Ga naar inhoud

Is een krabpaal geschikt voor konijnen

Storm5803
 Delen

Aanbevolen berichten

Als ze het gewoon gebruiken als schuilhuisje kan het wel voor binnenkonijnen, zeker die wat simpele modelletjes die onderin zo een huisje hebben. Maar krabben tegen een krabpaal doen ze niet, en er recht tegenop klimmen zoals een kat doet ook niet. Ik zou zelf denk ik eerder het model van een krab-ton kiezen dan. 

Het is sisal touw, dus op zich niet schadelijk als ze iets er van eten (heel veel kan wel verstopping veroorzaken). Het hout is meestal van dat geperste, van dat samengeperste, gelijmde afvalhout, zeg maar het goedkoopste hout wat er is. Op zich natuurlijk prima voor een krabpaal voor katten, maar voor konijnen dus niet goed als ze er echt aan knagen. De krabpaaltjes zijn meestal van karton (wel sloopbaar dus voor konijnen!)

Ik heb zelf zo iets voor mijn katten (niet deze hoor, een iets andere), en ik denk op zich dat mijn konijnen zo iets ook wel leuk zouden vinden, door de combi van schuilplekjes + uitkijkpunt. 

Boon Krab/Klimton 2-gaats Grijs/Zwart

Voor buitenkonijnen zou ik het overigens niet snel kiezen, ik denk niet dat krabtonnen / krabpalen goed tegen regen kunnen. Vaak zit er toch ook karton in verwerkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij meer om een liggende krabpaal dus niet zo'n schuine want dan zullen ze niet graven maar zo'n n liggende leek mij ideaal om in te graven en te knagen.

Mijn zus heeft een kattenkrabpaal maar daar zit een stofje in verwerkt waardoor katten rustig worden. Ik had er niet eerder van gehoord en Dat lijkt me niet geschikt dan maar het word er bij mij weten ook niet vermeld dat dat stofje erin zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zit er bijna nooit in hoor, er zijn wel krabpalen waar juist catnip in zit, zodat de katten er aan krabben / mee spelen. Heeft jouw zus er niet zelf iets van feliway op gespoten? Volgens mij zijn er namelijk geen krabpalen waar dat standaard in zit. Je kan het er zelf wel op doen natuurlijk.

Wat bedoel je met een liggende krabpaal om in te graven? Ik denk dat je dan eerder een kattenbak kan vullen met graafmateriaal dan een krabpaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .