Spring naar bijdragen
Evee

Zelf konijnenspeelgoed maken, ideetjes gezocht!

Recommended Posts

Wie heeft er nog leuke ideetjes om het artikel over zelf speelgoed maken uit te breiden?

Heb je tips waarmee ik aan de knutsel kan om dit artikel uit te breiden? Of heb jij zelf een leuke omschrijving van wat je nodig hebt, en hoe je iets maakt, inclusief een foto van het eindresultaat, die ik in het artikel er bij kan plaatsen (natuurlijk met vermelding van jou naam er bij)?

Het gaat om dit artikel:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-speelgoed/post/knutselen-voor-je-konijn/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

sorry, beetje laat maar ach. Hier vinden ze een pringles bus (chips) vaak erg leuk. Wel zonder deksel, en als ze er aan knagen dan kan het natuurlijk niet maar hier gebeurt dat niet. Meestal zetten ze hem hier eerst rechtop (waar ze ook wel eens een uur mee bezig kunnen zijn in het stro) en dan gooien ze hem weer om.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zit daar niet ook een soort folie in verwerkt? Aangezien chips vettig is, en dat in een kartonnen bus vetvlekken zou geven / het karton zacht zou worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb van die stapelbekertjes voor kleine kinderen voor ze staan. Af en toe maak ik er een bouwwerk mee in de ren, en dan vinden de konijnen het erg leuk om ze om te gooien. Totdat ze merken dat er geen snoepjes inzitten🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-12-2018 at 19:19 zei Marjoleink:

Ik heb van die stapelbekertjes voor kleine kinderen voor ze staan. Af en toe maak ik er een bouwwerk mee in de ren, en dan vinden de konijnen het erg leuk om ze om te gooien. Totdat ze merken dat er geen snoepjes inzitten🤣

O dat vind ik een leuk idee! Volgens mij heb ik alleen net mijn stapelbekers weggedaan... dat wordt dus naar de kringloop of action 😶

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmiddag bij de Jumper dit ‘nest’ gescoord met 50% korting (ging uit het assortiment) dus ik dacht “dat is leuk om hooi in te stoppen”

Thuis volgeduwd met gewoon hooi, plukje kruidenhooi, wat gedroogde kruidenmix en een paar stukjes gedroogde appel. Spook en Kliko vonden het wel interessant 😎

Weer eens wat anders dan hooi uit een ruif 😉

0445CAF6-33F1-4814-A82E-DC4BE235C467.jpeg

5AC109CA-E7C0-47C6-A5B0-21C9D598CA6C.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Linnen of jute zakje vullen met lekker kruidenhooi niet te strak dicht maken en ze zijn uren zoet. Ook las ik laatst van iemand die het groente/ fruit aan een soort waslijn hing deed boven de konijnen ophing ( wel op konijnhoogte)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die van mij zijn sowieso dol op alles van karton, dus al gooi ik een doos neer zijn ze blij, of ik pak een legen keukenrol en stop die aan beide kanten vol met hooi en doe in het midden iets lekkers. Verder gebruik ik raffia (natuurlijk, gedroogde palmbladeren) en hang ik daar eventueel stukjes wortel mee op, of maak ik er een soort 'broodje' van, door een aantal bladeren lof om iets anders lekkers heen te vouwen en helemaal in te wikkelen met raffia. Dit zijn wel voornamelijk eet dingetjes, maar we hebben bijvoorbeeld ook een plastic buis waar ze heel graag doorheen gaan. Eventueel zou je ook een handdoek in repen kunnen knippen en er een soort van trektouw van maken, alleen dan natuurlijk opletten dat ze er niet te veel van eten (dit deden ze in een asiel in Spanje waar ik stage liep voor de honden als low-budget ding, maar ik denk dat je dat eventueel ook voor een konijn kan doen). Mocht dat geen goed idee zijn moet iemand anders dat nog maar even benadrukken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Natasja73:

Linnen of jute zakje vullen met lekker kruidenhooi niet te strak dicht maken en ze zijn uren zoet. Ook las ik laatst van iemand die het groente/ fruit aan een soort waslijn hing deed boven de konijnen ophing ( wel op konijnhoogte)

Ik had eerst even moeten lezen, maar dit is een variant van wat ik bedoelde met dingen ophangen met raffia, ik had dan alleen in m'n hoofd maak ergens een gat in en gewoon een lus die je vast maakt aan de tralies zeg maar, hoop dat het logisch klinkt 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Natasja73:

Met linnen en jute zakken die je ophangt moet je wel oppassen, daar moet je alleen wel altijd bij blijven, omdat konijnen daar vrij makkelijk in vast kunnen komen te zitten met tandjes / hun hoofd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Evee:

Met linnen en jute zakken die je ophangt moet je wel oppassen, daar moet je alleen wel altijd bij blijven, omdat konijnen daar vrij makkelijk in vast kunnen komen te zitten met tandjes / hun hoofd. 

Die zakjes hang ik niet op hoor, die leg ik voor ze neer. Meestal gaan ze er mee

gooien en trekken tot dat de zakjes leeg zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites