Spring naar bijdragen
Dierenliefhebberr

Kip

Recommended Posts

Ik heb een hok waar 1 hen bij 1 haan zat. De haan hadden we ergens anders heen gedaan. en toen zat de kip alleen. dat vonden wij zielig en toen hebben we 2 andere kleine kippen erbij gezet. Nu laat de kip dat wel toe, maar als ze te dicht bij hem in de buurt komen dan pikt de kip ze. wat moet ik doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas weet ik dat ook niet. Wij hebben één bejaarde hen over, en die geprobeerd aan de kippen van de buren te "koppelen". Maar die pikten haar ook. Ze zit nu dus helaas weer alleen, wel met de konijnen als zichtbare buren. Wij willen stoppen met kippen en helaas zijn er bij mij geen kippenopvangen bekend waar je kan koppelen en de partner na het overlijden van je eigen kip weer terug zou mogen brengen (zoals het bij konijnen wel werkt).

Kippen hebben ook een sterke rangorde, van nature laten ze ook niet zomaar vreemde hennen toe in een toompje. Ik vrees dat het gewoon geen match is, deze kippen. Als het meevalt zou ik ze samen laten in de hoop dat het verbeterd. Als het echt gemeen / erg is en er ook verwondingen van komen, zou ik ze toch uit elkaar halen. En kijken of je misschien een beter geschikte partner kan vinden voor het hennetje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .