Ga naar inhoud

Train jij met jouw konijnen?


Evee

Konijnentraining (meerdere antwoorden mogelijk)  

106 leden hebben gestemd

  1. 1. Train jij met jouw konijnen?

    • Nee
      58
    • Ja, zindelijkheidstraining
      39
    • Ja, clickertraining
      10
    • Ja, behendigheidstraining
      3
    • Ja, SATS training
      1
    • Ja, maar een andere trainingsvorm dan hierboven vermeld.
      9


Aanbevolen berichten

Ik laat mijn konijnen gewoon konijn zijn, zij worden op niets getraind. Soms denk ik weleens dat het handig zou kunnen zijn om hen bv aan de reismand te laten wennen, zodat ze er zelf inspringen, maar hoeveel moeite is het om hen op te tillen en hen in het mandje te zetten? Je zou wel denken dat ze een doorgedreven zindelijkheidstraining hebben doorlopen, maar dàt hebben ze toch écht zichzelf aangeleerd, da's niet mijn verdienste. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik train ze niet. Ik heb ze alleen aangeleerd dat ze wat lekkers krijgen als ze vanuit de tuin hun hok in moeten. Dat scheelt mij een boel achter ze aan rennen en het scheelt hun stress. Nu rennen ze als ik naar buiten stap al het hok in en zitten dan soms heel verwonderd te kijken dat ze niks krijgen, omdat ze hun hok nog niet in hoefden van mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat ze hier ook zo veel mogelijk lekker konijn zijn, maar train toch wel een paar basisdingetjes als het lukt. Zelf in een reismand lopen is bijvoorbeeld echt super praktisch. Ook zindelijkheid wordt hier aangeleerd. En met konijnen die tijdelijk alleen zitten train ik ook wel, ik merk toch dat konijnen alleen daar meer behoefte aan hebben, aan iets van uitdaging en bezig gehouden worden. Afhankelijk van waar de interesse van het konijn ligt is dat vaak iets van clickertraining, target-stick training (beetje behendigheid) of wat intelligentiespeeltjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zindelijkheid hebben mijn konijnen eigenlijk ook zelf bedacht.. niet super zindelijk maar vooral de urine en de meeste keutels gaan toch echt wel in de bak. Het enige wat ik 'getraind' heb is dat ze aan komen rennen zodra ik rammel met een zakje snoepjes/erwtenvlokken. Erwtenvlokken zijn ze echt heel erg gek op, dat zat er binnen een week wel in. Heel makkelijk vind ik dat, vooral als ik ze op moet pakken ivm hun vacht. En ze trappen er elke keer weer in 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jazeker train ik. Zindelijkheidstraining ook bij de 2 jonge nijntjes. Ook doe ik agility met de ene. De laatste tijd niet zo veel meer, door gebrek aan tijd en hij heeft er zelf niet zoveel zin meer in. Ook springen we nog wel eens. Dit vind hij dan wel weer echt heel erg leuk, en doet dit vol enthousiasme. De 2 kleintjes leer ik trucjes, maar ik spring met de ene en met de andere wil ik proberen ook agility te doen. Ze zijn nog jong, en ik wil niet te hard van stapel lopen. De trucjes die ze tot nu toe kennen zijn: Op achterpootjes staan, op achterpootjes stapjes zetten, rondje draaien (de ene kan beide kanten op) Op het blok staan en dat soort dingen. Ik ben vertraagd de high five aan het leren (gaat heel langzaam door me zelf whoops!) De ene vind springen niet leuk, dus met hem doe ik het niet. De andere is in voor alles, en vind alles wat nieuw is heel erg leuk. Met de één wil ik dus verder met agility als hij het leuk vind en met de ander in springen. Alles voor vrijheid en vertrouwen. Als ze er geen zin in hebben houd het op, en zullen we stoppen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen getraind dat ze gelijk komen als ik een soort klikkend geluidje maak (zelfde geluid als wanneer je je paard aanspoort als dat het iets duidelijker maakt😅). Dit is wel erg handig want als ik dit geluid maak en er komt er eentje niet, weet ik gelijk dat er iets niet oké is. Of als ik ze moet vervoeren, is het ook prettig. 

 

Verder zijn ze niet (keutel)zindelijk. Tot op de dag van vandaag verzamel ik 2x daags alle keutels en doe ze in het toilet al 2 jaar lang, maar het maakt ze niks uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .