Ga naar inhoud

Konijn eet niet....


Moko

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 mooie dwerghangoortjes 12 weken oud. Vorige week deed konijn 1 gek, naar de dierenarts en cocidiose ontdekt. Konijn 1 en 2 hiervoor toltrazuril drops en enrobactin. die kuur moet vandaag voor het laatst. Konijn 2 is ineens heel klein gaan keutelen. En toen niets meer. Naar de dierenarts, pijnstilling en spuitje om de darmen te stimuleren. En vocht. Critical  drops meegekregen en critical care. Gisteravond 8ml critical care erin gekregen en de drops natuurlijk 2 keer. Vanmorgen 6 ml critical care gegeven. Buikje gemasseerd. Wanneer zou het beter moeten gaan? Voel me machteloos... ik denk dat ze geen beter leven kunnen hebben dan bij ons. 2 keer per dag de kooi verschonen, alles steeds desinfecteren. Drinkfles uitkoken. Niet op de tocht, niet te dicht bij de kachel, geen planten in de buurt alleen hooi op advies van de dierenarts. Konijn 1 doet het goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coccidiose is heftig voor jonge konijntjes. Herstel kan best even duren. Geef je naast het hooi wel brokjes? Met groenvoer zou ik inderdaad ook voorzichtig zijn want waarschijnlijk zijn ze dat niet gewend. Maar een goede kwaliteit brok aanbieden zou ik wel doen, daar zitten toch de voedingsstoffen in. Probeer anders eens wat verschillende brokjes, bijv. de beaphar care+ ruikt wat sterker, de supreme selective is een brok die ook veel konijnen eten, soms kan iets nieuws qua brok net overhalen om te gaan eten.

 

Beterschap in ieder geval!

 

Mag ik vragen waar je de konijntjes vandaan hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .