Ga naar inhoud

Knaagbaar materiaal

Domii
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mn konijnen zijn dolblij met de vloerkleden. Lekker graven en daar heb ik natuurlijk geen problemen mee.

Nu voelen velen het al aankomen dan begint mevrouw er ook aan te knagen en dat mag weer niet.

Ik ben op zoek naar een mat waar ze lekker op kan graven maar die ook niet schadelijk is voor ze en waar ze ook zonder risico aan kunnen knagen.

Iemand tips wat ik zou kunnen gebruiken? Ik ken de hennepvezel vloermatten maar ik zoek wat meer alternatieven.

De konijnen zullen jullie dankbaar zijn 🙂

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen enkele stof echt eetbaar voor konijnen. Alleen kokosvezel of hennepvezel matten, maar pas dan ook op dat ze niet van het rubber eten wat gebruikt word om de vezels bij elkaar te houden. 

En ik betwijfel of die vezels voor matten ook niet behandeld zijn met chemische middelen. Ik zou het toch gewoon bij wat veiligere opties / speeltjes voor de konijnen houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dan tips om in te graven maar wat ook niet mn tapijten helemaal vies maakt?

Heb grassy tunnels en dergelijke voor in de bijkeuken dus ze mogen echt wel rotzooi maken in “hun” bijkeuken ☺️ Buiten hebben ze een zandbak (helaas is het nu te koud buiten)

Of kan ik haar makkelijk leren dat ze wel mag graven maar niet knagen? Doet ze eigenlijk nergens anders aan wat niet van hun is 😅

Die bodemmatten zijn wel veilig? Ziet er soort van vervilt uit van hennep of kokosvezel? 

Bedankt voor je antwoord! 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Papiersnippers, oude handdoeken / theedoeken, een ballenbak (ja van die plastic ballen die je voor kinderen kan kopen). Dat soort dingen 🙂

Bedoel je de elmato bodemmat uit de webwinkel? Ja die zijn wel veilig om aan te eten, dat is van hennepvezel. Overigens kunnen ze daar ook in graven en het losplukken en lostrekken, dat deed Joris hier heel erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ballenbak 😍 helemaal niet op gekomen! Dankjewel haha mn vriend wordt al gek.. het huis is nu al van de konijnen (2 grote tapijten zodat ze grip hebben om te sprinten) Zo’n elmato mat is besteld. En tunnels en vele andere knaag veilige speeltjes. Dankjewel hier kan ik wat mee 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .