Ga naar inhoud

Gezien op social media

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

• 3 weken later...
  • Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1 uur geleden zei Marjoleink:

Dit kwam ik op Facebook tegen  eerst dacht ik goh leuk, en toen las ik de eisen aan het verblijf. Zo jammer weer....

https://www.licg.nl/konijnen-en-knaagdieren/konijn/#aanbevolen-maten-voor-huisvesting

Ik lees het misschien niet goed maar als ik in tabel 2 kijk zie ik dat de ruimte die een koppel dwergen tot 1.7 kilo minimaal  5m2 aan totale leefruimte nodig hebben. Dat is dan basisverblijf (schuilhok) + ren. Dat is toch gewoon goed Dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei mammafelina:

Ik lees het misschien niet goed maar als ik in tabel 2 kijk zie ik dat de ruimte die een koppel dwergen tot 1.7 kilo minimaal  5m2 aan totale leefruimte nodig hebben. Dat is dan basisverblijf (schuilhok) + ren. Dat is toch gewoon goed Dan?

Dat lijkt mij ook gewoon goed, alleen in de eerste tabel gaat het om konijnen die maar een paar uur per dag in de ren mogen en dan is het basisverblijf echt te klein. Het basisverblijf zou standaard al minimaal vier vierkante meter moeten zijn, permanent.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Okki:

Dat lijkt mij ook gewoon goed, alleen in de eerste tabel gaat het om konijnen die maar een paar uur per dag in de ren mogen en dan is het basisverblijf echt te klein. Het basisverblijf zou standaard al minimaal vier vierkante meter moeten zijn, permanent.

Oh ja dan is het basisverblijf inderdaad veel te klein. ☹

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongelooflijk, dat is wel extreem schokkend. Dan moeten ze wel heel snel gevonden zijn, of zal de kooi zijn blijven drijven? Hopelijk hebben ze geen longontsteking opgelopen ofzo. Dit doet me denken aan Knoetje, die in een doos bij de vuilnis was gevonden. Wat een gruwelijke pogingen om van een dier af te komen zeg! En deze dieren zijn dan nog gevonden. Maar talloze van dit soort pogingen lukken waarschijnlijk wél. Erg droevig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat horen we dit toch te vaak. Leuk 2 konijntjes gekocht in de dierenwinkel of in het tuincentrum. En dan te horen krijgen dat het 2 vrouwtjes zijn en het zijn ook altijd dwergkonijnen want die passen zo goed in een hok! Maar de realiteit is vaak anders. Vaak zijn het toch 2 rammen die gaan vechten, wat trouwens ook met 2 vrouwtjes heel aannemelijk is, of zoals in het geval van Ot en Sien een mannetje en een vrouwtje met als gevolg een nestje. Ze zijn met het hele gezin bij ons afgestaan en het kan zo maar zijn dat Sien over 2 weken weer een nestje heeft. Het zou toch zo fijn zijn als de verkoop van dieren in dierenwinkels en tuincentra stopt!Delen wordt uiteraard meer dan gewaardeerd

aangepast door mammafelina
Tekst toevoegen
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .