Ga naar inhoud

Konijn heeft tuinset als wc bestempeld


Kooskonijn

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

 

Sinds 3 maanden hebben wij een koppeltje konijnen. (broer en zus, 5 maanden oud en mannetje geholpen) Deze lopen altijd door de tuin heen overdag, alleen 's nachts gaan ze het hok in. Nou is sinds een week of 2 het vrouwtje erg veranderd. Ze is wat meer schrikkerig en wil niet meer opgepakt worden om naar het hok gebracht te worden. Het mannetje komt zelfs naar je toe, dus echt het tegenovergestelde. 

 

Maar wat mij vooral opvalt is dat de dame ineens de loungebank als toilet is gaan gebruiken. Als ze in het hok zit doet ze het netjes op het toilet en voorheen had ze ook een vast plekje in de tuin. Zo hebben we het haar ook geleerd. De loungeset is dus plots in beeld gekomen, en ik krijg het er ook niet erg uit. De bank reinig ik dagelijks en verplaats de drollen naar het "oude" hoekje. Het wordt alleen niet minder. 

 

Ik kan het deel van de tuin met de loungeset vrij makkelijk afsluiten voor konijnen, maar dan gaat meer dan de helft van de bewegingsvrijheid van de konijnen weg. Dat zou ik jammer vinden. 

 

Ik hoop daarom dat iemand nog een goede tip heeft om de loungeset konijnenkeutelvrij te houden. 

 

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet er best een beetje om lachen, het is namelijk echt iets voor konijnen, het gedrag wat je omschrijft 🙂

 

Je zou een toiletbak op de loungebank kunnen zetten, dus een plek op de bank waar ze ook echt mogen keutelen. Als dat een tijdje goed gaat, kun je kijken of het lukt om de toiletbak te verplaatsen naar naast of voor de bank. En zo verder. De keutelplek dus langzaam aan proberen te verplaatsen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Onze nijn heeft een plekje binnen op de bank uitgezocht. ook echt in het midden dus niet practisch om een toilet neer te zetten, en elke avond de stoomreiniger erop zetten had ik ook geen zin in. Wij kregen de tip om een puppy training matje neer te leggen, dat werkt super! alleen kan dat natuurlijk niet onbeheerd ivm plastic. en nu springt die boef speciaal op de bank om er te plassen maar krijg dat er tot op heden niet uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .