Spring naar bijdragen
Evee

Bunnybunch cafe 2019 (offtopic!)

Recommended Posts

Ik ga heel veel slapen. Ik ben nog steeds wat moe van het concert van woensdag (plus gisteren en vandaag een sollicitatiegesprek). Hier is ook een muziekfestival, dus ik denk dat we wel even gaan kijken. En zondag gaan de konijnen van mijn ex-man naar buiten verhuizen, en hij wil graag dat ik daarmee kom helpen.

Heeft je garage veel "schade" opgelopen door de storm?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Platgooien was ook nog niet eens een optie┬á­čśů┬áBlijkbaar mag je maar een bepaald percentage grond bebouwen. Van tuin enzo wist ik dat wel, maar dat percentage ligt op een grote lap grond zelfs nog lager. Zolang het staat, mag het blijven staan. Maai je het neer, mag je het niet meer neerzetten zoals de fundering ligt, want dan bouw je over dat percentage heen. Van binnen strippen en de buitenmuren laten staan, was de enige optie. Maar dat gaat inderdaad zoveel geld kosten.. Dat gaan we niet doen. En ja, het is voor kopers geen gunstige tijd, maarja. Het is een beetje een nu of nooit. En we krijgen nu flink overwaarde op ons huis ­čśä

Hier is het overigens kermis, maar denk niet dat ik erheen ga. Weet ik nog niet. Verder geen idee wat er te doen is, volg dat niet zo. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kun je niet je huidige hypotheek meenemen en indien nodig een deel bijsluiten? Dan blijft de einddatum van je huidige hypotheek gelijk en heb je na je pensioen nog maar een gedeelte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We moeten nog met de bank gaan praten, dus even zien wat mogelijk is. Ook omdat onze hypotheekvorm niet meer bestaat en ons huidige huis ook niet 123 verkocht is natuurlijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een half uurtje geleden reed er hier een  vrachtwagen van de spar tegen het elektriciteitskastje bij de kruising. Gezellig zonder stroom dus.  Net een heerlijke koude douche genomen, ik moet straks namelijk weg en het lijkt er op dat het nog wel even duurt allemaal. 

Realiseer je je pas voor hoeveel dingen je stroom gebruikt, koken, koffie, thee, douchen, telefoon opladen, computer. Ach ja. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht te zeggen: "Zet de nijnerds in een hamsterrad om ze al lopend stroom te laten opwekken", maar het is voorbij 10u, dus is het Internationale Konijnen Si├źsta Tijd tot ongeveer 16u, schat ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een ellende @Evee wij hadden dat ook met het plaatsen van onze nieuwe keuken, dan kom je erachter als de stroom er even af moet wat je allemaal niet meer kan. Je was denk ik wel gelijk goed wakker?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met onze verbouwing hebben we een half jaar zonder warm water gezeten, dat is 2 jaar geleden. Dus wat dat betreft was het wel weer het ophalen van herinneringen aan die tijd haha. Het schijnt goed voor je lijf te zijn en waterbesparend, koud douchen. Dus laten we het er maar op houden dat ik goed bezig was haha. Inmiddels is het gelukkig weer allemaal opgelost! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben erg moe en niet fit vandaag. Ik was eventjes in de hangmat in de tuin gaan liggen en blijkbaar in slaap gevallen. Werd wakker van het buurjongetje die luidkeels de hokey pokey ging zingen / doen.┬á­čśé

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier is het nu weer zonnig en ook behoorlijk warm. Maar rond een uur of 7 was het wel even noodweer, regen en onweer. De konijnen zaten lekker in hun schuilhokjes de bui af te wachten, maar toen ze mij zagen met het ontbijt kwamen ze snel naar buiten rennen, je zal het toch eens missen ­čśë Ik dacht eigenlijk dat ze het noodweer pas voor vanmiddag / vanavond afgaven. Of komt er dan weer zo een bui?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Marjoleink:

Goedemorgen. Is het bij jullie ook zulk noodweer? Heel anders dan gisteren. Mijn konijnen vinden het allebei niet fijn,dus die zitten al 3 dagen onderin het hok.

Thuis niks dan mooi weer de afgelopen dagen. 

Net voor ik bij mn werk de parkeerplaats op reed brak het hier los (drijf nat achter mn bureau in mn zomer outfit nu). Ik hoop maar dat het iig niet te hard gaat waaien want ik heb de schaduwdoeken van de nijnen niet weggegaald...

@Evee┬áIk dacht dat het van west naar oost zou trekken, dus dan ligt het eraan waar je woont.┬áEn volgens mij is weer┬ánet zo eigenwijs als konijnen ­čśë

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wisselvallig is het zeker, nu doet het hier ook weer een bui met onweer nu.

Heb buienradar maar eens even bekeken volgens mij gaat het gewoon van zuid-west naar noord als ik dat zo bekijk. ­čśë

Vanochtend de ene sliert, daarna zon, en nu de tweede sliert met buien. Weet je wat je nog kan verwachten ­čśë

Afbeelding is van buienradar.nl

image.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoop het ook, maar ik vrees het ergste. Zijn er nu nog mensen die niet geloven in de opwarming van de aarde? Ik heb voor de konijnen maar wat extra icepods aangeschaft. En ik heb uitgerekend dat er 30 coolpods op mijn bed passen­čśÇ

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben blij dat we aan de kust wonen ­čÖé┬á

Nog warm, maar niet zo warm dat het 40! graden gaat worden. 

image.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Marjoleink:

Ik hoop het ook, maar ik vrees het ergste. Zijn er nu nog mensen die niet geloven in de opwarming van de aarde? Ik heb voor de konijnen maar wat extra icepods aangeschaft. En ik heb uitgerekend dat er 30 coolpods op mijn bed passen­čśÇ

Hahaha. Nemen jullie nooit een icepod mee naar bed? Werkt fantastisch ­čśé

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik neem geen icepods mee in bed, wat wel lekker is is om zo een honden-koelmatje in je bed te leggen. Die zijn zacht /  soepel, ligt wat lekkerder, ook in je kussen! Snugglesafes heb ik ook wel eens meegenomen in bed in de winter haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Ik neem geen icepods mee in bed, wat wel lekker is is om zo een honden-koelmatje in je bed te leggen. Die zijn zacht /  soepel, ligt wat lekkerder, ook in je kussen! Snugglesafes heb ik ook wel eens meegenomen in bed in de winter haha.

whaha wat een goed idee!

Ik smelt nu al wel.. en die arme nijnen. Wij wonen helaas niet aan de kust ­čśĽ

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Noord-Holland schijnt het woensdag alweer 21 graden te zijn, terwijl het dan in Brabant nog boven de 30 is. Dus bij wie in Noord-Holland kunnen we met zijn allen komen logeren? Uiteraard brengen we onze konijnen mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Erg he!

Ik denk dat ik de konijnen maar mee neem naar m'n werk, dat scheelt woensdag bijna 10 graden?!

Hoe doen jullie dat eigenlijk met werk Ik durf eigenlijk niet echt van huis met die hitte. Koelelementen moeten op tijd vervangen en wat nou als ze het echt niet trekken? Dan wil je toch op tijd in kunnen grijpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het grote voordeel dat ik eigen baas ben en zo vaak bij de konijnen kan kijken als ik wil.

Toen ik nog voor een baas werkte was dat wel anders. Als het echt niet anders ging, dan probeerde ik in ieder geval zo kort mogelijk van huis te zijn. En zorgde ik voor voldoende verkoeling en schaduw. Een combi van bevroren waterflesjes, icepods, wat extra drinkbakken enz. Een extra parasol. Dat soort dingen. Ik heb eigenlijk altijd nog best schaduwrijke konijnenverblijven gehad en gelukkig nooit problemen gehad met de warmte. Nou is het in Zeeland meestal ook niet zo warm als in Limburg. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites