Spring naar bijdragen
Evee

Bunnybunch cafe 2019 (offtopic!)

Recommended Posts

Ik heb afgelopen vrijdag mijn scriptie ingeleverd wat betekent dat ik (als het goed is) nu vakantie heb, dus ik ben gelukkig ook veel thuis. Concreet iets doen voor de konijnen is lastig, ze krijgen aan het begin van de middag allemaal een icepod en ik zorg natuurlijk voor vers water. Als het echt nodig is kunnen ze naar de binnenruimte van de opvang, die blijft echt heerlijk koel (20-22 graden max) maar dan moeten ze allemaal in kleine hokjes. Dat gesleep en ruimtegebrek geeft alleen maar stress en ook nog eens onrust binnen de groepen. Ik laat ze gewoon lekker, controleer wel elk half uur of er niemand op apegapen ligt. Ik hoop vooral ook dat het niet telkens zo lang achter elkaar warm is, want dan merk je dat het 's nachts ook steeds minder afkoelt en ik heb het idee dat dat eigenlijk nog wel het belangrijkste voor ze is. Ze houden zich overdag wel rustig maar moeten 's nachts wel kunnen bijkomen van die hitte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat je scriptie is ingeleverd en er nu wat meer tijd is voor thuis & de konijnen. Ga je de opvang ook weer vol oppakken straks? Ik neem aan dat je je scriptie ook nog moet presenteren / verdedigen? Spannend hoor!

Poe poe wat een hitte. Ik krijg het maar warm van de icepods 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 juli gaan we weer open, maar eigenlijk was ik sinds begin mei al wel weer aan het herplaatsen en er komt zo nu en dan wel wat binnen. Wil wel het maximum aantal konijnen lager houden. Twee van de buitenhokken zijn nu buiten gebruik (kunnen 2 tot 4 konijnen per hok in) en drie binnenhokken (1 konijn per hok). Beetje gemiddeld genomen dus 10 konijnen minder dan normaal. Het lijkt erop dat het ook wel lukt om de bezetting qua vrijwilligers wat meer rond te krijgen, dat is ook wel nodig om weer goed te kunnen herplaatsen. Ik deed altijd 's ochtends de hokken schoonmaken op zaterdag, soms met hulp maar vaak ook alleen, en dan 's middags konijnen herplaatsen en afstand etc. Dat moest dan allemaal zo strak gepland dat ik tussendoor nog net een keer de hond uit kon laten en als ik mazzel had een broodje kon eten, verder was ik dan gewoon van 9 tot 17 uur buiten in weer en wind bezig met eerst schoonmaken en daarna klanten helpen. Daar heb ik geen zin meer in, om dat naast een volle studie/werkweek (en natuurlijk elke dag de gewone zorg voor de konijnen, en dierenartsbezoekjs, administratie, klantencontact etc etc etc) nog zo te gaan doen. Dan maar wat minder konijnen herplaatsen, ik doe het nou niet per se voor m'n lol maar het moet wel een beetje leuk blijven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat je je scriptie hebt ingeleverd! Het is vast een opluchting dat dat achter de rug is.

En wat leuk dat de opvang weer open gaat/is 🙂 Groot gelijk dat je een beetje inkrimpt. Het is wel de bedoeling dat het vol te houden is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het goed is om limieten in te stellen en je daar aan te houden. Is ook gewoon een stukje zelfbescherming. En voor de konijntjes die je hebt zitten kun je je dan ook vol inzetten 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja limieten moet je sowieso hebben en ik heb me daar ook altijd wel streng aan gehouden (hooguit in de zomer wat extra kooitjes) maar nu dus toch maar weer eens herzien. Nou is tien konijnen meer of minder het werk nog niet eens, maar als je wel een max hebt qua aantal herplaatsingen die je in kan plannen heb je dan alleen maar meer langzitters. Ik heb er nou al genoeg die al een poosje in de opvang zaten en door de sluiting een half jaar langer. Gelukkig zitten ze hier bijna altijd in een verblijf van 3.00 x 0.75 met minimaal één ander konijn. Niet perfect maar ook niet zielig 😉  en intussen liep de administratie een jaar achter en ben ik vandaag begonnen met bonnetjes uitzoeken, transacties invoeren etc. Want voor 1 juli moet het jaarverslag van 2018 gepubliceerd worden. Als iemand nou denkt joh ik verveel me toch elke dag zo enorm, goeie tip: Begin een opvang 😛 

Scriptie is trouwens pas een opluchting als ik een goede beoordeling heb denk ik 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik verveel me al niet met ‘slechts’ 7 konijnen 🤪 Veel bewondering en respect waar jullie toch steeds de energie vandaan halen!

Vanmorgen weet een klein ‘avontuur’. De poes zat heel geïntrigeerd naar de konijnenren te kijken. Toen ik ging kijken wat er te zien was zag ik een musje klem tussen het gaas en een betonband.  

Poes snel naar binnen gegooid en vanuit de ren het arme vogeltje met stokjes omhoog gefrutseld. (Uiteraard was het eerste wat ik voor handen had een afgebroken appeltak. Super handig om daarmee in een konijnenhok te zijn, spontaan waren de dames vergeten dat ze mijn handen eng vinden 😝)

Nog voor het beestje helemaal omhoog gefrummeld was was er blijkbaar genoeg ruimte om weg te vliegen. Hij/zij vloog eest nog keihard tegen de schutting op maar vloog niet veel later weg. Zo zielig 😕 Al denk ik niet dat de poes het gedaan heeft want het musje had geen verwondingen. Het was nog een jong beestje, misschien er tussen gevallen, zou dat kunnen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oei gelukkig is het weer weggevlogen! Ik had vandaag ook niet veel geluk met vogeltjes. Ik kwam vandaag thuis van het werk en er zitten gewoon 5 jonge vogeltjes in de berging?! Ik denk dat ze door het dak zijn gekomen waar eerst de CV ketel zat, en nu dus een gat. Helaas waren er al 3 overleden 😪Heb de andere 2 buiten gezet op aanraden van de dierenambulance. Heb er niet zo'n goed gevoel bij alleen, hoop dat de mama ze snel vind.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Marjoleink:

O ik dacht dan stuur je de bonnetjes op  zodat diegene de administratie kan doen. Mag hoor!

Hahaha dat was ook wel mooi geweest! Maar ik vrees dat het bijna net zoveel kost om iemand mijn (waarschijnlijk vreselijk onhandige) systeem uit te leggen als het zelf doen. Gelukkig heb ik inmiddels de grootste stapel gehad. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei IreneM:

Oei gelukkig is het weer weggevlogen! Ik had vandaag ook niet veel geluk met vogeltjes. Ik kwam vandaag thuis van het werk en er zitten gewoon 5 jonge vogeltjes in de berging?! Ik denk dat ze door het dak zijn gekomen waar eerst de CV ketel zat, en nu dus een gat. Helaas waren er al 3 overleden 😪Heb de andere 2 buiten gezet op aanraden van de dierenambulance. Heb er niet zo'n goed gevoel bij alleen, hoop dat de mama ze snel vind.

Wat zonde! Hopelijk is het goed gekomen met de andere twee! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij vind de postbezorger het ook warm. De bezorgtijd van een pakje dat ik verwacht sprong net van vanmiddag, naar vanavond, haha. Groot gelijk heeft ie! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Evee:

Volgens mij vind de postbezorger het ook warm. De bezorgtijd van een pakje dat ik verwacht sprong net van vanmiddag, naar vanavond, haha. Groot gelijk heeft ie! 

Bij mij ook, maar om 16 uur stond hij voor de deur, helemaal bezweet. Niet van mijn pakje hoor, dat was een potje pillen.

Ik ben vandaag heeeel lang bij Decathlon geweest. Het was daar ijskoud. Maar op een gegeven moment moet je toch weer naar huis, in je stoomoven op wielen.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een hele hoop leuke dingen kunnen inslaan voor de konijntjes 😄 

Zaterdag was er een twee uur durende kortingsactie bij het lokale tuincentrum met 25% korting op alles. Heb ik lekker veel Barn-i en Timothy hooi ingeslagen. Ben nog nooit zo vrolijk geweest om 8 uur 's ochtends met mijn winkelwagentjes propvol. Hooi hooi hooi 😛

Met de hitte heb ik toch maar wat extra Ice pods ingeslagen, ook in de aanbieding. Nu hebben ze er zes tot hun beschikking.. als dat niet genoeg is 😛 

En als klap op de vuurpijl gingen ze van de gemeente vandaag de berkenbomen in de straat snoeien. Eerste keer berk voor de dames en ze vonden het heerlijk. Hier mijn oogst...

Werd hier allemaal zo blij van, dus dacht deel even die blijheid 😄 

rsz_img_20190626_193423[1].jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Marjoleink:

Je konijntjes worden maar verwend😀.

Zekers 😄  Ik wist ook niet dat ik zo blij kon worden van hooi kopen 😂 al die mensen in de winkel keken mij echt zo aan van wat is er mis met jou 😛 De vaste medewerkers  vonden het wel grappig om te zien. Omdat het een beetje zielig was voor de poesjes heb ik bij zooplus een pretpakket voor ze gekocht. Had daar toch nog wat andere dingen nodig. Binnenkort hier weer kruiden enz. kopen en dan kunnen we weer eventjes vooruit 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Icepods rondstrooien en rustig op luiebibs kijken hoe de nl dames in nog ergere hitte moeten voetballen.

strand klinkt ook goed, helaas hebben we dat hier niet echt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites