Ga naar inhoud

Bontbladige zegge - carex oshimensis ‘evergold’ giftig?


tam86

Aanbevolen berichten

hoi allemaal,

 

wij hebben een nieuw huis met tuin waar een aantal planten in staan. Waar wij de ren willen bouwen staat de plant carex oshimenis ‘evergold’. De Nederlandse naam is bontbladige (stijve) zegge. De plant behoort tot de cypergrassen. Weet iemand of deze plant giftig is? Op internet kan ik het niet vinden.

 

ik zet de plant niet in de ren, maar er om heen als hij niet giftig is en ze af en toe een hapje mogen. 

 

Bedankt!

6F925CFF-EA25-4CFC-A45F-DF55CA6DFC27.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom het tegen op verschillende "konijnwerende" lijsten. Maar dat zijn geen lijsten van konijnenliefhebbers, maar van tuinliefhebbers die juist konijnen uit de tuin willen weren en planten in de tuin willen die konijnen met rust laten. Het zegt dus niets over de giftigheid van de plant. 

 

Op een andere lijst kom ik de melding tegen dat er geen gevallen bekend zijn waarin de plant giftig is voor mensen of vee. 

 

Meer dan dat kom ik er niet over tegen. Het blijft een gok dus, ik kan niet met zekerheid zeggen dat het veilig is. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .