Eefje Geplaatst: 16 september 2020 Delen Geplaatst: 16 september 2020 Even terug naar dat filmpje van de nos. Ik kende die hele opvang niet! Heb de site bekeken, ziet er geweldig uit en voor ons net wat dichterbij dan knijn en ko. Eentje om te onthouden zeg! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 6 oktober 2020 Delen Geplaatst: 6 oktober 2020 Dit kwam ik op Facebook tegen eerst dacht ik goh leuk, en toen las ik de eisen aan het verblijf. Zo jammer weer.... https://www.licg.nl/konijnen-en-knaagdieren/konijn/#aanbevolen-maten-voor-huisvesting 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 6 oktober 2020 Delen Geplaatst: 6 oktober 2020 Zo jammer dat mensen denken dat ze daar juist de goede info krijgen.😔 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 6 oktober 2020 Delen Geplaatst: 6 oktober 2020 1 uur geleden zei Marjoleink: Dit kwam ik op Facebook tegen eerst dacht ik goh leuk, en toen las ik de eisen aan het verblijf. Zo jammer weer.... https://www.licg.nl/konijnen-en-knaagdieren/konijn/#aanbevolen-maten-voor-huisvesting Ik lees het misschien niet goed maar als ik in tabel 2 kijk zie ik dat de ruimte die een koppel dwergen tot 1.7 kilo minimaal 5m2 aan totale leefruimte nodig hebben. Dat is dan basisverblijf (schuilhok) + ren. Dat is toch gewoon goed Dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 6 oktober 2020 Delen Geplaatst: 6 oktober 2020 15 minuten geleden zei mammafelina: Ik lees het misschien niet goed maar als ik in tabel 2 kijk zie ik dat de ruimte die een koppel dwergen tot 1.7 kilo minimaal 5m2 aan totale leefruimte nodig hebben. Dat is dan basisverblijf (schuilhok) + ren. Dat is toch gewoon goed Dan? Dat lijkt mij ook gewoon goed, alleen in de eerste tabel gaat het om konijnen die maar een paar uur per dag in de ren mogen en dan is het basisverblijf echt te klein. Het basisverblijf zou standaard al minimaal vier vierkante meter moeten zijn, permanent. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 6 oktober 2020 Delen Geplaatst: 6 oktober 2020 28 minuten geleden zei Okki: Dat lijkt mij ook gewoon goed, alleen in de eerste tabel gaat het om konijnen die maar een paar uur per dag in de ren mogen en dan is het basisverblijf echt te klein. Het basisverblijf zou standaard al minimaal vier vierkante meter moeten zijn, permanent. Oh ja dan is het basisverblijf inderdaad veel te klein. ☹ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 6 oktober 2020 Delen Geplaatst: 6 oktober 2020 1 uur geleden zei mammafelina: Oh ja dan is het basisverblijf inderdaad veel te klein. ☹ Het staat er ook heel onduidelijk op allemaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2020 Diep, diep triest dit... 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kenijn Geplaatst: 12 oktober 2020 Delen Geplaatst: 12 oktober 2020 Ongelooflijk, dat is wel extreem schokkend. Dan moeten ze wel heel snel gevonden zijn, of zal de kooi zijn blijven drijven? Hopelijk hebben ze geen longontsteking opgelopen ofzo. Dit doet me denken aan Knoetje, die in een doos bij de vuilnis was gevonden. Wat een gruwelijke pogingen om van een dier af te komen zeg! En deze dieren zijn dan nog gevonden. Maar talloze van dit soort pogingen lukken waarschijnlijk wél. Erg droevig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 12 oktober 2020 Delen Geplaatst: 12 oktober 2020 Walgelijk. Je zou het iemand zien doen zeg. Je weet dat de eerste actie moet zijn de konijntjes te redden, de daders zijn dan al gevlogen voordat je ze mores kunt leren. Ik ben geen agressief persoon, maar deze 'mensen' zou je toch wat! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 14 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2020 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 14 oktober 2020 Delen Geplaatst: 14 oktober 2020 Ach jeetje wat erg. 😔 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kenijn Geplaatst: 15 oktober 2020 Delen Geplaatst: 15 oktober 2020 Gruwelijk zeg, dat is nog eens echt massasterfte. Het leven van het vrije, wilde konijn wordt vaak geïdealiseerd, maar zo gek hebben onze gevaccineerde huiskonijnen - mits met ruimte en een maatje - het nog niet! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 (aangepast) Wat horen we dit toch te vaak. Leuk 2 konijntjes gekocht in de dierenwinkel of in het tuincentrum. En dan te horen krijgen dat het 2 vrouwtjes zijn en het zijn ook altijd dwergkonijnen want die passen zo goed in een hok! Maar de realiteit is vaak anders. Vaak zijn het toch 2 rammen die gaan vechten, wat trouwens ook met 2 vrouwtjes heel aannemelijk is, of zoals in het geval van Ot en Sien een mannetje en een vrouwtje met als gevolg een nestje. Ze zijn met het hele gezin bij ons afgestaan en het kan zo maar zijn dat Sien over 2 weken weer een nestje heeft. Het zou toch zo fijn zijn als de verkoop van dieren in dierenwinkels en tuincentra stopt!Delen wordt uiteraard meer dan gewaardeerd 20 oktober 2020 aangepast door mammafelina Tekst toevoegen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 20 oktober 2020 Delen Geplaatst: 20 oktober 2020 Wanneer stopt die verkeerde voorlichting nu eens? Of beter nog, de verkoop van dieren in dit soort winkels. Er worden zoveel beestjes, maar ook mensen ongelukkig van 😢 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 april 2021 Delen Geplaatst: 18 april 2021 Gepost op 18 april. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.