Ga naar inhoud

Vlaamse reus krijgt hangoren.


Champ

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Sinds 2 weken heb ik een vlaamse reus in huis lopen. Hij is nu 10 weken oud. Eerst had meneer gewoon 2 rechtopstaande oren maar na een week begon 1 oor te hangen. Heeft iemand een idee hoe dat kan? En gaat dit oor nog weer recht op staan? Ik dacht dat het misschien kwam omdat hij nog in de groei is maar ik kan er niks over vinden op internet.

 

Graag hoor ik of iemand weet wat het is. Anders toch maar even langs de DA van de week.

FB_IMG_1544383043309.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Marjoleink:

Is het dan wel echt een Vlaamse reus?

Waar heb je hem vandaan?

 

Ik heb hem via marktplaats gekocht bij iemand thuis. Ik heb later nog contact met de verkoper gehad. De verkoper zei dat ze de afstamming van de moeder niet zeker wist maar vader sowieso vlaamse reus is. Maar beide ouders hebben geen hangoren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest voor de hand liggende oorzaak is dat er hangoren in zijn familielijn zitten. Rond een week of 10 is namelijk een normale leeftijd waarop de hangoren van hangoorkonijnen gaan hangen. En dat hoeft niet persee ge-erft te zijn van papa of mama, het kan ook van opa's of oma's komen. Het is als ik hem zo zie ook qua formaat geen echte, raszuivere vlaamse reus. Denk dat het wel een flink konijntje zal worden, maar ook niet extreem (wat voor het konijn  wel zo prettig is). 

 

Heel soms gaan oren van konijntjes die eigenlijk staande oren horen te hebben ook hangen als er ernstige ontstekingen in de oren zijn, zijn de oortjes aan de binnenkant wel goed schoon? 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mississippi:

Ik vind hem nogal op een van mijn konijnen lijken, en zoals je op mijn profielfoto ziet is dat een hangoor... Al heeft ie wel hele grote oren. Kan het zijn dat ie gekruist is met iets wat hangende oren heeft?

Ik heb geen idee, volgens de verkoper hadden vader en moeder geen hangende oren. Maar misschien dat opa of oma hangende oren had?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Evee:

De meest voor de hand liggende oorzaak is dat er hangoren in zijn familielijn zitten. Rond een week of 10 is namelijk een normale leeftijd waarop de hangoren van hangoorkonijnen gaan hangen. En dat hoeft niet persee ge-erft te zijn van papa of mama, het kan ook van opa's of oma's komen. Het is als ik hem zo zie ook qua formaat geen echte, raszuivere vlaamse reus. Denk dat het wel een flink konijntje zal worden, maar ook niet extreem (wat voor het konijn  wel zo prettig is). 

 

Heel soms gaan oren van konijntjes die eigenlijk staande oren horen te hebben ook hangen als er ernstige ontstekingen in de oren zijn, zijn de oortjes aan de binnenkant wel goed schoon? 

 

 

 

 

Oké, dat zou kunnen. Omdat de verkoper ook niet wist wat voor een konijn de moeder was. Het is geen raszuivere vlaamse reus. 

 

Ja inderdaad Ik dacht eerst dat hij misschien last had van mijt. Maar de oren zijn mooi schoon en niks aan te zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Evee:

Ik heb trouwens ooit een kruising van een vlaamse reus en een franse hangoor gehad, Moya. Die had echt wiebeloren haha. Soms staand, soms hangend, vaak in vliegtuigstand 😉 

 

Deze dame bedoel ik 😉 

 

moya.jpg

 

 

Haha dat ziet er inderdaad wel schattig uit! Champ heeft er 1 schuin naar achter staan en de ander hangt gewoon. 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .