Ga naar inhoud

Zindelijkheid verdwijnt


RUUDV

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen lopen bij mij los op het terras, in de zomermaanden ging het prima, ze deden hun behoefte in een hoek van de tuin maar sinds twee maanden gebruiken ze een steeds groter gedeelte als toilet. 

Het is wel de bedoeling dat ze met mooier weer wat zindelijker zijn.  

Ik doe nu niets anders dan met mooi weer, om de dag alles opvegen. 

 

Moet ik ze, als ik ze weer goed zindelijk wil krijgen, eerst een tijdje ergens anders in de tuin zetten met een ruime ren of waar ze nu zitten kleiner maken (alsnog 5m2) zodat ze misschien weer gewend zijn aan een klein hoekje om vies te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Evee:

Hoe oud zijn ze? Ram / voedster? Gecastreerd of niet? Lopen ze 24/7 los op dat terrein of wissel je de toegang? 

 

In dit artikel staan veel tips over zindelijkheid:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/konijnen-zindelijk-maken/

 

1 voedster (2,5 jaar) en een gecastreerde ram (1,5 jaar) ze lopen 24/7 los

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruiken ze nieuwe hoekjes of eigenlijk het hele terrein? Als het ineens andere plekken zijn maar wel consequent dezelfde plekken, dan kan je op die plekken toiletbakken zetten en deze telkens een stukje verschuiven naar de oude plek. En verder consequent alle keutels opvegen en op de plek leggen waar je zou willen dat ze keutelen en plassen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .