Spring naar bijdragen
Evee

Bunnybunch cafe 2019 (offtopic!)

Recommended Posts

Tja, toch is dat in de praktijk lastig als het niet je eigen kind is.

Zo had ik tijdens de vakantie vorig jaar ook een gesprek met mijn nichtje, die wilde geen vis eten, want dat waren dieren en die eet je niet. En toen zei ik je eet wel vlees, wat is dat dan... Ze dacht even na en toen antwoordde ze dat dat niets is. Ze heeft de link dus nog niet gelegd dat vlees van een dier is. Zolang je het natuurlijk ook geen kip, varken, koe of wat dan ook noemt, maar alleen maar vlees, snap ik wel dat ze die link niet legt. Maar ik werd helaas de mond gesnoerd door mn zus en zwager... Mocht het niet uitleggen. jammer hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Marjoleink:

Kunnen we unicorns trouwens weer in goed Nederlands eenhoorns gaan noemen?

Zo lang kinderen opgevoed worden met youtube niet vrees ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Rifca:

Baas zoeken die ze heeft, dan levert het nog geld op ook 😉

Natuurlijk moet er ook ander werk gedaan worden (analyses doen, rapporten schrijven etc.) en ook het programmeren van die krengen is veel werk. Maar ik wordt soms dus oprecht betaald om spelletjes te spelen met robots en kinderen 🙂 

Ja haha eigenlijk wel hè. Ik had ooit een baas die me betaalde om met dat programmeerbare lego to spelen, met VR te rommelen en in Minecraft creaties bouwen haha (ik wist trouwens niet dat er in elke wereld van een server zo'n default dorpje zit met inwoners, als je lang genoeg graaft kom je er). En we hadden pantoffelpatatdag. Dat waren nog eens tijden. Mijn huidige werkgever heeft alleen schommels en die zijn er alleen voor in je eigen tijd...

Ja echt hoor, ik ben al sinds den beginne dwars en noem het stug eenhoorn. Is dat teken van veroudering, kont in de krib bij trends? Zoals oudjes euro's stug guldens blijven noemen?😫

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik noem het in dit geval unicorn, omdat dat is hoe ze heten volgens mijn nichtje, en ook heel stellig verbeterd als je zelf eenhoorn zegt. Mn nichtje kijkt veel youtube, heeft veel engelse woorden die ze gebruikt tussen het Nederlands door. Paars is ook geen paars, maar purple. En zo zegt ze veel dingen in het Engels. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben daar redelijk strikt in tegen mijn zoontje. Voor alle Engelse termen bestaat een goed Nederlands woord. En straattaal wordt niet geaccepteerd. Deels omdat ik dan niet weet wat hij zegt, maar ook omdat ik niet wil dat hij daardoor in het nadeel is als hij later gaat solliciteren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik ben daar redelijk strikt in tegen mijn zoontje. Voor alle Engelse termen bestaat een goed Nederlands woord. En straattaal wordt niet geaccepteerd. Deels omdat ik dan niet weet wat hij zegt, maar ook omdat ik niet wil dat hij daardoor in het nadeel is als hij later gaat solliciteren. 

Dat is niet helemaal waar, de engelse taal bevat veel meer woorden dan Nederlands. Ik zou bijvoorbeeld echt geen goede vertaling weten voor Chewy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Knaagspeeltje? Kompaan van Han Solo? Marjoleink heeft gelijk: je kunt je perfect in het Nederlands uitdrukken zonder in (Youtube) Engels te vervallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met Chewy bedoel ik als uitdrukking voor koekjes. Een lekkere Chewy koek kauwerig of taai word dan de vertaling, kauwerig klinkt echt niet aantrekkelijk en ook taai is niet helemaal wat ik bedoel....

Kompaan van Han Solo??? (gaat even google)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me helaas niets voorstellen met wat je bedoelt. Ik zou gewoon "taai" zeggen. Enkele vbn waar het Nederlands wel woorden heeft, maar het Engels niet: "Smakelijk" en "koffiekoeken/ontbijtkoeken".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei GawainBS:

Ik kan me helaas niets voorstellen met wat je bedoelt. Ik zou gewoon "taai" zeggen. Enkele vbn waar het Nederlands wel woorden heeft, maar het Engels niet: "Smakelijk" en "koffiekoeken/ontbijtkoeken".

Bijvoorbeeld een goede kwaliteit triple chocolate chipcookie, of op zijn nederlands, een koekje met drie soorten chocolade heeft die structuur, dat zachte deeg achtige in het midden, stevig, maar toch zacht taai maar niet stug? zo iets😅(bedoel, taaitaai is taai en stug) 
Koffie koeken en ontbijtkoek is ook meer een product dan dat ze de naam niet kennen. gingerbread lijkt heel erg op wat wij ontbijtkoek noemen. Koffiekoeken ken ik zelf niet goed genoeg. Smakelijk zou ik vertalen als Tasty.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bedoelde ''smakelijk'' als in ''Laat het je smaken.'' Wat je je disgenoten toewenst. Er zijn uiteraard vr elke taal unieke woorden en zo ontstaan leenwoorden, maar dat werkt beide richtingen uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb echt geen problemen met woorden waar wij geen acceptabel alternatief voor hebben, zoals het voorbeeld chewy. Maar als puur Hollandse bedrijven het hebben over hun core business, hou toch op....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Marjoleink Als je daar zon hekel aan hebt raad ik je zoem-woord bingo aan voor tijdens een vergadering 😉 

Die woorden zijn vaak sowieso stieren-poep woorden en meestal heeft niemand de moeite genomen ze te vertalen.

Moet wel bekennen dat ik op m’n werk ook veel Engels overal doorheen gebruik. Maar bij ons in Engels de voertaal, alleen met Nederlandse collega’s onderling vind ik NL soms net even makkelijker maar kan ik voor vakspecifieke woorden de vertaling zo snel niet bedenken 😆 Of soms bestaat die gewoon weg (nog) niet voor nieuwe technologie.

(ook onvertaalbaar van nl naar en: gezellig)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik irriteer mij ook aan de engelse woorden bij kleine kids hoor. Als je ze nou bewust 2-talig opvoed kan ik het wel begrijpen. Maar ik zou toch echt wel meer controle willen hebben op wat mijn kind kijkt dan ze vrij op youtube de raarste dingen laten kijken. Maar goed.

Engelse termijn bij bedrijven vind ik vaak ook verschrikkelijk!  Van de gemeente hier (echt een internationaal bedrijf, not!) kreeg ik een tijdje terug een uitnodiging voor "bedrijven zoeken bedrijven", dat is dat je bij andere bedrijven in de omgeving op bezoek mag. En die email opende met  "Beste Stakeholder". 😂 Sorry hoor, maar wat is er mis met Nederlandse woorden als belanghebbende? Ondernemer? Ik vind stakeholder klinken alsof je barbecue chef bent ofzo 😉 Hoewel dat dan vast geschreven is als steakholder .  Maar goed, ik dacht eigenlijk ook dat stakeholder aandeelhouder was, en moest dus zelfs even opzoeken wat ze dan precies bedoelden, want aandeelhouder ben ik niet?! Maar blijkbaar heeft het wel bredere betekenis. Tot zo ver dus helder en duidelijk communiceren met je burgers 😂

Oh iets anders, maar ik moet er nu aan denken door dit. Ik probeer mij al lange tijd aan te melden bij de ondernemersvereniging hier, maar dat lukte echt lange tijd niet! De communicatie komt niet door haha. Dus uiteindelijk hier het lokale cafe in gelopen (dat is van een bestuurslid), die heeft mijn gegevens doorgegeven aan de juiste persoon, en ik heb een bevestiging per email gehad dat ik lid ben geworden... Dat was denk ik in maart of april.. maar ik heb nog nooit een factuur gezien 😂 Nou heb ik toch lang getwijfeld of ik lid zou worden of niet, want ik vind niet dat ze heel erg professioneel overkomen hier of veel doen in het dorp waar ik zit, maar ja als je lid bent kun je daar misschien wel makkelijker invloed op hebben. Ze willen vooral ook bedrijven onderling verbinden, maar er zit hier op het eiland geen enkel bedrijf waarmee samenwerken voor mij interessant is, dus daarom eerst niet zo een behoefte gehad. Alles draait om toerisme hier, als webwinkel word je over het algemeen toch aangegeken als vijand van de lokale winkels. Had er dus niet zo een behoefte aan. Maar ze organiseren toch wel iets in het dorp, waar het verder toch eigenlijk een beetje doods is. Dus daarom 1,5 jaar geleden ongeveer dus toch besloten wel lid te worden. Dat duurde dus ruim een jaar voor het lukte. Maar of ik dat nou echt ben? Geen idee hahaha. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken stakeholder alleen in de context van ict projecten en daar is het een paraplu is voor verschillende groepen belanghebbende zoals de klant en eindgebruiker.

Of je bent misschien toch geen lid, of de vereniging is wel heeeel doods 🙂 Denk dat het tijd wordt nog eens een biertje te gaan drinken en heel casual te polsen naar de communicatie kanalen en activiteiten 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Rifca:

Of je bent misschien toch geen lid, of de vereniging is wel heeeel doods 🙂 Denk dat het tijd wordt nog eens een biertje te gaan drinken en heel casual te polsen naar de communicatie kanalen en activiteiten 😉  

Ze hebben hier op het eiland toch altijd wel ouderwetse communicatiemethodes (postertjes in de supermarkt 😂 en berichtjes in het "noord-bevelands advertentieblad". Zo een blaadje waar ook berichtjes in staan als "bedankt voor de steun en kaartjes toen Piet z'n voet gebroken was enzo, pareltjes zitten er soms tussen 😂). Heb er dit jaar ook voor het eerst in geadverteerd voor bunnybunch, en serieus nog nieuwe klanten aan overgehouden ook! Je verwacht t niet 😉

Maar ik heb een email dat ze me gaan "opnemen in het ledenbestand". Maar dat is wel het laatste wat ik er van gehoord heb haha. Volgens mij is er in september of oktober altijd ergens een ondernemersborrel, zal eens kijken of het lukt om daar heen te gaan en eens wat rond te gaan vragen haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yes alweer bijna weekend!

Morgen op pad voor een nieuwe eetkamertafel. Ik ben helemaal verliefd geworden op een eiken geleefde tafel met houten kruispoot. Ik zag helaas wel dat de levertijd 12 weken is en dat is echt niets voor mij #ongeduldig.

Voorlopig vermaken we ons met twee nieuwe kitty's in huis... 13 weken en kleine draken dat het zijn: Hoky en Nica. Hoky is de naam van de eerste 2 letters van Hompy en de laatste twee letters van Winky.

Ik ga het as van Winky en Hompy in sieraden (Duopenrose) verwerken. Hompy's overlijden is zo snel gegaan en ik mis mijn grote knuffelvriendin enorm. Het is nog maar een paar weekjes geleden. Een dag later gingen we op vakantie en bij terugkomst in een leeg huis, alsof ze ieder moment de hoek om kon lopen.

En verder is huisman druk met het konijnenhok voor buiten. Dit weekend mag ik die hopelijk in de beits zetten. Chip en Hailey heb ik nu ook buiten in een metalen ren uit het zicht van de pleegbunnies (onze tuin is bezaaid met rennen lijkt het zo wel). Het voelde eerst alsof ik ze op straat had gezet en voelde me zelfs wat schuldig, maar ze vinden het leuk volgens mij.

Wat gaan jullie doen in The Weekend?

(sorry, kon het niet laten een paar engelse termen er in te gooien :D)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Huiself ik zag al een wit dotje met zwarte oortjes voorbij komen volgens mij van jou ergens, dat één van de nieuwe katjes?

Wij gaan dit weekend de tuin goed aanpakken, de oprit gras / onkruid vrij maken, wat snoeiwerk, nog wat sloopwerk aan de konijnenren, dat soort dingen. Zag alleen wel dat het gaat onweren, dus even afhankelijk daar van kan het ook zijn dat we binnen de hal verder af maken, plintjes plakken of de trap schilderen 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites