiteindelijk te eng, dat gekraak bij mijn nek. Dus ik ben gestopt 😛 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga straks nog taart kopen. Mijn man is jarig vandaag 😉 Je mag wel om een stukje komen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Evee:

Ik ga straks nog taart kopen. Mijn man is jarig vandaag 😉 Je mag wel om een stukje komen!

Gefeliciteerd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben zo een houten trolley achtig tafeltje, waar ons koffieapparaat op staat. Daar onder ligt wat voorraad koffie en theezakjes. Nou heb ik laatst nieuwe thee gekocht, had een cadeaubon van een winkeltje, en die hadden Pukka thee. Daar heb ik toen wat soorten van meegenomen, waaronder night time thee. 

Nou kwamen we gisterochtend beneden. Hebben die katten echt een feestje gehouden met die thee. Lag echt overal. Opengeknaagde zakjes, losse thee. Nouja, dat opgeruimd, katten een beetje in de gaten gehouden, maar ze lieten het daarna met rust. Kom ik net thuis... Weer overal thee, katten die er hoorheen rollen.... Nu de thee dus maar in een kastje opgeborgen. Catnipthee denk ik 🐱

Er zit wel valeriaan in, zou dat het zijn? 😅

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Renske34  ik ben weer begonnen met een 5 km schema, dit is de 2e week 🙂 

Haha snap ik, ik vind dat gekraak wel fijn omdat ik dan het idee heb dat er echt iets gebeurd ipv een beetje drukken bij de fysio oid. Ik voel me ook daadwerkelijk losser. Ik heb veel last van mijn onderrug. Toen ik mijn chiro vertelde dat ik weer aan het hardlopen was vond hij dat goed om te horen, omdat zo mijn spieren sterker worden en ik niet alles meer doe met mijn rug. 

Maar je moet inderdaad wel tegen dat gekraak kunnen 😉 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed bezig met het hardlopen! Ik ben van plan om over 2 weken weer te beginnen. Volgende week hebben we nogal een drukke week qua afspraken, die week erna weer rustig. Dus een mooi moment om weer te starten. Voorlopig geen gekke dingen geplanned die veel energie vragen, en heb net 2x griep gehad, dus hopelijk kom ik dan ook wat verder met de trainingen. 

Vandaag weer een boekhouddag, hopelijk krijg ik alles zo goed als af vandaag, dan zit dat er voorlopig ook weer op 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lekker bezig! 

Ik merk dat als ik veel loop (nu 4x per week) dat ik juist wel wat meer last krijg van mijn onderrug. Misschien loop ik niet juist. Daarnaast doe ik dan altijd de rug oefeningen van mijn fysiotherapeut en dat helpt goed. Het helpt ook niet mee dat ik op mijn werk veel moet tillen. 

Succes vandaag Evelien! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben jullie vandaag allemaal jullie meest lelijke trui aangetrokken? Het is blijkbaar lelijke truiendag vandaag 🤣

Het nut ontgaat mij er wel een beetje van, maar ach, het is wel iets vrolijks, iets luchtigs in de wereld.

Ik moet zeggen, ik was er niet op voorbereid en heb eigenlijk ook geen lelijke trui in de kast liggen. Maar nu ik van het bestaan van deze dag af weet ben ik toch geneigd een trui als deze te gaan kopen. Wat denken jullie, een geschikte keuze voor lelijke truiendag?

image.png

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Koosje:

Ik vind 'm niet lelijk.
Meer grappig eigenlijk 🙂

hahaha smaken verschillen, zo zie je maar!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Koosje:

Alleen... het is niets voor mannen  🤣

ik denk dat deze jou wel zou staan 🤣

image.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, met dat petje en in de wolken, Yippieeee 🤣

Doet mij denken aan Walking in the Air 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door de lelijke truiendag moet ik opeens weer denken aan mijn oma. Mijn oma kon goed breien. Van haar heb ik ooit een verschrikkelijk vloekende maar daardoor o zo leuke foute dikkie-dik trui, van een breipatroon uit de libelle gehad. Ik ben allergisch voor wol, kreeg er uitslag van ,maar met een dikke koltrui er onder kon ik die dikkiedik trui toch aan 😂

Deze, maar dan met een knalroze achtergrond haha

image.pngimage.png

Overigens was die jaren 80/90 truienmode elke dag lelijke truiendag, als je dat nu terug ziet hahaha.

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou dan kon je oma wel heel goed breien inderdaad, knap zeg. Haha ja die vallen wel onder de 'lelijke truien' categorie, maar ik vind ze wel hilarisch. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, volgens mij is het eindelijk winter!

Ik kreeg vanochtend de ren van Joris en Brenda niet open omdat het slot was vastgevroren ❄️ Gelukkig was het zo opgelost met een emmer water en konden ze toch van hun ontbijtje genieten haha.

Het was ook glibberen over het fietspad richting de bedrijfsloods haha. Zelfs Qila glibberde, en die d'r pootjes zijn er voor gemaakt! Maar we zijn zonder vallen aangekomen. En de mooie lucht maakt ook weer veel goed!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .