Ga naar inhoud

Konijnen ombeurten los in de tuin en territorium gedrag


Loetenlot

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Wij hebben 4 konijnen die in koppels ram (gecastreerd) /Voedster in een eigen hok zitten.

Om de konijnen lekker te laten bewegen, laten we ze per koppel loslopen in onze tuin.

Altijd leuk om te zien hoe ze door de tuin razen en binkys maken.

 

Er is echter een minder aspect aan deze wijze van handelen, namelijk dat de konijnen elke keer de hele tuin onder poepen .

Natuurlijk begrijpen wij dat het te maken heeft met afbakenen van het territorium, maar heeft iemand tips hiervoor om dit te voorkomen?

Ze zijn allen zindelijk, dus daar ligt het probleem niet.

 

Groeten en dank alvast!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Lijkt mij weinig kans van slagen als je het mij vraagt.Ik zou de eerdere tips die zijn gegeven gebruiken die lijken me beter te werken.Of je zou een groepskoppeling moeten willen,maar dan moet je ze wel samen laten dus ook samen in een hok MET permanente uitloopruimte en voor 4 konijnen is dat best groot.Het is maar wat je zelf wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Loetenlot:

Beste forummers, 

 

Zou het een optie zijn om ze in de tuin te koppelen, als ze wel in hun eigen hok gaan of werkt dat niet? 

 

Grt 

Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp, maar je wil twee koppels samen met z'n allen in een tuin laten lopen, en ze dan in de nacht opsluiten in een eigen hok?

 

Nee, dat zal niet werken. Dan moet je ze echt of tot een viertal koppelen, en altijd als viertal houden. Of als twee aparte koppels, maar dan gaat samen loslopen niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een toevoeging: ik zou ook echt oppassen met om en om in de tuin laten lopen. Ik heb dat ook gedaan, maar zeker in de lente resulteerde dat in ruzies binnen de koppels. Een van de koppels kwam echt in een gevecht dat een paar uurtjes duurde met wondjes als gevolg. Het is gelukkig goed afgelopen, maar de kans bestaat ook dat het zo'n ruzie wordt dat ze uiteindelijk niet meer samen kunnen.

De enige oplossing die hiervoor is, is een groepje van de 4 maken. Maar dat zorgt ook wel weer voor risico's als het geen match blijkt te zijn. Lastig!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .