Spring naar bijdragen
Evee

Gezien op social media

Recommended Posts

Dit soort berichten zie ik echt weer volop voorbij komen... Arm diertje. Het formaat van dat hokje ook 😭

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Marjoleink:

En de kleintjes die nu dus ergens liggen te verhongeren 😭

Ja, maar zie die maar eens te vinden. En de moeder daar laten is ook niet echt een optie, want hoe groot is de kans dat die blijft leven al die weken tot het nest groot is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iemand op die Facebook pagina dacht dat het een goed idee zou zijn om mama aan te lijnen en mee te nemen naar het bos, zodat ze kon laten zien waar haar nest is. *Zoek*! 🤦

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Ja, maar zie die maar eens te vinden. En de moeder daar laten is ook niet echt een optie, want hoe groot is de kans dat die blijft leven al die weken tot het nest groot is?

Daar heb je ook gelijk in. Ik weet ook de oplossing niet. Maar het blijft een triest geval.

38 minuten geleden zei Eefje:

Iemand op die Facebook pagina dacht dat het een goed idee zou zijn om mama aan te lijnen en mee te nemen naar het bos, zodat ze kon laten zien waar haar nest is. *Zoek*! 🤦

Buiten het aanlijnen, heeft iemand even uitgelegd dat mama juist niet naar het nest zal gaan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De omgeving scannen met een warmtecamera zou misschien nog wel uitkomst bieden, mits de konijntjes niet al te diep onder de grond liggen (of je moet leger-kwaliteit materialen in kunnen zetten 🤪)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Marjoleink:

Daar heb je ook gelijk in. Ik weet ook de oplossing niet. Maar het blijft een triest geval.

Buiten het aanlijnen, heeft iemand even uitgelegd dat mama juist niet naar het nest zal gaan? 

Dat heb ik uiteindelijk maar gedaan ☝️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Pollen:

Wat ontzettend triest voor de konijnen... 

Het hokje is zo verschrikkelijk klein dit is echt niet te geloven. Dan zegt die mevrouw ook nog:"het is als een zoon voor me". Zou ze die dan ook opsluiten in zo'n super klein hokje?! 

Goed dat BunnyBunch.nl 🙂ook nog even zijn zegje doet!

bewerkt door Mira11

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe meer slechte reclame voor deze mevrouw hoe beter wat mij betreft.. Dus ik was positief verrast toen ik dit artikel voorbij zag komen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Je word er wel in geciteerd @Evee. Bunnybunch waarschuwt

Niet bij levende have, op de website van de duitse reuzen fokker. Die heeft teksten van bunnybunch overgenomen, zoals de giftige plantenlijst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei MichelleloveElmo:

Dus ze heeft ook de tekst over genomen dat Duitse reuzen niet erkent zijn, eigenlijk Vlaamse reuzen zijn en vaak gezondheidsproblemen hebben😅😅😅

haha nee die tekst dan weer net niet, helaas. Had ze dat maar gedaan 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Evee:

Ahh die fokker. Ik zou haar nog eens aan moeten klagen voor copyright schending, aangezien ze pagina's van bunnybunch gekopierd heeft naar haar eigen website. 

Serieus?! Huh? Wat bizar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit geloof je toch niet....

image.png

Hier de link naar het bericht, met ook een filmpje er van.

Citaat

LENNIK - “Je moet het zien om het te geloven”, met die woorden deelde dierenopvangcentrum de Ark van Pollare videobeelden waarop te zien is hoe een man op afschuwelijke wijze twee konijntjes dumpt aan het opvangcentrum.
Bij dierenopvangcentrum Ark van Pollare hebben de medewerkers zeven jaar na oprichting al heel veel dierenleed gezien. “Maar als je denkt dat je alles gezien hebt, duikt er wel iets nieuws op”, zucht Hans Lenvain van de Ark van Pollare. “Omdat we voor het eerst geen woorden vinden om te beschrijven wat we voelen, hebben we besloten er videobeelden van te delen op onze Facebookpagina. Want je moet dit zien om het te geloven.”

Op de beelden van een veiligheidscamera van de Ark is woensdagavond vlak voor 22 uur een geparkeerde wagen met open koffer te zien. De bestuurder van het voertuig staat enkele meters verder aan de hoge afsluiting van een van de weides van de Ark. In zijn handen heeft hij een doos die hij plots zonder verpinken over de omheining gooit om vervolgens met enige moeite via de grasberm weg te klauteren richting zijn auto.

Uit de gedumpte doos rent quasi onmiddellijk een konijntje weg. Uiteindelijk bleek er nog een soortgenoot in te zitten. Als bij wonder kwamen de diertjes zonder zware letsels van af. “Voor hetzelfde geld hadden ze hun rug gebroken. We zijn in shock en blijven achter met heel wat vragen”, zegt Hans Lenvain. “Waarom belde de man bijvoorbeeld gewoon niet met de vraag om ze op te vangen? Deze laffe daad valt niet te begrijpen.”

Onderzoek door politie

De Ark neemt het incident dan ook bijzonder ernstig en trommelde de lokale politie op. De beelden van de veiligheidscamera zullen gebruikt worden in het onderzoek naar de man.

Het is jammer genoeg ook lang de eerste keer niet dat iemand dieren dumpt op en rond het domein van de Ark langs de Assesteenweg in Lennik. Zo werden er al onder meer hangbuikzwijnen achtergelaten. De diertjes laten zich niet zomaar vangen, zorgen voor overlast in de buurt en lopen te pas en te onpas de drukke Assesteenweg over. Tot nu toe gelukkig zonder ernstige problemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites