Ga naar inhoud

Konijn met EC schoonmaken


IreneM

Aanbevolen berichten

Sinds vrijdag heeft Stitch EC en hij maakt zichzelf, op zijn voorpoten na, niet meer schoon. Vooral zijn kont en achterpoten worden nu erg vies van plakpoep. Gisteren heb ik samen met mijn moeder veel uit zijn haar weggeknipt en hem gewassen, maar vandaag is het alweer best vies. Vandaag heb ik het 3 keer zo goed mogelijk weggehaald met tissues, maar het plakt zo snel vast in zijn haar. 

Mensen met EC-konijn ervaringen, hoe en hoe vaak maken jullie je konijn schoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo IreneM,

 

Wij hebben al een jaar een EC konijn met een scheve kop die zijn achter / onderkant ook niet goed meer kan schoonmaken

 

Wat wij doen is hem één keer per week in een handdoek wikkelen en dan zijn pootjes, staartjes e.d kammen

 

Bij droog weer is dit prima te doen want dan droogt dit snel op en krijg je het er makkelijk uit.

 

Bij nat weer eigenlijk niet te doen en daarom is onze in november ook weer naar binnen gehaald nadat ze bij de trimster hem gewassen hadden en ze halve kont kaal hadden geschoren.

 

Zit jouw konijn binnen of buiten? Bij EC sowieso altijd naar binnen halen.

 

Wat is de ondergrond? Ik zou persoonlijk aanraden om kranten te gebruiken en deze iedere dag één of twee keer te vervangen.

 

Hoe erg is zijn of haar EC ? echt tollen e.d. ?

 

Kijk die van ons heeft het september 2017 echt heel erg gehad (staan filmpje van hier op het forum als je even zoekt op mijn naam) en toen at hij zijn blinde darme keutels ook niet.

 

Na enkele maanden toen het beter ging ging hij dit wel weer doen en dan valt het opzich wel mee. Enkel draait hij altijd één kant een rondje op door die scheven poot dus loopt hij zo nu en dan door zijn eigen blinde darme keutels heen en heeft hij door de medicijnen ook wel eens een wat plakkerige keutel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig zitten sinds gisteravond de keutels steeds vast in het hooi ipv zijn haren, dus hij ziet er nog redelijk toonbaar uit. Hij zit inderdaad binnen, in een klein kistje met hennep en hooi wat ik elke dag verschoon. Hij kan niet rechtop staan uit zichzelf, vandaar een klein kistje, zodat hij tegen de wanden kan leunen. Hij kan er ook in liggen, hij slaapt best veel. Vandaag nog even geprobeerd of hij in de vervoersbak kan omdat die wat groter is, maar dat was geen succes. Hij viel elke keer meteen om als hij probeerde rechtop te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .