Ga naar inhoud

Is deze urine normaal


Mvdv

Aanbevolen berichten

Mijn konijntje plast iedere keer op een andere plek in haar kooi..

Het lijkt of ze het iedere keer afwisseld.

Ik zou willen dat ze gewoon 1 plek koos maar helaas..

 

Heeft een buiten kooi waar ze vooral zit. Wel haal ik haar regelmatig naar binnen voor een paar uur om lekker rond te rennen.

 

Ze krijgt brokjes voeding en hooi.

Ook geef ik haar zo nu en dan wortels . Tomaatjes en wat sperzieboontjes.

Ook krijgt ze per dag wat van die ronde 'strosnoepjes' met zon gat in het midden. 

 

maar daar gaat het nu niet om.. Zippy is van maart 2018 en is naar mijn idee een gezond beestje.

 

Maar nu ze voor de 2e keer deze maand in haar voerbakje plaste en ik dus kan zien hoe het er echt uit ziet vond ik de kleur wat gek weer..

Is dit normaal? Ik snap dat echt bloedrood nog slechter zou zijn (lijkt me) maar moet ik ergens op letten of wel of niet doen?

Tips zijn welkom

 

Screenshot_20181203-230411_Gallery.jpg

Screenshot_20181203-230354_Gallery.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kleur van konijnenurine kan variëren van doorzichtig, wit, geel, oranje tot aan bruin / rood. Het is vooral afhankelijk van wat ze gegeten hebben. In veel groente en fruit soorten (en ook in konijnenvoer) zitten producten die natuurlijke kleurstoffen bevatten. Dat zie je terug in de urine. De kleur  van de urine zegt dus niet zo zeer iets over het welzijn van de konijnen, maar vooral iets over wat ze gegeten hebben.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

 

De kleur van de urine ziet er normaal uit.

 

Mag ik je 2 tips geven?

 

De sperziebonen kan je beter vervangen door andijvie of witlof. Dat zijn veilige groenten voor konijnen. Hier vind je een lijst met geschikte groenten voor konijnen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/groenten-fruit-kruiden-konijnen/ (de koolsoorten echt met mate). 

 

Als ik het goed begrijp woont je konijn buiten en haal je haar regelmatig voor een paar uur naar binnen. Het is natuurlijk heel fijn dat je haar daarmee de gelegenheid geeft om lekker te rennen, maar het temperatuurverschil is nu erg groot. Konijnen kunnen erg slecht tegen temperatuurverschillen. Als ze buiten woont laat je haar tot het voorjaar dus het best buiten. Als je een ren aan het hok maakt kan ze buiten ook lekker rennen. Je kan zelf een ren maken, maar er zijn ook kant en klare rennen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Lienappelsien:

Welkom op het forum!

 

De kleur van de urine ziet er normaal uit.

 

Mag ik je 2 tips geven?

 

De sperziebonen kan je beter vervangen door andijvie of witlof. Dat zijn veilige groenten voor konijnen. Hier vind je een lijst met geschikte groenten voor konijnen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/groenten-fruit-kruiden-konijnen/ (de koolsoorten echt met mate). 

 

Als ik het goed begrijp woont je konijn buiten en haal je haar regelmatig voor een paar uur naar binnen. Het is natuurlijk heel fijn dat je haar daarmee de gelegenheid geeft om lekker te rennen, maar het temperatuurverschil is nu erg groot. Konijnen kunnen erg slecht tegen temperatuurverschillen. Als ze buiten woont laat je haar tot het voorjaar dus het best buiten. Als je een ren aan het hok maakt kan ze buiten ook lekker rennen. Je kan zelf een ren maken, maar er zijn ook kant en klare rennen.

Oké dankjewel voor de tips! 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Evee:

De kleur van konijnenurine kan variëren van doorzichtig, wit, geel, oranje tot aan bruin / rood. Het is vooral afhankelijk van wat ze gegeten hebben. In veel groente en fruit soorten (en ook in konijnenvoer) zitten producten die natuurlijke kleurstoffen bevatten. Dat zie je terug in de urine. De kleur  van de urine zegt dus niet zo zeer iets over het welzijn van de konijnen, maar vooral iets over wat ze gegeten hebben.

Oké bedankt voor je reactie dat stelt wel gerust haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Lienappelsien:

Als ik het goed begrijp woont je konijn buiten en haal je haar regelmatig voor een paar uur naar binnen. Het is natuurlijk heel fijn dat je haar daarmee de gelegenheid geeft om lekker te rennen, maar het temperatuurverschil is nu erg groot. Konijnen kunnen erg slecht tegen temperatuurverschillen. Als ze buiten woont laat je haar tot het voorjaar dus het best buiten. Als je een ren aan het hok maakt kan ze buiten ook lekker rennen. Je kan zelf een ren maken, maar er zijn ook kant en klare rennen.

En misschien een vriendje uit de opvang? Is gezellig voor je konijn, en ook warmer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .