Spring naar bijdragen
Evee

Bunnybunch cafe 2019 (offtopic!)

Recommended Posts

Er zijn wel ontwikkelingen in de asbestsanering. Ik las laatst ergens dat je het onder bepaalde voorwaarden zelf weg mag halen. Ik weet niet of je lid bent van de Vereniging Eigen Huis @Deeskuh88, maar die kunnen het je vast wel vertellen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Marjoleink:

Er zijn wel ontwikkelingen in de asbestsanering. Ik las laatst ergens dat je het onder bepaalde voorwaarden zelf weg mag halen. Ik weet niet of je lid bent van de Vereniging Eigen Huis @Deeskuh88, maar die kunnen het je vast wel vertellen.

Dat is als het minder is dan een bepaald aantal vierkante meters (volgens mij 35), dat zal voor een boerderijschuur dus over het algemeen niet op gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Deeskuh88

Ben wel benieuwd hoe aladdin is, jeugdsentiment haha.

Er zijn de laatste tijd best wat leuke films in de bios (geweest) maar ik mis de tijd om naar de bioscoop te gaan haha.

Naar huisdierengeheimen 1 ben ik met mijn man geweest. Corgi's lijkt mij ook erg leuk, denk dat die inmiddels al niet eens meer draait 🙂 Denk dat het voor ons toch de minder legale manier word om ze te kijken, gelukkig hebben we tegenwoordig thuis ook een prima bioscoop: beamer aan het plafond, popcorn er bij, lekker hoor haha.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, ff lunchpauze houden. Wat een bestellingen, vooral heel veel icepods. En dan toch af en toe nog een snugglesafe ook haha. Ik hoop maar dat mensen die niet zondag bij de konijnen leggen! Pff!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aladdin was heel erg leuk! Ontzettend gaaf gedaan. Tuurlijk ook wel wat mindere puntjes, als je wat kritischer gaat kijken. Maar hey, het is Disney 😄

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen. Is iedereen druk aan het werk vandaag? Mijn zoontje is na 5 dagen vrij weer naar school, dus ik zit even van de rust te genieten. 

Langs de ren loopt een heel klein vogeltje, en die verzamelt door het gaas heen alle plukken haar waar hij/zij bij kan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil ook graag nog naar The secret life of pets deel 2... Misschien ergens deze weken in combinatie met een sushi-avond (kwijl... zin in!).

Misschien nog een tip voor wie het nog niet wist, maar je kan jouw kat laten testen op nierfunctie. Vaak doen ze dit vanaf 8 jaar oud, omdat de kans dan groter wordt op nierfalen. De kosten voor twee bloedonderzoeken waren nu 135 euro, omdat ik ook meteen een hele APK heb aangevraagd ;-). Tja, als ze toch bloed tappen... Ik meende dat alleen onderzoek naar de nieren 75,- was, maar ik kan het verkeerd hebben onthouden.

Ik heb Hompy 3 jaar geleden laten testen, toen was ze 9: met een waarde van 12 en creatinine op 106 zat ze toen op het randje. Vorige week weer laten testen: met een waarde van 15 en 150 is er een duidelijke stijging en ook een start van nierfalen. Ze wilde het nu nog geen falen noemen, maar het geeft een duidelijk beeld en we kunnen nu al wel overgaan op een licht nierdieet om de nieren minder te belasten. Verder het advies gekregen om natvoer te geven (vanwege water), op meerdere plekken water aan te bieden en haar gewicht in de gaten te houden.

Ik zou het iedereen (met een kat ;-)) aanraden, want des te eerder je erbij bent des te langer en gelukkiger ze blijven. Ik ben blij dat ik dit nu weet en de kleine aanpassingen zijn geen probleem. Hompy was me zo dankbaar dat ik een kras kreeg over mijn gezicht kreeg toen ze begon te borstcrawlen. Iets met niet in het mandje willen ofzoiets...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Marjoleink:

Goedemorgen. Is iedereen druk aan het werk vandaag? Mijn zoontje is na 5 dagen vrij weer naar school, dus ik zit even van de rust te genieten. 

Langs de ren loopt een heel klein vogeltje, en die verzamelt door het gaas heen alle plukken haar waar hij/zij bij kan.

Ik kan naar zoiets echt minutenlang kijken, prachtig om te zien! Gisteren werd bij ons een meerkoet boos op de rietstengels die wel erg vast zaten aan de bodem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt. Ze was eigenlijk na haar antibiotica kuurtje weer goed opgeknapt (paar weken terug hoestte ze, bacteriële infectie). Daarna bleef er wat poep aan haar kont plakken, dus meerdere keren haar kont gewassen. Maar ook dat ging eigenlijk weer goed nu. 

Zondag met het warme weer vond ik haar niet super overkomen, maar ze kwam gewoon eten en zocht wel lekker de koelte op bij haar icepod in de middag. Het was ook opeens een warme dag, dus ja, heel gek is het niet dat je huisdieren dan wat trager / rustiger zijn dan anders. Maar gisteren lag ze dood in het hok. Gelukkig geen myiasis ofzo. Niets aan de buitenkant te zien. Ze was al oud, zeker voor het formaat kip dat ze was,  maar het blijft toch een huisdier wat je verliest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze gemeente gebruikt sinds kort de fixi app om meldingen te maken. Ik deed wel regelmatig meldingen bij de gemeente, als hondenbaasje loop je toch heel wat kilometers en heb je ook rustig de tijd om dingen die niet kloppen op te merken. Kan zo simpel zijn als een niet geleegde prullenbak, waardoor zwerfafval ontstaat. 

Maar zondag voor het eerst een melding gedaan via die app. Ze hadden een nieuw verkeersbord opgehangen hier op het eiland, met "Wissekerke 6km " ipv "Wissenkerke 6km" Eén letter verschil, maar wel 20 km. 20 km verderop is er namelijk wel een plaatsje (meer een gehucht, is maar 1 weggetje) met de naam Wissekerke. Het is altijd lekker verwarrend, mensen zijn best wel eens mis. Vooral omdat je hem in de uitspraak ook niet makkelijk hoort. Als je dan ook nog eens borden op gaat hangen met die fout er in, wordt het helemaal verwarrend haha. 

Ik had dus netjes een melding gedaan, vandaag terugkoppeling op en de borden worden verwisseld voor borden met de juiste benaming. 👍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer! Ben ook wel benieuwd wat precies de reden was? Te veel werk / kosten om er iets van te maken? Asbest?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Asbest was nog niet eens het ergste, al zat dat er meer dan alleen in het schuurdak. En verouderd en slecht onderhouden was vooraf ook wel enigszins bekend. Maar dit was nog een tikkeltje erger. Je keek binnen recht tegen de buitenmuren aan, dus 0,0 aan isolatie. Als je naar boven keek, keek je tegen de dakpannen aan. Geen dakbeschot, niets. Op de slaapkamers had er welgeteld maar 1 verwarming. Onbruikbare zolders door het gebrek aan vloer. En klein! Het woongedeelte was echt heel erg klein. De meubels die we nu hebben, kunnen we er echt niet kwijt. En ik hoef er qua woonoppervlakte echt niet op vooruit te gaan ten opzichte van nu, maar teveel inleveren is ook niet echt een optie. Stallen die bij lange na geen 3,5 bij 3,5 waren. Het hek om de wei miste delen, was ontzettend verroest en daarbij was hij voor 2 volwassen paarden ook erg klein. Alles was echt heel slecht afgewerkt. Dat huis bewoonbaar en goed krijgen, zou nog minimaal een ton of 1,5 kosten en dat haal je er vervolgens nooit meer uit. Dus helaas. Dat gaat hem echt niet worden.

En ja, toen was ik eigenlijk wel klaar met huizen kijken. Maar mijn nieuwsgierigheid won en Funda toch verder afgestruind, maar er blijkt in dezelfde prijscategorie erg veel te koop te staan en ook huizen die wel echt meteen bewoonbaar zijn. Dus ja... We konden het toch niet laten en hebben gereageerd op een paar huizen. Het is ook niet dat we perse weg moeten of willen. Mijn man wil dat eigenlijk pas over een jaar of 10. Alleen ik wil dat dan niet meer. Dan de hypotheek oversluiten, betekent dat we tot ons 70e/75e nog hypotheek betalen en dat wil ik op die leeftijd echt niet meer. Dus als we weg willen, moet het wel echt nu en anders gaat het niet meer gebeuren. Vandaar. En de huisjes waar we nu op gokken, ben ik écht verliefd op. Enige nadeel is dat de ene makelaar niet reageert en de andere vertelde al dat het huis onder voorbehoud is verkocht. Ze zei er wel bij dat het er niet positief uitzag bij ze, dus kans is groot dat het weer op de markt komt, maar dat kon ze over een a twee weken al wel vertellen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat zonde! Tja, dan zou je het bijna plat moeten gooien en wat nieuws moeten bouwen. Dat kost dan bijna net zo veel. Leuk dat jullie verder kijken naar wat anders! Het is wel een dure tijd om te kopen nu, maar ja, dat heeft 2 kanten natuurlijk als je zelf ook een huis te verkopen hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bijna weekend, en voor veel mensen nog lang weekend ook! Hebben jullie leuke plannen? Is er bij jullie in de buurt ook zo veel te doen? Hier wel! Allerlei evenementen overal, je kan merken dat het toeristenseizoen weer goed van start is hier. Hoewel wij er niet echt heen gaan (alleen misschien eind van de middag even naar de evenementen in het dorp), wij gaan gewoon verder gaan met het slopen van de garage. Het stormachtige weer begin van de week heeft al wel een handje meegeholpen 🤪

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .